POLIFARBC (PLC): Komentarz zarządu - raport 36

Po bardzo dynamicznych dwóch pierwszych kwartałach

charakteryzujących się wysoką wartością sprzedaży ( + 15% w 

stosunku do ubiegłego roku ) oraz wysokim wynikiem brutto ( + 90%

w stosunku do ubiegłego roku ) PCW miał trudniejszy III kwartał

2004.

Jednakże, wzrost sprzedaży po 10 miesiącach 2004 wynosi 108,9% w 

porównaniu do tego samego okresu roku 2003, a III kwartał 2004 do

III kwartału 2003 odnotował dynamikę 104,4%.

Dużo wcześniejszy, gwałtowny początek sezonu, związany ze zmianami

stawek VAT po wejściu Polski do Unii Europejskiej, miał negatywny

Reklama

wpływ na polski rynek farb i lakierów w trzecim kwartale.

Na marżę w III kwartale miał również wpływ wzrost cen produktów

naftowych, pomimo działań podjętych przez dział badawczo-rozwojowy

i zakupów, które miały na celu zminimalizowanie efektu wzrostu cen.

W tym samym czasie, agresywna walka konkurencyjna spowodowała

zastosowanie przez Spółkę nowych narzędzi marketingowych: Programu

Lojalnościowego oraz nowych konceptów merchandisingowych.

W dalszym ciągu Spółka silnie wspiera rozwój sieci Studio Dekoral

na zasadzie franszyzy oraz kanał dystrybucji kierowany do

profesjonalistów, rozwijany przez spółkę zależną Dekoral.

Spółka Dekoral poprawiła swoje wyniki, jednak osiągnięcie progu

rentowności zajmuje więcej czasu niż oczekiwano, ze względu na

wolniejszy rozwój polskiego rynku budowlanego

Wszystkie powyższe działania podjęte zostały w celu wzmocnienia

pozycji Spółki na rynku.

Równocześnie Spółka poniosła koszty niepowtarzalne będące

rezultatem zmian w strukturze organizacyjnej oraz dalszego rozwoju

informatycznego, które to działania doprowadzą w przyszłości do

niższego poziomu kosztów stałych.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: komentarz | zarządy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »