Grupa Lubawa poprawia sprzedaż
W I półroczu br. Grupa odnotowała poprawę sprzedaży o 7,1%. Jest to rezultat przede wszystkim wyższych przychodów w segmencie Tkanin, za który odpowiada spółka zależna Miranda.
- Duży wpływ na poprawę miał dobry początek roku w wykonaniu segmentu tkanin. Miranda wykazała lepszą strukturę sprzedaży, niż przed rokiem, i osiągnęła wyższe przychody - skomentował Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa S.A.
Jednostkowy wzrost sprzedaży o 4% odnotowała Lubawa S.A., producent sprzętu dla służb mundurowych i podmiot dominujący w Grupie.
- I półrocze dla Lubawy jest zazwyczaj słabszym okresem, w którym Spółka notuje niższe przychody
i poziomy rentowności. Z uwagi na specyfikę branży, kumulacja zamówień przypada na II połowę roku, kiedy różnego rodzaju służby mundurowe uruchamiają postępowania przetargowe - wyjaśnia Marcin Kubica.
Przedstawione wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania sprawozdania finansowego. Wyniki, które zostaną opublikowane w raporcie półrocznym 20 września br. mogą w ograniczonym stopniu odbiegać od prezentowanych wielkości.
Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa S.A. Główną osią działalności Grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.
Za sprawą ścisłej współpracy między spółkami zależnymi, w zakładach produkcyjnych powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną oraz medyczną, po militarną. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, przedsionki do przyczep kempingowych, tkaniny techniczne
i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.
mzb