KRUSZWICA (KSW): Powołanie nowych członków Rady Nadzorczej ZT „Kruszwica” S.A. - raport 13

Raport bieżący nr 13/2018

Podstawa Prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd Zakładów Tłuszczowych "Kruszwica” Spółka Akcyjna (dalej: Spółka) informuje, że podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki, w dniu 6 czerwca 2018 roku uprawniony akcjonariusz Koninklijke Bunge B.V., posiadający 64,22% kapitału zakładowego Spółki powołał w skład Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby: Pan Tommy Jensen, Pani Julie Hawkins, Pan Jean-Pierre Goullet, Pan George Allard, Pan William Dujardin, Pan Mariusz Szeliga, Pan prof. Jerzy Rajski i Pan Sławomir Ludwikowski oraz uprawniony akcjonariusz Windstorm Trading and Investments Limited, posiadający 25,26% kapitału zakładowego Spółki powołał w skład Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby: Pan Markus Sieger i Pan Roman Górny, przy czym osoby te wyraziły na to zgodę.

Reklama

Poniżej przedstawiono informacje dotyczące wykształcenia, kwalifikacji i przebiegu kariery zawodowej członków Rady Nadzorczej powołanych w dniu 6 czerwca 2018 roku.

Tommy Jensen

Pan Tommy Jensen pracuje zawodowo od 1979 r., zajmując stanowiska: w latach 1989-1990 handlowca (commodity trader) w Unicao A/S w Danii; w latach 1990-1992 menadżera działu spożywczego (commodity desk manager) w Jyske Bank A/S w Danii; w latach 1992-1995 menedżera obszaru ds. marketingu w Deutsche Conti GmbH w Niemczech; w latach 1995-1999 dyrektora naczelnego Contipol sp. z o.o.; w latach 1999-2002 Wiceprezesa Zarządu oraz Dyrektora Naczelnego jednostki operacyjnej w Animex S.A. Tommy Jensen jest związany zawodowo z ZT "Kruszwica” S.A. od dnia 1 kwietnia 2003 r. W przeszłości pełnił funkcję członka Zarządu i Dyrektora Generalnego ZT "Kruszwica" S.A., Prezesa Zarządu, a od 2013 r. pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej ZT "Kruszwica” S.A.

Julie Hawkins

Pani Julie Hawkins jest absolwentką londyńskiego Brunel University, w którym w 1999 roku uzyskała tytuł prawniczy (ang. LLM Honours). W 2000 roku Pani Hawkins ukończyła College of Law w Londynie, uzyskując dyplom w zakresie praktyki prawniczej. W 2001 roku Pani Hawkins rozpoczęła pracę w firmie Middleton Potts Solicitors w Londynie, a w 2003 roku uzyskała tytuł kwalifikowanego adwokata na Anglię i Walię. W latach 2003 - 2011 Pani Hawkins była prawnikiem w firmie Cargill International SA w Genewie. W 2011 roku Pani Hawkins rozpoczęła pracę dla Bunge, pełniąc funkcję starszego prawnika (ang. senior lawyer), w 2017 roku przyjęła stanowisko asystenta naczelnego prawnika Bunge na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. W 2018 roku Pani Hawkins przyjęła funkcję asystenta naczelnego prawnika Bunge w segmencie Globalnej Dystrybucji i na obszar Europy centralno-północnej.

Jean-Pierre Goullet

Pan Jean-Pierre Goullet jest absolwentem Szkoły Biznesu w Nicei, którą ukończył w 1991 roku, następnie uzyskując tytuł magistra paryskiego uniwersytetu Sorbonne w 1992 roku. Po ośmiu latach pracy w branży, pełniąc szereg funkcji finansowych w firmie Eridania Beghin-Say na Węgrzech, w 2003 roku Jean-Pierre Goullet rozpoczął pracę dla Bunge, w następstwie akwizycji firmy Cereol. Przez cztery lata, do roku 2007, Pan Goullet pełnił funkcję dyrektora finansowego Bunge na Węgrzech, następnie, do roku 2011 - dyrektora finansowego Bunge na region DANUBE (Węgry, Rumunia, Bułgaria). W latach 2011 – 2017 sprawował szereg funkcji korporacyjnych (w tym dyrektora ds. doskonałości operacyjnej i kontrolera finansowego segmentu spożywczego Bunge w Europie), po czym otrzymał stanowisko dyrektora finansowego Bunge na rynki Europy centralno-północnej.

George Allard

W 2017 roku George Allard objął funkcję dyrektora finansowego w Bunge dla regionu Europa & Azja. Wcześniej, pełnił funkcję dyrektora finansowego Bunge na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (od 2015 r.), był dyrektorem finansowym Bunge na Amerykę Północną (od 2013 r.). Swoją pracę dla Bunge, George Allard rozpoczął w 2004 roku pełniąc funkcję szefa ds. operacji finansowych w Ameryce Północnej. Następnie pracował jako dyrektor finansowy Bunge w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej, po czym powrócił do Ameryki Północnej, gdzie kierował segmentem przetwórstwa zbóż w Bunge North America. Goerge Allard wniósł do Bunge dwanaście lat doświadczenia, pełniąc wcześniej szereg funkcji w strukturach finansowych firm Guidant Corporation i Eridania Beghin-Say. Pan Allard uzyskał licencjat z ekonomii University of Kentucky, a także stopnień magisterski w zakresie studiów międzynarodowych na The Johns Hopkins University.

Wiliam Dujardin

Obecnie William Dujardin pełni funkcję Dyrektora Naczelnego Bunge na Europę Centralną i Północną. Wcześniej, od dnia 1 stycznia 2016 roku William Dujardin pełnił funkcję Wiceprezesa segmentu Produktów i Składników Spożywczych w organizacji Bunge EMEA, piastował funkcję Dyrektora Generalnego Bunge na Amerykę Łacińską, pracując w Miami, w ramach której był odpowiedzialny za obrót towarami rolnymi i żywnością, a także działalność dystrybucyjną Grupy w Krajach Andyjskich, na Wyspach Karaibskich oraz w Ameryce Środkowej. W latach 2005-2011 pełnił on szereg funkcji strategicznych, związanych z rozwojem biznesu oraz kierowniczych w ramach Europejskiej organizacji Bunge, pracując w Genewie. Swoja karierę William rozpoczął w firmie Louis Dreyfus we Francji i w Południowej Afryce, pełniąc w niej szereg funkcji zarządczych. Jest absolwentem Handlu Zagranicznego na uniwersytecie Paris Dauphine University, posiada także tytuł MBA INSEAD.

Mariusz Szeliga

Pan Mariusz Szeliga jest absolwentem Akademii Rolniczej w Poznaniu. Od 1 września 1987 roku jest związany zawodowo z ZT "Kruszwica” S.A. W ramach kariery w Spółce piastował różne stanowiska w strukturze produkcyjno-technicznej, pracując w działach: technologicznym, rafinerii, szefa produkcji, a następnie kolejno na stanowisku dyrektora ds. produkcji (w latach 1997-1999) i dyrektora ds. przemysłowych (w latach 2000-2006). Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora ds. operacji przemysłowych Bunge Europe oraz jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia Producentów Olejów.

Jerzy Rajski

Pan Jerzy Rajski jest emerytowanym profesorem zwyczajnym prawa cywilnego porównawczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Polskiej Akademii Umiejętności. Wykładał na wielu uczelniach zagranicznych w Belgii, Francji, Holandii, Kanadzie, we Włoszech i w USA. Autor ponad 200 publikacji naukowych wydanych w kraju i zagranica z zakresu prawa i postępowania cywilnego, międzynarodowego prawa handlowego oraz arbitrażu handlowego.

Pełnił funkcję arbitra w kilkuset krajowych i międzynarodowych sprawach cywilnych i handlowych.

Pan prof. Jerzy Rajski spełnia kryterium niezależności w Radzie Nadzorczej ZT "Kruszwica” S.A.

Sławomir Ludwikowski

Pan Sławomir Ludwikowski - członek niezależny Rady Nadzorczej. Pan Sławomir Ludwikowski ma wykształcenie wyższe. Ukończył Wydział Handlu Zagranicznego oraz Studium Doktoranckie Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki.

Pan Sławomir Ludwikowski posiada bogate doświadczenie zawodowe, pełnił w przeszłości funkcję przewodniczącego oraz członka Rad Nadzorczych w szeregu spółek prywatnych i z udziałem Skarbu Państwa. Aktualnie sprawuje funkcję członka rady nadzorczej (Board of Directors) oraz przewodniczącego komitetu audytu w kanadyjskiej spółce biotechnologicznej Helix Biopharma z siedzibą w Toronto, oraz funkcję przewodniczącego rady nadzorczej spółki Integrated Outsourcing Services S.A., grupującej spółki świadczące usługi outsourcingowe, z siedzibą w Warszawie. W latach 1996–1998 Pan Sławomir Ludwikowski sprawował funkcję Wiceprezesa Zarządu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego nr 7 im. Kazimierza Wielkiego, a od roku 2002 do końca 2006 pracował na stanowisku przedstawiciela Bancroft Services UK LTD Przedstawicielstwo w Warszawie (fundusz private equity). Ponadto, od 2003 roku prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu doradczych usług finansowych, w tym w zakresie zarządzania funduszami inwestycyjnymi.

Pan Sławomir Ludwikowski spełnia kryterium niezależności w Radzie Nadzorczej ZT "Kruszwica” S.A.

Markus Sieger

Pan Markus Walter Sieger jest absolwentem wydziału ekonomii Uniwersytetu Nauk Stosowanych Biznesu i Administracji w Zurychu. Karierę zawodową rozpoczął w 1981 roku, pracując na rzecz Zurich Insurance Group, gdzie specjalizował się systemach informatycznych, realizując w tym czasie szereg projektów organizacyjnych i informatycznych. W 1994 przyłączył się do fincoord – spółki świadczącej usługi konsultingowe, na rynkach rozwijających się, w obszarze strategicznym i finansowym. W 1995 roku przyjął nominację na funkcję Partnera Zarządzającego, stając się drugim do co wielkości akcjonariuszem. Aktywnie angażując się w negocjowanie i strukturyzowanie projektów joint-ventures, Pan Marcus Walter Sieger koordynował prace w obszarach przedsiębiorczości, finansów, podatków oraz prawnym. Z powodzeniem przejął i zarządzał, w okresie przejściowym, projektami operacyjnymi wysokiego szczebla branży medialnej w Polsce. W trakcie 19 lat pracy dla fincoord, Pan Marcus Walter Sieger koncentrował swoje działania na sektorach: mediów, farmaceutycznym, inżynieryjnym oraz spożywczym. Obecnie i w przeszłości pełnił szereg funkcji nadzorczych (w tym członkostwo w radzie dyrektorów) w spółkach prywatnych i publicznych w Stanach Zjednoczonych i Europie. Od 1 lipca 2013, Pan Markus Walter Sieger świadczy usługi niezależnego doradztwa na rzecz udziałowców oraz spółek branży farmaceutycznej, spożywczej i medialnej w Europie Centralnej i Wschodniej. Od 1 czerwca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Polpharma S.A.

Roman Górny

Pan Roman Górny posiada wyższe wykształcenie. Ukończył AWF w Gdańsku oraz studia MBA w Prywatnej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie.

W latach 1993–2000 Pan Roman Górny pracował w spółce Fazer Polska sp. z o.o., początkowo jako menadżer ds. sprzedaży, następnie jako dyrektor handlowy i członek zarządu, a w latach 1998-2000 pełnił funkcję prezesa zarządu.

W okresie ostatnich pięciu lat, Pan Roman Górny pełnił funkcje: prezesa zarządu spółki Olvit-Pro sp. z o.o., - w latach 2001-2003, prezesa zarządu Ewico sp. z o.o. - w latach 2004-2006, prezesa zarządu Polskiego Stowarzyszenia Producentów Margaryny - w latach 2004-2006, a w latach 2005-2007 był członkiem komitetu ekspertów Światowej i Europejskiej Federacji Producentów Margaryn. Ponadto w latach 2000-2006 Pan Roman Górny był prezesem zarządu ZPT Olvit sp. z o.o., a w okresie od maja 2007 r. do czerwca 2008 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Atlanta Poland S.A. w Gdańsku. W chwili obecnej Pan Roman Górny pełni funkcję prezesa zarządu Herbapol Warszawa Sp. z o.o.

Działalność prowadzona przez w/w członków Rady Nadzorczej poza Spółką nie ma charakteru działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce. W/w członkowie Rady Nadzorczej nie uczestniczą też w spółce konkurencyjnej jako wspólnicy spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej oraz nie uczestniczą w konkurencyjnej osobie prawnej jako członkowie jej organu.

W/w członkowie Rady Nadzorczej nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-06-06Jacek MichalakCzłonek Zarządu
2018-06-06Sławomir WerbińskiProkurent

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »