ORANGEPL (OPL): Decyzja Prezesa UOKiK oraz zmiany taryf - raport 5

Zarząd Telekomunikacji Polskiej S.A. ("TP S.A.") informuje, że:

I. W dniu dzisiejszym TP S.A. otrzymała informację o decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji nakładającej na Telekomunikację Polską S.A. karę pieniężną w wysokości 54,1 miliona złotych, za stosowanie praktyk monopolistycznych przy połączeniach międzystrefowych. Równocześnie Zarząd TP S.A. informuje, iż Spółka odwoła się do Sądu Antymonopolowego od niniejszej decyzji.

II. Z dniem 1 lutego 2001 r., zgodnie z założeniami polityki rebalansowania taryf prowadzonej przez TP S.A. od 1998 roku, ulegają zmianie opłaty w ruchu międzystrefowym.W efekcie wprowadzanych zmian opłaty za minutę połączenia międzystrefowego na odległość powyżej 100 km zostaną obniżone w następujący sposób :

Reklama

? w dni robocze, w godz. 8.00-18.00 z 0,56 zł (bez VAT) do 0,48 zł (bez VAT);

? w soboty, niedziele i święta, w godz. 8.00-18.00 z 0,42 zł (bez VAT) do 0,36 zł (bez VAT);

? w dni robocze, soboty, niedziele i święta, w godz. 18.00-8.00 z 0,28 zł (bez VAT) do 0,24 zł (bez VAT).

Powyższe zmiany spowodują obniżenie opłaty za połączenia międzystrefowe na odległość powyżej 100 km o ponad 14 % (bez VAT). W ramach takiego obniżenia opłat zlikwidowane zostanie również rozróżnienie na II. (do 100 km) i III. (powyżej 100 km) strefę taryfikacyjną, co spowoduje ujednolicenie opłat międzystrefowych w cenniku krajowych usług telekomunikacyjnych. Proces równoważenia taryf polega na dostosowywaniu cen usług do kosztów ich wytworzenia. Równoważenie taryf TP S.A. jest elementem trwającej od 1995 r. liberalizacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | VAT | opłaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »