Mieszko planuje dwucyfrowy wzrost

Producent słodyczy Mieszko chce osiągnąć w 2007 roku dwucyfrowy wzrost przychodów oraz znacznie poprawić wyniki w porównaniu do roku 2006. Spółka ocenia, że w ciągu 3-4 lat może osiągnąć 2-5 proc. rentowności netto.

Producent słodyczy Mieszko chce osiągnąć w 2007 roku dwucyfrowy wzrost przychodów oraz znacznie poprawić wyniki w porównaniu do roku 2006. Spółka ocenia, że w ciągu 3-4 lat może osiągnąć 2-5 proc. rentowności netto.

- Wyniki w tym roku będą znacznie lepsze niż w 2006 roku, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku. Myślę, że w tym roku osiągniemy dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów - powiedział prezes spółki Marek Moczulski po konferencji.

- W ciągu 3-4 lat powinniśmy osiągnąć rentowność netto na poziomie 2-5 proc. - dodał.
W I kwartale tego roku Mieszko uzyskał 52,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1,8 mln zł zysku operacyjnego oraz 568 tys. zł zysku netto. W porównaniu z I kwartałem 2006 roku przychody wzrosły o 21 proc., zysk operacyjny o 35 proc., a zysk netto o ponad 317 proc.

Reklama

Spółka osiągnęła wzrost przychodów pomimo wzrostu wydatków marketingowych o 1,6 mln zł w stosunku do I kwartału 2006.

Spółka planuje w tym roku kolejne kampanie promocyjne.
- Koszt kolejnych kampanii będzie istotny dla spółki, ale oczekujemy także istotnych korzyści - powiedział Moczulski.

Mieszko udzielił niedawno licencji na używanie znaku Zozole firmie Bacha, produkującej jogurty i desery mleczne. Prezes poinformował, że umowa została zawarta bezterminowo. W ramach umowy, Bacha rozpoczęła produkcję jogurtów dla dzieci pod marką Zozole.

Spółka zapowiada wchodzenie z marką Zozole w kolejne kategorie spożywcze.
- Już rozmawiamy na ten temat i w przyszłym roku wejdziemy w kolejną nową kategorię spożywczą - powiedział Moczulski.

Zdaniem prezesa spółki, Mieszko ma obecnie niecałe 2 proc. udziały w całym rynku słodyczy, natomiast w pralinach udział ten wynosi 6 proc., a w karmelkach 5 proc.

Na początku kwietnia łotewska spółka Alta Capital Partners (ACP) poinformowała, że kupi Central European Confectionary Holding (CECH), właściciela 66,18 proc. akcji Mieszka. ACP nie planuje wycofać Mieszka z GPW.

ACP musi uzyskać zgodę na tę transakcję od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W 2006 roku Mieszko osiągnął roku 2,3 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej 1,5 mln zł. Zysk operacyjny w całym 2006 roku wzrósł do 8,8 mln zł, z 7,6 mln zł w 2005 roku, a sprzedaż wzrosła do 194,6 mln zł, ze 180,3 mln zł osiągniętych w 2005 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty | Nieplanowane | mieszko | słodyczy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »