Na polskim niebie robi się tłoczno

Rośnie ruch na polskim niebie - głównie za sprawą tanich linii lotniczych. W pierwszym kwartale krajowe lotniska obsłużyły ponad 2,5 mln pasażerów. 43 proc. podróżnych skorzystało z usług przewoźników niskokosztowych. Prawie dwa razy więcej niż rok temu.

Tanie linie lotnicze (ang. LCCs) przebojem zdobywają polskie niebo. Jak podał Urząd Lotnictwa Cywilnego, wprawdzie największym przewoźnikiem pozostaje LOT, który przewiózł w pierwszym kwartale 36 proc. podróżnych, ale firmy niskokosztowe sukcesywnie podgryzają jego pozycję rynkową. Tuż za LOT-em plasuje się Wizz Air, dalej jest Ryanair, który odnotował największy wzrost liczby sprzedanych biletów (8 proc.) wśród wszystkich przewoźników. Kolejne miejsca zajmują Centralwings, Lufthansa oraz SkyEurope.

W dziesiątce największych firm lotniczych obecnych w Polsce, siedem to właśnie tanie linie. Łącznie samoloty LCCs przewiozły w I kwartale 1,12 mln osób, czyli 43,5 proc, wszystkich pasażerów. Dla porównania z ich usług skorzystało 25,8 proc. podróżnych.

Reklama

Bez cienia przesady można powiedzieć, że dynamiczny rozwój rynku lotniczego jest niemal wyłącznie zasługa tanich przewoźników. ULC wyliczył, że to oni wygenerowali 95,56 proc. ogólnego wzrostu w ruchu regularnym (w porównaniu do I kwart. 2005), a tylko 4,44 proc. przewoźnicy tradycyjni. Udział przewoźników niskokosztowych w rynku przewozów pasażerskich zwiększył się o 18 pkt. proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

Tanie linie obecne w Polsce

Wizz Air, Ryanair, Centralwings, SkyEurope, Sky Europe, easyJet, Germanwings, Norwegian Air Shuttle, Centralwings

ET

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Centralwings | tanie | tanie linie | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »