W weekend utrudnienia dla klientów mBanku, Alior Banku, T-Mobile, ING Banku Śląskiego i Deutsche Banku

Przerwę w dostępie do usług w czasie weekendu (24-25 października br.) zapowiedziały niektóre banki w Polsce. Z utrudnieniami muszą liczyć się klienci mBanku, Alior Banku, T-Mobile, ING Banku Śląskiego i Deutsche Banku. W sumie wyłączenie dotknie kilkunastu milionów Polaków.

Powody przerwy w dostępie do usług bankowych są różne, w zależności od danej instytucji finansowej. mBank w komunikacie za przyczynę podaje zmianę czasu i konieczność dostosowania systemu do czasu zimowego. Jest to standardowa operacja, którą bank przeprowadza każdego roku. "W związku z tym w godzinach 2 (czasu letniego) - 4 (czasu zimowego) nastąpi przerwa w dostępie do serwisu bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku. W tym czasie mLinia będzie działać w trybie informacyjnym. W godzinach 2.30-3.30 nowego czasu (łącznie 2 godziny) nie będzie można dokonywać transakcji kartami płatniczymi mBanku, co dotyczy klientów detalicznych i korporacyjnych" - czytamy w komunikacie wystosowanym przez bank.

Reklama

Przypominamy, że to już druga przerwa w dostępie do usługi w październiku. Sprawdź: mBank: Przerwa w dostępie do banku

Deutsche Bank: Prace modernizacyjne

Od godziny 24 do 16 w sobotę, 24 października będzie utrudniony dostęp do systemu db easyNET oraz db powerNET, co spowodowane będzie ich wyłączeniem w związku z zapowiadanymi pracami modernizacyjnymi systemu. Zakres działań Teleserwisu, usługi przeznaczonej do aktywacji kart, uzyskania pomocy w zakresie obsługi swoich produktów, będzie ograniczony wyłącznie zastrzegania kart płatniczych.

Meritum Bank na koniec pod szyldem Alior Banku

"Od 23 do 26 października br. planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Meritum Banku i Alior Banku. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia w tym okresie systemów informatycznych oraz z ograniczeniem dostępu do produktów i usług bankowych dla klientów. 26 października br. o godz. 6 pełną obsługę klientów Meritum Banku przejmie Alior Bank" - czytamy w komunikacie.

Bankowość internetowa i mobilna Meritum Banku wyłączono już o godz. 15. 23 października br. Klienci do poniedziałku nie będą mogli realizować przelewów czy płatności internetowych. Jednocześnie oddziały oraz placówki partnerskie Banku zostaną zamknięte. Infolinia Banku będzie działać w trybie informacyjnym oraz przyjmować dyspozycje związane jedynie z zastrzeganiem kart. "Dostęp do usług bankowych zostanie przywrócony 26 października br. o godz. 6, przy czym od tego momentu klienci wywodzący się z Meritum Banku będą logować się do Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku, a ich obsługę przejmą oddziały i placówki partnerskie oznakowane logotypem Alior Banku oraz Infolinia Alior Banku" - informuje swoich klientów bank.

Co ważne, przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi MasterCard, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów. "Korzystanie z kart Visa wydanych przez Meritum Bank będzie możliwe tylko do 25 października br. do godz. 24. Po tym terminie karty Visa zostaną wyłączone i możliwe będzie korzystanie tylko i wyłącznie z kart MasterCard. Rekomendujemy jak najszybsze aktywowanie kart MasterCard" - ostrzega bank.

Do prawnego połączenia Meritum Banku z Alior Bankiem doszło 30 czerwca br.

Ograniczenia w dostępie do usług Meritum Banku od 23 X od godz. 15 do 26 X do godziny 6: * Karty płatnicze MasterCard i bankomaty - cały czas dostępne transakcje kartami oraz wypłaty z bankomatów; * Karty płatnicze Visa i bankomaty - transakcje kartami oraz wypłaty z bankomatów dostępne do 25 X do godz. 24; po tym terminie karty Visa zostaną wyłączone; * Infolinia - tryb informacyjny; * Wszelkie pozostałe usługi będą niedostępne.

ING Bank Śląski także wyłączony

Ze względu na zmianę czasu także ING planuje przerwę w dostępie do usług w najbliższy weekend. "Spowoduje to niedostępność wybranych usług w nocy z soboty na niedzielę 24/25 października w godzinach 00:00 (czasu letniego)-05:00 (czasu zimowego)" - podano w komunikacie. W tym czasie niedostępne będą bankomaty i wpłatomaty, system bankowości elektronicznej (w tym też wersja mobilna), płatności NFC oraz BLIK.

Ograniczenie w dostępie do wybranych usług banku ING: * niedostępne będą bankomaty i wpłatomaty banku; * niedostępny będzie system bankowości internetowej dla klientów detalicznych ING Bank OnLine i jego wersja mobilna; * niedostępny będzie system bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych ING BusinessOnLine i jego wersja mobilna oraz system INGCardsOnLine; * mogą wystąpić utrudnienia w realizacji transakcji kartami płatniczymi do rachunku, kredytowymi i obciążeniowymi, nie będzie możliwości realizowania transakcji kartami przedpłaconymi; * niedostępne będą płatności NFC oraz BLIK; * niedostępny będzie system rozliczeń płatności natychmiastowych Ekspress Elixir; * nie będzie możliwości dokonania spłaty karty kredytowej oraz realizacji przelewów z kart kredytowych.

Opr. Bartosz Bednarz

Sprawdź bieżące notowania banków na stronach BIZNES INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | usługi | Alior Bank | mBank | przerwa | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »