KE promuje polską żywność

Ponad 5 milionów euro przeznaczyła Komisja Europejska na promocję polskich miodów, produktów mleczarskich, a także mrożonek owocowo-warzywnych.

KE zatwierdziła 23 programy promocji różnych produktów rolnych z 11 krajów. Ich całkowity budżet, rozłożony na trzy lata, wynosi 77,7 mln euro. Komisja Europejska zapewnia połowę tych środków - resztę muszą znaleźć zainteresowani producenci i przetwórcy albo władze krajowe.

Wśród zatwierdzonych programów jest promocja mrożonek owocowych i warzywnych prowadzona przez Stowarzyszenie Mrożonej Żywności. Budżet ma wynieść 391,8 tys. euro, w tym 195,9 tys. ze środków unijnych. Uznanie KE zdobył też program zaproponowany przez Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych o budżecie 683,3 tys. euro (z unijnej kasy 341,6 tys.).

Reklama

Trzeci zatwierdzony program z Polski zaproponował Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Całkowity koszt ma wynieść 9,8 mln euro, z czego KE zapewnia 4,9 mln.

"Produkty rolne UE odznaczają się niebywałą jakością i różnorodnością, ale musimy podwoić wysiłki, by uwrażliwić konsumentów na jakość wyrobów naszego rolnictwa. Nie wystarczy bowiem produkować żywność i napoje wysokiej jakości, trzeba je także inteligentnie wprowadzić na rynek" - przypomniała komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel.

Przyznane środki będzie można wykorzystać na reklamę, pokrycie kosztów udziału w targach albo różnego rodzaju kampanie promocyjne i informacyjne.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | Komisja Europejska | żywność
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »