Kompletny zestaw produktów wspierających telefonię komórkową

W dniach 17-21 lutego na kongresie 3GSM w Cannes, ComArch zaprezentuje swój zestaw oprogramowania wspierający operatora telefonii komórkowej.

W dniach 17-21 lutego na kongresie 3GSM w Cannes, ComArch zaprezentuje swój zestaw oprogramowania wspierający operatora telefonii komórkowej.

Rozwiązania ComArch stawiają czoło największym wyzwaniom przemysłu technologii bezprzewodowych w zakresie zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi, monitorowania ich działania i jakości usług, rozliczeń międzyoperatorskich i wielostronnych, dostarczania zawartości i zarządzania mobilnymi usługami dodanymi.

W zestawie rozwiązań dla telefonii bezprzewodowej jedno z najważniejszych miejsc zajmuje ComArch InsightNet for Wireless, system do zarządzania siecią operatora bezprzewodowego i infrastrukturą informatyczną. Rozwiązanie to pozwala na ewidencję zasobów sieci oraz aktywny monitoring w poszukiwaniu błędów i zagrożeń. System klasyfikuje wydarzenia w sieci w zależności od stopnia zagrożenia i możliwości wpływania na jakość świadczonych usług. InsightNet posiada także możliwość geograficznej prezentacji zagrożeń począwszy od map świata, skończywszy na planach budynków. Wyniki monitoringu są przedstawiane w czasie rzeczywistym na pojedynczej konsoli na monitorze osoby zajmującej się zarządzaniem sieci. Zastosowany w systemie Moduł Wnioskowania (Reasoning Machine) pozwala na automatyczne reagowanie i rozwiązywanie typowych problemów. ComArch InsightNet może służyć jako system nadzorczy do innych systemów działających u operatora, który umożliwia ścisłą kontrolę dostępności i jakości usług. Dostępność usług sprawdzana jest przy zastosowaniu specjalnych sond, które stymulują prawdziwe odpowiedzi od urządzeń sieciowych.

Reklama

Platforma ComArch InsightNet ukierunkowana jest na zaspokojenie potrzeb efektywnego zarządzania i nadzorowania infrastruktury sieciowej - pokrywa wymagania w zakresie obsługi infrastruktury operatora. Z drugiej strony pojawiają się wymagania użytkowników telefonii bezprzewodowej w zakresie świadczonych usług, czyli prezentowania zawartości. Ta sfera obsługiwana jest przez aplikację wspierającą komórkowe usługi dodane ComArch TYTAN Mobile Portal. Daje ona możliwości dostarczania różnego rodzaju zawartości na różnego rodzaju urządzenia mobilne. Z punktu widzenia użytkownika oznacza to, że może on korzystać w taki sam sposób ze zdefiniowanej zawartości niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzysta (np. Internet, telefon komórkowy, palmtop) z punktu widzenia wyświetlacza (rozmiary, gama kolory). TYTAN mPortal daje możliwość dostarczania takiej zawartości, jaką chcemy mieć na naszym urządzeniu mobilnym poprzez dostosowaną do własnych potrzeb stronę internetową. Zadaniem operatora nie jest więc definiowanie tego co użytkownicy zobaczą na swoim telefonie czy PDA, ale troska o dostarczanie możliwie ciekawej oferty usług. Użytkownik przy wykorzystaniu zwykłej przeglądarki internetowej będzie miał możliwość samodzielnego dostosowania wyglądu strony według własnych upodobań. ComArch TYTAN Mobile Portal posiada również wbudowany moduł m-Wallet, który stanowi wirtualny portfel użytkownika i pozwala mu na dokonywanie mikropłatności przez wykorzystanie płatnych serwisów (np. kupno płyt CD lub czytanie artykułów obarczonych opłatą). Funkcjonalność taka możliwa jest dzięki wbudowanemu modułowi wyceny zdarzeń w trybie rzeczywistym i obsługi wirtualnego konta klienta.

Konieczność korzystania z zawartości dostarczanej przez większą ilość dostawców zewnętrznych tworzy kolejne wyzwanie dla dostawcy systemów informatycznych dla telefonii komórkowej, które związane jest z podziałem przychodów za świadczone usługi. Propozycją ComArch w tym zakresie jest ComArch TYTAN Revenue Sharing. Jest to aplikacja, która umożliwia regulowanie płatności i podział przychodów pomiędzy partnerami biznesowymi. Jest ona szczególnie użyteczna w przypadku stosowania różnego rodzaju kampanii promocyjnych, kampanii reklamowych, serwisów sponsorowanych, a także zniżek międzyproduktowych. Przykładowym scenariuszem zastosowania tego systemu może być kupno puszki napoju poprzez telefon (wykorzystując połączenie WAP). W tym przypadku istnieje konieczność podziału przychodu pomiędzy dostawcę usługi telefonicznej i dostawcę napoju. Do tego procesu często włączeni są również reklamodawcy i stosowane są różnego rodzaju zniżki zarówno dla klientów jak i dla dostawców. Tak rozbudowany proces rozliczania jest wspierany przez TYTAN Revenue Sharing.

Pojawienie się nowych technologii związanych z wprowadzeniem telefonii trzeciej generacji, nowych sposobów płatności, szczególnie płatności w czasie rzeczywistym i usług dodanych powoduje, że tradycyjne systemy billingowe nie są w stanie efektywnie funkcjonować. Problemy te rozwiązywane są poprzez zastosowanie nowego produktu ComArch TYTAN 3ARTS (Authentication, Authorisation, Accounting, Real-Time Server). System TYTAN 3ARTS dostarcza funkcjonalność pozwalającą na autoryzację żądań realizacji oraz rozliczanie zrealizowanych usług w trybie rzeczywistym. Takie wymagania stawiane są w przypadku nowoczesnych usług, gdzie wycena w chwili realizacji usługi jest sprawą kluczową (np. mikropłatności, korzystanie z usług w systemie przedpłat). System TYTAN 3ARTS może zostać zintegrowany z modułami informatyczne dostawców firm trzecich, a także z istniejącymi systemami rozliczeniowymi operatorów w celu realizacji rozliczeń w czasie rzeczywistym bez konieczności budowania od nowa już istniejących rozwiązań.

Referencje ComArch w sektorze telekomunikacyjnym są następujące: Terra Telecommunications, USA; Kertel, Francja; Enitel, Nikaragua; Dubai Internet City; Deutsche Telefon und Marketing Services, Niemcy; eTel Group Irlandia; Telekomunikacja Polska, Centertel, PTC, Crowley, Lucent Technologies, Siemens Business Systems, Nokia Networks.

Produkty ComArch docenione zostały na targach zagranicznych. ComArch TYTAN dostał nominacje do dwóch prestiżowych nagród: "najlepszy produkt do billingu IP" na targach Telestrategies Billing World 2001 w Orlando, USA, oraz do tytułu "najbardziej innowacyjny technologicznie produkt billingowy" na targach Billing Systems 2001 w Londynie. W tym roku ComArch został także finalistą Billing World 2002 Excellence Awards na targach w Baltimore, USA.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tytan | zestaw | Comarch | USA | telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »