Ciężkie czasy dla rynku piwa

W 2011 roku Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa, przy wyższych kosztach produkcji i wzroście przychodów wywołanym głównie wzrostem cen - poinformowała spółka w komentarzu do raportu za 2010 rok.

"W trakcie 2011 spodziewamy się stagnacji na rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanym głównie wzrostem cen. Grupa kapitałowa Żywiec w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu marek, poprawie dystrybucji i obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta" - podano w komentarzu.

Wolumen sprzedaży grupy, łącznie z zewnętrznym portfelem marek, wyniósł 11,9 mln hektolitrów, podczas gdy w 2009 roku było to 12,5 mln hektolitrów.

"W 2010 roku rynek piwa nadal wykazywał tendencję spadkową, jednak w mniejszym stopniu niż w roku poprzednim. Większa stabilność na rynku walutowym i zmniejszenie kosztów surowców przyczyniły się do poprawy wyników grupy kapitałowej Żywiec, pomimo spadku przychodów. Spadek przychodów spowodowany był głównie obniżeniem wolumenu sprzedaży oraz presją cenową" - podała spółka.

Reklama

Zysk netto grupy wzrósł w 2010 roku do 398,9 mln zł z 369,6 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 461,1 mln zł z 431,4 mln zł, a przychody spadły do 3,63 mld zł z 3,73 mld zł rok wcześniej.

Spółka poinformowała, że na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zarząd przedstawi propozycję wypłaty dywidendy za 2010 rok.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | piwo | akcyza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »