Wkrótce debiut na GPW

Fincast, wyłączny przedstawiciel kanałów Eurocast Italia na terenie naszego kraju, rozpocznie nadawanie polskojęzycznego pogramu telewizyjnego Tele 5 w kwietniu br. Tele 5 ruszy około 15 kwietnia.

Fincast, wyłączny przedstawiciel kanałów Eurocast Italia na terenie naszego kraju, rozpocznie nadawanie polskojęzycznego pogramu telewizyjnego Tele 5 w kwietniu br. Tele 5 ruszy około 15 kwietnia.

Jednak dokładny termin nie jest jeszcze ustalony - powiedziała PG Anna Czarnecka, specjalista PR w spółce Fincast. Jeszcze w kwietniu prawdopodobnie nastąpi też debiut na parkiecie spółki Eurocast Media Holding. Taką bowiem nazwę przyjmie giełdowy Pekpol - dodała. Władze Fincastu nie ukrywają, że wejście na GPW ma dla nich duże znaczenie. W przyszłości będzie źródłem pozyskania kapitału oraz wiarygodności wśród potencjalnych inwestorów - uzasadniał sens tej decyzji Vittorio Hemsi, prezes Fincastu.

Spółki Eurocast Italia i Fincast, właściciele kilku stacji telewizyjnych, zawarły pod koniec października ub.r. porozumienie z Pekpolem. Wynika z niego, że po objęciu ponad 2,3 mln akcji nowej emisji o wartości 15,9 mln USD będą właścicielem około 64 proc. udziałów spółki.

Reklama

Program Tele 5 będzie bezpłatnie udostępniany operatorom kablowym. Otrzymał już koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Program będzie rozprowadzany w sieciach kablowych, bowiem spółka Antel, nadawca Tele 5, zawarła porozumienie w tej sprawie z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Komunikacji Kablowej.

Profil tematyczny będzie oparty na programach pochodzących z najlepszych stacji europejskich, m.in: BBC, ITV, Granada, Chanel 4, RAI, TF1, France 2&3, ZDF. Władze Fincastu zapowiadają, że będzie to telewizja bez przemocy. Zamierzają pokazywać wybitnych ludzi, kulturę krajów europejskich, najnowsze osiągnięcia techniczne, podkreślając przy tym, że świat nie składa się z samych katastrof czy terroru. Na budowę i utrzymanie stacji spółka przeznaczy w ciągu trzech lat 40 mln USD. Właśnie taki czas wyznaczyła na uzyskanie rentowności. Nowa stacja telewizyjna zamierza zdobyć 5 proc. widowni. Program będzie można odbierać w całej Polsce za pośrednictwem wszystkich sieci kablowych, platform cyfrowych i anten satelitarnych.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: tele | GPW | Italia | debiut
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »