Do kariery, gotowi... START!

Polska jest cool, trendy i można tutaj bez większych problemów żyć i pracować. Tylko trzeba chcieć. Akcja "Start w Karierę.PL" ma na celu promowanie Polski jako dobrego miejsca do rozpoczęcia kariery zawodowej, jest skierowana głównie do studentów i pracodawców.

Podczas konferencji prasowej w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego przedstawiciele pomysłodawców kampanii, którymi są Polskie Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University przedstawili główne założenia akcji "Start w Karierę.PL".

- Celem tej kampanii jest powstrzymanie wyjazdu z Polski młodych talentów. To właśnie oni stanowią naszą przewagę nad większością krajów Europy Zachodniej. Oni nie mają młodego pokolenia tak napalonego na sukces, jakim są Polacy. Nasz gospodarka w dzisiejszych czasach oparta jest na wiedzy. Byłoby dramatycznym problemem, gdyby pozwolić tym najzdolniejszym wyjechać . Trzeba zrobić wszystko, żeby jednak chcieli zostać w kraju i tu się rozwijać, tu robić karierę - wyjaśnia prof. Krzysztof Pawłowski, rektor WSB-NLU.

Reklama

Jak mówią sami organizatorzy, skala zjawiska migracji w Polsce jest na tyle poważna, że obowiązkiem wszystkim podmiotów życia publicznego jest kontynuacja rozpoczętej debaty i zasygnalizowanie problemu, a także przedstawienie głosu pracodawców - którzy przez coraz częstsze wyjazdy Polaków do pracy do innych krajów Unii Europejskiej mają poważny problem z rekrutacją.

- Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że ta kampania nie powstrzyma wszystkich ludzi przed wyjazdem do pracy za granicę. My jednak chcemy zatrzymywać chociaż te talenty. Chcemy im pokazać, że Polska jest miejscem na robienie kariery. Często młodzi, zdolni ludzie nie zdają sobie sprawy z możliwości rozwoju, jaki mogą mieć w Polsce. Chcemy im to pokazać na przykładzie konkretnych ludzi, którym udało się zrobić karierę w Polsce - powiedział Robert T. Żelewski , prezes Polskie Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami .

- Docierają do nas sygnały z całej Polski, z działów rekrutacyjnych różnych firm i różnych branż, o tym, że coraz trudniej tym firmom pozyskać pracowników, przede wszystkim specjalistów, ale również wykwalifikowanych pracowników. A głównym powodem jest migracja za pracą. My chcemy pokazać, że w Polsce jest praca, że na młodych ambitnych i zdolnych czekają ciekawe miejsca pracy za dobre pieniądze. Może one nie są tak duże jak za granicą - jednak dla tych talentów w Polsce ścieżka kariery jest zdecydowanie krótsza, niż na Zachodzie. Można po 1,5 roku pracy zostać managerem, nawet nie mając wcześniej doświadczenia- dodaje Żelewski .

Jednak, aby sytuacja w Polsce się poprawiła w dużej mierze zależy to od pracodawców. Przedsiębiorcy przez wiele lat byli przyzwyczajeni do tego, że to pracownicy walczą o miejsca pracy. Teraz sytuacja się odwróciła i a jej zmiana zależy od zaangażowania pracodawców.

Tworzenie i promocja dobrych miejsc pracy, kreowanie warunków sprzyjających rozwojowi zawodowemu - to zdaniem pomysłodawców kampanii Start w Karierę.PL, jedyne argumenty, które mogą przekonać, że swoją karierę zawodową warto rozpocząć w Polsce.

Zdaniem prof. Pawłowskiego, młodym ludziom należy także uzmysłowić powagę podejmowanej decyzji dotyczącej wyjazdu za granicę.

- Problem stanowi również sposób w jaki młodzi ludzie podejmują decyzje o wyjeździe z Polski. Często jest tak, że ta decyzja podejmowana jest z dnia na dzień, a to trzeba przecież dokładnie przemyśleć. Nie można podejmować takiej decyzji myśląc tylko o najbliższych 2 latach, tylko pomyśleć, co będzie za 10 lat - podkreśla prof. Krzysztof Pawłowski.

- Ja nie lubię słowa emigracja, dla mnie to są wyjazdy do pracy. I my musimy szukać powodów, dla których Ci którzy wyjechali chcieliby wrócić. Polska będzie się rozwijać przez następne 20-30 lat i tu jest miejsce na robienie kariery - dodał prof. Pawłowski.

W ramach kampanii zaplanowano 5 regionalnych debat uczelnianych z udziałem dyrektorów personalnych, studentów, ekspertów budowania kariery i przedstawicieli mediów. Odbędą się one w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Gdańsku. Jednocześnie odbędą się badania pracodawców w zakresie problemów rekrutacyjnych i studentów.

Ci ostatni będą wypowiadali się na temat sytuacji rynku pracy oraz podstaw emigracyjnych. Kampania Start w Karierę.PL zakończy 14 maja br. konferencja prasowa, na której zaprezentowany zostanie raport podsumowujący kampanię, jak i przeprowadzone w jej ramach badania.

Patronem akcji jest portal INTERIA.PL.

Start w Karierę.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Gotowi? | starty | start
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »