Dialog chce być liderem

Telefonia Dialog chce być liderem wśród operatorów alternatywnych i w 2007 roku zainwestuje 170 mln zł. Obecnie prowadzi prace nad wejściem na rynek telefonii mobilnej jako operator wirtualny (MVNO) i chce to zrobić najpóźniej w pierwszym kwartale 2008 roku - poinformowała spółka w materiałach na konferencję prasową.

Telefonia Dialog chce być liderem wśród operatorów alternatywnych i w 2007 roku zainwestuje 170 mln zł. Obecnie prowadzi prace nad wejściem na rynek telefonii mobilnej jako operator wirtualny (MVNO) i chce to zrobić najpóźniej w pierwszym kwartale 2008 roku - poinformowała spółka w materiałach na konferencję prasową.

Spółka prognozuje też, że jej przychody wyniosą w 2007 roku 540 mln zł, a EBITDA 135 mln zł.

"Dialog chce być liderem wśród operatorów alternatywnych pod względem poziomu konwergencji świadczonych usług" - podała spółka w komunikacie. W tym roku Dialog zainwestuje około 170 mln zł. Spółka podkreśla też, że ma wysoką zdolność kredytową, która sięga nawet do 500 mln zł. Natomiast jeśli chodzi o możliwości inwestycyjne, to środki na rozwój spółka pozyska z publicznej emisji akcji.

Najpóźniej w pierwszym kwartale 2008 roku Dialog chce zacząć działać jako MVNO.

Reklama

"Chcemy świadczyć zarówno usługi przedpłacone, jak i fakturowane z dołu prowadząc sprzedaż poprzez własne i obce kanały dystrybucji" - powiedział Sławomir Szych, prezes zarządu Dialogu, cytowany w komunikacie.

Dialog od stycznia tego roku prowadzi sprzedaż abonamentu WLR.
"Obecnie mamy ponad 10 tys. podpisanych umów i ponad 3,5 tys. aktywnych usług. Do końca tego roku chcemy mieć ponad 100 tys. nowych klientów WLR" - podała spółka w komunikacie.

Jeśli chodzi o internet to Dialog chce wprowadzić szerokopasmowy dostęp do internetu na bazie umowy o BitStream Access (BSA) w drugiej połowie tego roku.

"Na koniec tego roku Dialog chce mieć ponad 30 tys. klientów internetu na bazie BSA. Natomiast łącznie na koniec tego roku Dialog chce mieć ponad 200 tys. usług internetowych, w tym 150.000 na własnej infrastrukturze" - podano.

Po pierwszym kwartale Dialog miał 95.000 klientów internetu.
Spółka chce też wprowadzić potrójną usługę, czyli telefonię stacjonarną, internet i telewizję na jesieni tego roku, by na koniec 2007 mieć około 20 tys. klientów.

Po czterech kwartałach 2006 roku przychody Dialogu były na poziomie 500,96 mln zł (wobec 501,4 mln zł w 2005 r.), EBITDA wyniosła 122 mln zł wobec 148,9 mln zł, a zysk netto 71,3 mln zł wobec 173,4 mln zł straty netto w 2005 roku.

Telefonia Dialog chce pozyskać z giełdy 0,5 mld zł w pierwszym półroczu 2008 roku. Pieniądze zostałyby przeznaczone na rozwój infrastruktury i fuzje - poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej wiceprezes spółki Marcin Olewnik.

"Chcemy z giełdy pozyskać kapitał w wysokości co najmniej 0,5 mld zł na rozwój infrastruktury i fuzje, jednak wcześniej musimy wiedzieć na co dokładnie przeznaczymy środki. Myślimy o polskiej części GTS. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z Crowley'em" - powiedział Olewnik.

"Jeśli chodzi o GTS to nie jesteśmy jedynymi zainteresowanymi. Nasze szanse zwiększa fakt, że być może właściciel dokona podziału biznesu na części i tę polską część będzie sprzedawać osobno" - dodał.

Piotr Siemion, dyrektor naczelny ds. telekomunikacji w KGHM powiedział, że spółka, która ma obecnie 100 proc. Dialogu, będzie początkowo chciała zachować kontrolę nad nim, ale w perspektywie średnioterminowej chce z niego wyjść.

"Na razie za wcześnie na to, by mówić w ilu procentach wyjdziemy ze spółki. Ta inwestycja zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Na pewno chcemy utrzymać kontrolę nad spółką, jednak w perspektywie średnioterminowej chcemy z niej wyjść, bo to nie jest nasz główny biznes" - powiedział Siemion.

"Na razie chcemy wykorzystać maksymalnie wartość firmy" - dodał.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: chciał | dialog
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »