T-Mobile Polska chce być największym operatorem

T-Mobile Polska planuje już w 2014 roku być największym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce pod względem przychodów. Operator w połowie roku chce uruchomić sprzedaż usług w technologii LTE - powiedział prezes Miroslav Rakowski na konferencji podczas World Mobile Congress. To będzie oznaczać dodatkowe wyzwanie dla konkurentów T-Mobile Polska: Orange Polska i Polkomtela, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka.

- Chcemy być liderem rynku komórkowego pod względem przychodów. Myślę, że jest to możliwe już w tym roku. Nie zamierzamy natomiast za wszelką cenę bronić pierwszego miejsca pod względem liczby kart SIM - powiedział prezes.

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci komórkowej T-Mobile, spadły w 2012 roku o 1,9 proc. do 7,02 mld zł. Na koniec 2012 roku PTC miała 16,04 mln klientów.

Po trzech kwartałach 2013 roku komórkowym operatorem telekomunikacyjnym o największych przychodach w Polsce był Polkomtel.

Reklama

T-Mobile Polska w dłuższej perspektywie, po integracji z polskimi aktywami GTS, chce też zostać największym operatorem telekomunikacyjnym w segmencie biznesowym.

- Rynek biznesowy jest bardzo atrakcyjny, ponieważ istnieje na nim duża możliwość tworzenia dla klientów sprofilowanych ofert, zawierających po kilka usług, związanych z ICT czy data center - powiedział Rakowski. - To dużo większy potencjał niż możliwości, które istnieją w segmencie detalicznym - dodał.

We wrześniu 2013 r. Deutsche Telecom, właściciel T-Mobile Polska, kupił za około 500 mln euro spółkę telekomunikacyjną GTS. Transakcja wymaga zgody Komisji Europejskiej.

W okolicach połowy roku T-Mobile planuje uruchomić w Polsce usługi LTE. Przy uruchomieniu usług operator chce uzyskać co najmniej 50 proc. pokrycia populacji kraju.

- Modernizujemy sieć i uruchomimy LTE, gdy zakończymy ten proces. Myślę, że stanie się to w okolicy połowy roku - wyjaśnił prezes.

Obecnie w Polsce usługi mobilnego internetu w technologii LTE świadczą już operatorzy sieci Plus, Play oraz Orange. T-Mobile Polska nie zamierza z kolei wprowadzać do oferty usług telewizyjnych.

- Konsumpcja treści telewizyjnych w naszym odczuciu spada i nie zamierzamy wchodzić w ten segment rynku. Są gracze, którzy znają się na tym lepiej od nas - chcemy skoncentrować się na naszych kompetencjach - powiedział prezes.

Komentarz DM BZWBK:

Przedstawiona strategia może nie przełożyć się na realne działania w Polsce (spółka jest liderem na polskim rynku pod względem aktywnych kart SIM z 15,667 mln sztuk) lub może spowodować rozwój konkurencji na polskim rynku telekomunikacyjnym na dużą skalę.

Zdarzenie powinno być postrzegane jako realny czynnik zagrożenia, szczególnie dla Netii (200 mln zł EBITDA pochodzi z segmentu B2B, gdzie T-Mobile w ostatnim czasie przejął spółkę świadczącą takie same usługi) i Orange Polska (ekspozycja na wzrost konkurencji we wszystkich segmentach działalności).

Paweł Puchalski, CFA

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: T-Mobile | Orange | telefonia komórkowa | Polskie | chciał | Polkomtel SA | Netia SA | -oil | LTE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »