CCENERGY (CCE): Podpisanie znaczącej umowy pomiędzy Karen S.A. a Komputronik S.A. - raport 2
Raport bieżący nr 2/2009
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Niniejszym zarząd Karen S.A. podaje do publicznej informacji, że w dniu 23.02.2009 r. została zawarta pomiędzy Karen S.A. a Komputronik S.A. umowa licencyjna na korzystanie ze znaku towarowego Komputronik w działalności operacyjnej Karen S.A.
W myśl powyższej umowy, Karen S.A. otrzymuje prawo do używania marki, znaku towarowego i know-how Komputronik S.A. w obszarze sprzedaży detalicznej. Umowa została podpisana na czas nieokreślony. Opłata licencyjna została ustalona na poziomie 0,5% przychodów uzyskanych przez Karen S.A. w punktach handlowych działających pod marką Komputronik.
Karen S.A. nadal pozostanie prawnym i organizacyjnym operatorem salonów Sprzedaży detalicznej a podpisanie umowy licencyjnej ma na celu zwiększenie obrotów handlowych Karen S.A. poprzez wzrost rozpoznawalności sklepów a także optymalizację działań marketingowych Grupy Komputronik, która jest większościowym udziałowcem spółki.
Niezależne badania rynkowe potwierdzają, że marka Komputronik cieszy się znacznie silniejszą od Karen pozycją na polskim rynku, dlatego decyzję o ujednoliceniu marki należy uznać za korzystną dla spółek oraz ich akcjonariuszy.
Z badań ilościowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej sięga 60%, zaś dobrą znajomość tej marki deklaruje nieco ponad połowa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszą odpowiednio, 21% oraz 15%. Przeprowadzona niedawno pilotażowa próba polegająca na zastąpieniu w dwóch punktach handlowych marki Karen znakiem handlowym Komputronik potwierdziła uzyskane w badaniach wyniki.
Karen S.A. będzie w pełni korzystała ze wsparcia działów: zakupów, marketingu i logistyki Komputronik S.A.
Skutkiem ujednolicenia wizerunku oraz oferty sieci handlowej Grupy Komputronik będzie dalsza optymalizacja zasobów w Grupie oraz możliwość prezentowania coraz większej i bardziej złożonej oferty handlowej, dostosowanej do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
Jacek Piotrowski - Prezes zarządu