POLIFARBC (PLC): Komentarz zarządu - raport 36
Po bardzo dynamicznych dwóch pierwszych kwartałach
charakteryzujących się wysoką wartością sprzedaży ( + 15% w
stosunku do ubiegłego roku ) oraz wysokim wynikiem brutto ( + 90%
w stosunku do ubiegłego roku ) PCW miał trudniejszy III kwartał
2004.
Jednakże, wzrost sprzedaży po 10 miesiącach 2004 wynosi 108,9% w
porównaniu do tego samego okresu roku 2003, a III kwartał 2004 do
III kwartału 2003 odnotował dynamikę 104,4%.
Dużo wcześniejszy, gwałtowny początek sezonu, związany ze zmianami
stawek VAT po wejściu Polski do Unii Europejskiej, miał negatywny
wpływ na polski rynek farb i lakierów w trzecim kwartale.
Na marżę w III kwartale miał również wpływ wzrost cen produktów
naftowych, pomimo działań podjętych przez dział badawczo-rozwojowy
i zakupów, które miały na celu zminimalizowanie efektu wzrostu cen.
W tym samym czasie, agresywna walka konkurencyjna spowodowała
zastosowanie przez Spółkę nowych narzędzi marketingowych: Programu
Lojalnościowego oraz nowych konceptów merchandisingowych.
W dalszym ciągu Spółka silnie wspiera rozwój sieci Studio Dekoral
na zasadzie franszyzy oraz kanał dystrybucji kierowany do
profesjonalistów, rozwijany przez spółkę zależną Dekoral.
Spółka Dekoral poprawiła swoje wyniki, jednak osiągnięcie progu
rentowności zajmuje więcej czasu niż oczekiwano, ze względu na
wolniejszy rozwój polskiego rynku budowlanego
Wszystkie powyższe działania podjęte zostały w celu wzmocnienia
pozycji Spółki na rynku.
Równocześnie Spółka poniosła koszty niepowtarzalne będące
rezultatem zmian w strukturze organizacyjnej oraz dalszego rozwoju
informatycznego, które to działania doprowadzą w przyszłości do
niższego poziomu kosztów stałych.