Dowód wpłaty na fundusz remontowy
Wydruk elektronicznego zapisu transakcji można uznać za dowód wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy.
Przepis art. 27 a ust.1pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje możliwość odliczenia od podatku wydatków poniesionych przez podatnika na własne potrzeby mieszkaniowe, w tym wpłat dokonanych na wyodrębniony fundusz remontowy.
Z kolei zgodnie z brzmieniem przepisu art. 27a ust. 6 pkt 1 wysokość wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej ustala się na podstawie dowodu tej wpłaty.
Dowód wpłaty jest pojęciem bardzo szerokim. Swoim zakresem obejmuje rozmaite formy dowodzenia faktu dokonania wpłaty.
Ministerstwo Finansów zajęło stanowisko zgodnie z którym dopuszczalnym dowodem dokonania wpłaty jest wydruk elektronicznego zapisu transakcji przelewu dokonanego przez bank internetowy lub wyciąg bankowy. Wydruk lub wyciąg bankowy musi jednak wskazywać kwotę dokonanej wpłaty, imię i nazwisko wpłacającego, datę poniesienia wydatku oraz fakt, iż wpłata dokonana została na fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej.