Amica w III kw. 2018: Rosną nie tylko przychody, ale też marże

Dyscyplina kosztowa, optymalizacja sił sprzedażowych oraz tracące dynamikę niekorzystne zjawiska zewnętrzne sprawiły, iż przy rosnących przychodach Grupa Amica wypracowała również istotnie wyższą rentowność na poziomie EBITDA i netto.

Dyscyplina kosztowa, optymalizacja sił sprzedażowych oraz tracące dynamikę niekorzystne zjawiska zewnętrzne sprawiły, iż przy rosnących przychodach Grupa Amica wypracowała również istotnie wyższą rentowność na poziomie EBITDA i netto.

Amica, największy polski producent dużego AGD, kontynuuje dwucyfrowe tempo zwiększania skali biznesu. Po wzroście skonsolidowanych przychodów do 773,1 mln zł w III kw. br. (+10 proc. rok do roku), ich wartość za ostatnie cztery kwartały to rekordowe 2842,3 mln zł.

- Cieszy nas sprzedaż w Polsce, która w minionym kwartale wzrosła o 14 proc. w ujęciu rok do roku. Konsekwentna ekspansja geograficzna Grupy Amica przekłada się również na wzrosty innych obszarów geograficznych, w tym Europy Zachodniej (+13 proc. rok do roku), gdzie od II kw. 2017 roku konsolidowana jest francuska spółka dystrybucyjna Sideme. Coraz mocniej zbliżamy się do przekroczenia progu 3 mld zł rocznych przychodów - mówi Wojciech Kocikowski, wiceprezes Grupy Amica ds. finansowych.

Reklama

W przeciwieństwie do pierwszego półrocza, w którym marże znalazły się pod silną presją kosztową, w trzecim kwartale br. Amica zanotowała już wyraźne wzrosty marży EBITDA, brutto i netto.

- Oceniamy, że wzrost cen komponentów stracił już impet. Dlatego też optymistycznie patrzymy na marże produktów, choć niewiadomą pozostaje zachowanie rynku pracy w przyszłości. Co do rentowności sprzedaży towarów sytuacja nie jest jeszcze jednoznaczna, ale widzimy symptomy stabilizacji. Jednocześnie dużym wsparciem dla tegorocznych wyników jest uruchomiony we wrześniu zeszłego roku zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania, który generuje istotne oszczędności kosztowe względem wcześniejszego outsourcingu magazynowego. Ogólna dyscyplina kosztowa i zoptymalizowane wydatki marketingowe również pozytywnie wpływają na osiągane rezultaty - komentuje wiceprezes Wojciech Kocikowski.

Warto zauważyć, że Grupa Amica, realizując ekspansję sprzedażową oraz prowadząc znaczne inwestycje we wzrost mocy produkcyjnych, stabilnie utrzymuje bezpieczne wskaźniki zadłużenia i płynności.

Na koniec września posiadała 84,7 mln zł gotówki i jej ekwiwalentów, a wskaźnik zadłużenia netto wobec EBITDA LTM znajduje się na bezpiecznym poziomie 1,33.

Wzrost Grupy Amica w najbliższych kwartałach wspierać będzie ekspansja produktowa. Do oferty zostanie wprowadzona nowa linia produktów do zabudowy Amica X-Type, która została zaprezentowana na tegorocznych targach IFA w Berlinie oraz Ptak Expo w Polsce.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »