LOT i izraelskie linie lotnicze El Al podpisały umowę code-share

PLL LOT i izraelskie linie lotnicze El Al podpisały w poniedziałek umowę code-share, na mocy której jedna linia lotnicza przewozi pasażerów z biletami wystawionymi przez inną linię. Umowa dotyczy lotów między Polską i Izraelem; wchodzi w życie od czwartku.

PLL LOT i izraelskie linie lotnicze El Al podpisały w poniedziałek umowę code-share, na mocy której jedna linia lotnicza przewozi pasażerów z biletami wystawionymi przez inną linię. Umowa dotyczy lotów między Polską i Izraelem; wchodzi w życie od czwartku.

Umowę podpisali w Warszawie w siedzibie LOT prezesi: PLL LOT Rafał Milczarski oraz El Al Israel Airlines Gonen Usishkin.

Umowa dotyczy lotów między Polską i Izraelem, połączeń realizowanych do portów lotniczych w Polsce oraz z Warszawy do sąsiadujących krajów w regionie.

Zgodnie z umową, połączenie Warszawa - Tel Awiw będzie obsługiwane przez obie linie lotnicze. Oznacza to, że LOT udostępni swoje kody na połączeniach izraelskiej linii, a kody LOT-u będą na połączeniach El Al.

Nowe rozwiązanie pozwolą pasażerowi podróżowanie LOT -em na rezerwacjach izraelskich np. do Tel Awiwu z Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Lublina i Rzeszowa. Oprócz tego, w ramach code-share El Al udostępni swoje kody na rejsach obsługiwanych przez LOT z Warszawy na trasach krajowych, a także na pięciu trasach międzynarodowych: z Lwowa na Ukrainie, Wilna i Kowna na Litwie, z Rygi na Łotwie oraz z Tallina w Estonii.

Reklama

"Umowa code-share z PLL LOT jest częścią naszej strategii. Pozwoli nam to na zwiększenie liczby pasażerów na rejsach między Polską, a Izraelem" - powiedział prezes izraelskiego przewoźnika Gonen Usishkin. Dodał, że linia, oprócz LOT, ma podpisanych 15 umów code-share z innymi przewoźnikami.

Prezes PLL LOT Rafał Milczarski przekazał, że w ramach tej umowy będzie rozwijana wzajemna współpraca. "Od tego momentu będziemy razem pracować nad tym, aby maksymalnie wykorzystać synergie miedzy naszymi liniami. W ten sposób poziom obsługi naszych pasażerów zdecydowanie wzrośnie, przyczyniając się do rozwoju relacji między naszymi krajami, m.in. biznesowych czy turystycznych" - powiedział Milczarski.

LOT oferuje połączenia do Tel Awiwu z siedmiu portów w Polsce: Warszawy, Krakowa, Rzeszowa, Wrocławia, Lublina, Gdańska i Poznania. W sezonie letnim linia wykonuje 21 rejsów tygodniowo, z czego 12 z Warszawy.

Z danych przewoźnika wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy LOT przewiózł prawie 110 tys. pasażerów między Polską i Izraelem.

Według spółki, LOT i EL Al mają łącznie ponad połowę rynku Polska-Izrael pod względem liczby pasażerów.

El Al Israel Airlines to państwowe linie lotnicze działające od 1948r. Przewoźnik oferuje z Izraela rejsy do 36 portów lotniczych na całym świecie. W 2017 r. El Al przewiozło ponad 5,6 mln pasażerów. W 2019 r. linie mają uruchomić połączeni am.in. do San Francisco, Las Vegas, czy Nicei.

Siatka połączeń PLL LOT to 105 regularnych kierunków - od początku 2016 r. ich liczba wzrosła o 64. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się wyniku 8,9 mln pasażerów, żeby w 2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. Dla LOT-u pracuje 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. LOT oferuje 14 połączeń dalekiego zasięgu, z czego dziewięć do Ameryki Północnej. Chodzi o rejsy z Warszawy do Nowego Jorku-JFK, Newark, Chicago, Los Angeles, Miami, Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu i Singapuru, a oprócz tego z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Chicago i Nowego Jorku-JFK.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »