DGA (DGA): Porozumienie intencyjne dotyczące nabycia udziałów Spółki PBS Sp. z o.o. - raport 43

Raport bieżący nr 43/2005

Podstawa prawna

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Spółki Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. uprzejmie informuje, że w dniu 9 listopada 2005 r. zawarł z panem Krzysztofem Koczurowskim i panem Ryszardem Pieńkowskim porozumienie intencyjne dotyczące nabycia przez Emitenta nie mniej niż 90% udziałów Spółki PBS Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie.

Na mocy powyższego porozumienia strony deklarują, iż nabycie udziałów Spółki PBS Sp. z o.o. nastąpi w oparciu o etapowe umowy nabycia udziałów, dla których podstawą będzie przedwstępna umowa nabycia udziałów zawarta najpóźniej do 31 stycznia 2006 r., której treść jest aktualnie przedmiotem negocjacji.

Reklama

Pan Krzysztof Koczurowski i Pan Ryszard Pieńkowski oraz Spółka Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. wstępnie deklarują, iż nabycie 90% udziałów Spółki PBS Sp. z o.o. nastąpi do końca 2009 r.

Planowane nabycie akcji Spółki PBS Sp. z o.o. stanowi realizację strategii budowy Grupy Kapitałowej opartej m.in. na podmiotach znaczącej wielkości.

Zarząd Emitenta stoi na stanowisku, że usytuowanie Spółek Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. oraz PBS Sp. z o.o. w ramach jednej Grupy Kapitałowej, wywoła efekt synergii: wiedzy i doświadczenia, potencjału kadrowego oraz finansowego zaplecza technicznego i ekonomicznego, co przyniesie zwiększenie atrakcyjności gospodarczej podmiotów, w tym w zakresie badań społecznych i marketingowych.

Intencją stron porozumienia jest wspólne uczestnictwo Spółek w nowatorskich wspólnych przedsięwzięciach oraz w zaplanowanych wspólnych inicjatywach badawczych.

Istotną wartością dodaną planowanej transakcji może być także wpływ standaryzacji formalno â�� prawnej i organizacyjnej, jaka jest przyjęta w ramach Grupy Kapitałowej Doradztwo Gospodarcze DGA S.A, na zewnętrzną aktywność gospodarczą Spółki PBS Sp. z o.o.

Połączenie kompetencji badawczo-doradczo-analitycznych w przyszłości powinno zaowocować osiągnięciem istotnych przychodów oraz zysków w zakresie kompleksowej obsługi znaczących projektów.

PBS Sp. z o.o. ( dawniej: Pracownia Badań Społecznych)

jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku jest obecnie dużą firmą badawczą zatrudniającą 82 pracowników, w tym 30 konsultantów-badaczy.

PBS świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak również sektora usług publicznych.

Zespół doświadczonych badaczy-konsultantów obsługuje klientów z tak różnych branż gospodarki jak AGD, budownictwo, finanse, energetyka, gry losowe i hazard, media, telekomunikacja, Internet, zdrowie czy żywność oraz klientów z szeroko rozumianego sektora usług publicznych (rząd i jego agendy, samorząd lokalny, fundacje, edukacja). Konsultantów-badaczy wspiera zespół statystyków, dzięki którym klienci Spółki mogą przykładać do swoich danych najbardziej wyrafinowane i nowoczesne narzędzia analizy danych.

PBS cieszy się uznaniem polskich i zagranicznych mediów - silną pozycje w środowiskach prasowych firma zawdzięcza zaangażowaniu w badania opinii publicznej, którymi od 15 lat dokumentuje przemiany społeczne w Polsce. Spółka jest także członkiem założycielem Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) - branżowej organizacji zrzeszającej czołowe polskie firmy badawcze. Od początku uczestniczy w najważniejszej inicjatywie OFBOR - Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów. W 2002 roku PBS zdobył IMPACTORA w kategorii Najlepszy Instytut Badawczy, nagrodę przyznawaną przez przemysł reklamowy.

Wyniki finansowe PBS:

Rok 2004 I połowa 2005 r

1 Przychody ze sprzedaży 13 691,0 7 950,0

2 Zysk brutto 767,5 178,8

3 Zysk netto 573,7 115,1

Prognoza Spółki PBS Sp. z o.o. na rok 2005 zakłada przychody w kwocie 17-18 mln złotych.

Data autoryzacji: 10.11.05 08:10

Andrzej Głowacki - Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »