Nowy sojusznik oszukanych

Wczoraj rozpoczęło działalność Biuro Interwencji Społecznych (BIS) Stowarzyszenia na Rzecz Bezpieczeństwa Finansowego Obywateli RP. BIS pomagać będzie w rozwiązywaniu problemów, z jakimi stykają się klienci ubezpieczeń życiowych, majątkowych, funduszy emerytalnych i inwestycyjnych oraz banków.

Wczoraj rozpoczęło działalność Biuro Interwencji Społecznych (BIS) Stowarzyszenia na Rzecz Bezpieczeństwa Finansowego Obywateli RP. BIS pomagać będzie w rozwiązywaniu problemów, z jakimi stykają się klienci ubezpieczeń życiowych, majątkowych, funduszy emerytalnych i inwestycyjnych oraz banków.

Pomoc stowarzyszenia polegać będzie na udzielaniu porad prawnych, podejmowaniu interwencji w poszczególnych sprawach, a w przypadku powtarzających się problemów Stowarzyszenie będzie też inicjatorem nowych rozwiązań systemowych. W minionym tygodniu Stowarzyszenie podpisało umowy o współpracy z rzecznikiem praw ubezpieczonych, prezesem KNUiFE oraz firmą prawniczą Cameron McKenna.

Do BIS można się już zwracać z wszystkimi problemami ubezpieczeniowymi z wyjątkiem kłopotów z uzyskaniem odszkodowań z ubezpieczeń komunikacyjnych, które wymagają fachowych ekspertyz likwidatorów szkody. Skargi na firmy ubezpieczeniowe można przesyłać na adres internetowy www.stob.org.pl.

Reklama

Jesteśmy organizacją ekspercką, która chce eliminować nieprawidłowości psujące rynek finansowy. Stowarzyszenie chce bronić praw konsumenckich, udzielać pomocy prawnej osobom poszkodowanym przez instytucje finansowe oraz prowadzić działalność edukacyjną - powiedział Adam Gwara, prezes stowarzyszenia.

Najwięcej nieuczciwości w postępowaniu z klientami stowarzyszenie zarzuca firmom ubezpieczeń na życie, które nie dość rzetelnie informują klientów o zasadach, efektywności i kosztach związanych z ubezpieczeniem na życie z funduszem inwestycyjnym. Mimo, że stowarzyszenie podało kilka bulwersujących przykładów lekceważenia przez firmy ubezpieczeniowe i banki skarg niezadowolonych klientów, nie chciało ujawnić nazw instytucji. Napiętnujemy je gdy okaże się, że nasze interwencje okażą się nieskuteczne - oświadczył Adam Gwara. Skądinąd dowiedzieliśmy się, że może chodzić o Amplico Life, PZU życie, Citibank i PKO BP. Przedstawiciele tych instytucji niespecjalnie przejmują się inicjatywą stowarzyszenia. Nie słyszeliśmy nic o tym stowarzyszeniu i nie wiem jak postąpimy, jeżeli zwróci się ono do nas z jakąś interwencją dotyczącą skarg naszych klientów - powiedział Leszek Zioło, rzecznik prasowy PKO BP.

Również w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, nadzorującej działanie m.in. towarzystw funduszy inwestycyjnych dotychczas niewiele słyszano o stowarzyszeniu. Komisja jest zainteresowana każdą inicjatywą mającą na celu lepszą ochronę inwestorów i jeżeli stowarzyszenie zgłosi się do KPWiG z jakimiś propozycjami współpracy to podejmiemy rozmowy - zadeklarował Michał Stępniewski, rzecznik prasowy KPWiG.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: oszukać | oszukał | oszukane | stowarzyszenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »