Grupa AB po I kwartale notuje solidne wyniki

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, kontynuuje trend wzrostowy. W I kwartale 2019 roku (III kw. roku finansowego 2018/2019) skonsolidowane przychody zwiększyły się o 4% w ujęciu rok do roku, osiągając wartość blisko 1,9 mld PLN. W całym roku 2018 było to ponad 8,4 mld PLN, a w trakcie trzech kwartałów bieżącego roku finansowego - 6,7 mld zł.

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, kontynuuje trend wzrostowy. W I kwartale 2019 roku (III kw. roku finansowego 2018/2019) skonsolidowane przychody zwiększyły się o 4% w ujęciu rok do roku, osiągając wartość blisko 1,9 mld PLN. W całym roku 2018 było to ponad 8,4 mld PLN, a w trakcie trzech kwartałów bieżącego roku finansowego - 6,7 mld zł.

- Jest to efekt konsekwentnej realizacji długoterminowej strategii rozwoju, w której przywiązujemy szczególną wagę do myślenia długoterminowego i zapewnienia najlepszej oferty oraz obsługi zarówno naszym klientom - a jest ich ponad 16 tysięcy - jak również naszym dostawcom. Używamy najlepszych rozwiązań e-commerce i dokładamy starań, aby nasze działania cechowała efektywność i skuteczność - komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

- Zdobywamy wiele nagród, jak Innowatory "Wprost" czy - dosłownie w ostatnich dniach - uhonorowanie tytułem Firma 30-lecia "Gazety Wyborczej". W samym I kw. otrzymaliśmy nagrody Dystrybutora Roku od vendorów: Dell EMC, HP Enterprise i Lenovo. Szczególnie doceniamy nagrody przyznawane wprost przez resellerów, gdzie możemy pochwalić się corocznym zdobywaniem tytułu Dystrybutora Roku - dodaje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Reklama

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku na szczególną uwagę zasługują wzrost popytu na smartfony, wzrost sprzedaży oprogramowania w chmurze (cloud), wzrosty rynków digital signage, dysków SSD i rozwiązań smart home. Grupa AB wykorzystuje rozwój rynku i wprowadzanie przez producentów nowych, innowacyjnych urządzeń i rozwiązań. Procentuje również silna dywersyfikacja geograficzna - oparcie sprzedaży na trzech głównych rynkach: Polsce, Czechach i Słowacji, a także na obsłudze podmiotów w ponad 30 krajach.

- Zanotowaliśmy wzrost zysków z rynków zagranicznych, natomiast rynek krajowy pozostaje mocno wymagający od przynajmniej dwóch lat. Historia pokazuje jednak, że lokalne marże po okresie spadku w naturalny sposób się odbudowują. Liczymy się z tym, że czynnikiem wyzwalającym ten proces będzie prawdopodobna konsolidacja rynku poprzez przejęcie jednego konkurenta przez drugiego. Racjonalnie działające firmy na świecie wiedzą, że wojna cenowa jest ostatnią rzeczą, do której warto dążyć - wskazuje Prezes Przybyło.

- Już jednak teraz, dzięki dywersyfikacji biznesu oraz silnej pozycji rynkowej z licznymi trwałymi przewagami konkurencyjnymi wypracowaliśmy w minionym kwartale, podobnie jak w poprzednich okresach, solidne wyniki finansowe - podkreśla Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB S.A.

W pierwszym kwartale 2019 roku Grupa AB zanotowała 20,2 mln PLN wyniku EBITDA oraz 10,3 mln PLN zysku netto. Kapitały własne, odpowiadające za przestrzeń do wzrostu w przyszłości, powiększyły się do rekordowych ponad 771 mln PLN. Zadłużenie finansowe na koniec marca było na poziomie 251 mln PLN (spadek o ponad 100 mln PLN, -28% rdr) i stanowiło jedynie 33% kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 2,4. Bezpieczne i stabilne wskaźniki płynności idą w parze z najniższym w branży wskaźnikiem SG&A (poniżej 3%), odzwierciedlającym najwyższą efektywność działania Grupy AB jako dystrybutora.

Należy również zauważyć skokowy wzrost operacyjnego cash flow - z 2,0 mln PLN na minusie przed rokiem do 43,7 mln PLN na plusie w I kw. 2019 roku.

Grupa AB jest również liderem w zakresie automatyzacji sprzedaży i logistyki. W odpowiedzi na rosnącą skalę wykorzystywania smartfonów i tabletów rozwija platformę zakupową AB Online w wersji mobilnej oraz szybkie płatności online (liczba klientów korzystających z tej usługi w I kw. +59% rdr), zwiększające również skalę automatyzacji przeprowadzania transakcji. W zakresie obsługi sklepów internetowych warto zwrócić uwagę na formy dostawy, jak dropshipping i dostawa w 24 godziny, co jest standardem w Grupie AB. Wraz z najszerszą ofertą produktową dostępną od ręki sprawia to, że systematycznie powiększa się grono dużych podmiotów z branży e-tail, które zaopatrują się w Grupie AB.

Grupa AB jako jedyna polska firma znajduje się w gronie 9 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie. Jest mocnym nr 1 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Oferuje blisko 100 tys. produktów - w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii jak Apple, Microsoft, HP Inc., Hewlett Packard Enterprise (HPE), Lenovo, Samsung czy Dell - do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest wiodącym dostawcą usług chmurowych (cloud) oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD). Rozwija także dystrybucję AGD/RTV i zabawek, należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW.

Interia.ploprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »