Cherrypick Games publikuje wyniki za pierwsze półrocze

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przychody netto ukształtowały się na poziomie 7,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,4 mln zł - to wyniki wyższe o odpowiednio 8,8 proc. i 11,2 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. Od lipca testowany jest największy projekt studia - My Beauty Spa & Stories. Dziś do soft-launch trafił kolejny tytuł dedykowany kobietom - Project Fame. Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w pierwszym półroczu są zgodne z naszymi założeniami. Wciąż procentuje umowa podpisana z Kuu Huub. Dzięki sprzedaży praw do gry My Hospital fińskiej spółce, mogliśmy w bardzo krótkim czasie rozpocząć pracę nad nowymi projektami. Aktualnie testujemy i ulepszamy dwa tytuły, które chcemy wydać do końca roku: My Beaty Spa & Stories i Project Fame. Już teraz wiemy, że obydwa projekty wyróżniają się ponadprzeciętnymi wskaźnikami. Do czasu ich premier będziemy je udoskonalać, aby w pełni spełniły oczekiwania naszych graczy. - informuje prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.

Reklama

W drugim kwartale 2018 roku przychody spółki wyniosły 4,3 mln zł i były wyższe w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku o 25,9 proc. W tym czasie wynik EBITDA i EBIT wzrosły o odpowiednio o 59,8 proc. i 60,5 proc. Wynik netto był niższy o 8,6 proc. i ukształtował się na poziomie 0,4 mln zł. - W II kwartale rozpoczęliśmy realizację programu opcji na akcje dla kluczowych pracowników i współpracowników. Zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, rozpoznajemy koszty programu w wartości godziwej, jednocześnie zwiększając kapitały własne Spółki oraz koszty wynagrodzeń w danym okresie. Głównym celem programu jest silniejsze motywowanie pracowników do zwiększenia wartości firmy dla akcjonariuszy oraz wprowadzenie czynnika pozwalającego na utrzymanie w długim terminie kluczowych dla Spółki osób. - informuje Przemysław Gadomski, przewodniczący Rady Nadzorczej Cherrypick Games.

Dziś do soft-launch trafił Project Fame - nowa gra studia z popularnego gatunku idle clicker - Gracz poprzez wykonanie prostej czynności klikania przycisku, zdobywa nagrody i bonusy, za które może kupić m.in. atrakcyjne przedmioty lub dodatkowe umiejętności przydatne w czasie rozgrywki. Gatunek dość nieoczekiwanie zdobył olbrzymią popularność wśród graczy, dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich naszą propozycję clickera. - informuje Marcin Kwaśnica.

Zanim Project Fame trafił do soft-launch przeszedł pierwsze testy, podczas których studio sprawdziło zainteresowanie graczy tytułem, wyświetlając jego reklamę w wybranych kanałach. - Wyniki, które uzyskał Project Fame są bardzo dobre. Wskaźnik pokazujący zainteresowanie graczy naszym projektem (Engagement rate), wyniósł 95 proc. Aż 67,5 proc. użytkowników chciało pobrać grę, widząc tylko jej reklamę (click to install). To wyniki zdecydowanie lepsze od średniej dla tego typu produktów. - dodaje Marcin Kwaśnica.

W Project Fame gracz wcieli się w postać młodej businesswoman, która stawia swoje pierwsze kroki w budowaniu własnego imperium pełnego luksusowych kurortów, ekskluzywnych butików i salonów SPA. Użytkownik będzie rywalizował z innymi graczami o tytuł najjaśniejszej gwiazdy biznesu wprost z Hollywoodzkich bulwarów. Tytuł trafi na rynek w IV kwartale br.

Do końca roku Cherrypick Games chce także wydać My Beauty Spa: Stars & Stories - grę bazującą na sprawdzonych założeniach My Hospital, która dzięki milionowym pobraniom, osiągnęła wielki sukces monetyzacyjny. Zadaniem gracza będzie zarządzanie luksusowym kompleksem SPA: rozbudowa placówki o kolejne pokoje zabiegowe, opracowywanie co raz to nowszych ekologicznych kosmetyków oraz nawiązywanie relacji z pracownikami. Od lipca gra testowana jest w soft-launch na kilku rynkach. Już teraz wskaźnik User Aqusition jest o prawie połowę lepszy od tego, który w analogicznym okresie testów osiągnął My Hospital. Najbliższe tygodnie spółka poświęci na analizę poziomu retencji gry oraz dopracowanie modelu monetyzacji. Premiera gry planowana jest w III kwartale br.

W I kwartale 2019 roku premierę będzie miał projekt z gatunku visual novel - Crime Stories. Twórcy gry zaplanowali dla graczy mroczne thrillery, kryminały pełne tajemniczych historii, oraz wątki romantyczne. Kluczowym autorem książek do gry jest znana pisarka Lisa Brunette, autorka narracji do Choices, gry która od wydania wygenerowała ok. 120 mln USD.

Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play.

Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość.

Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Hospital i MatchUp Friends. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 22 mln pobrań.

MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »