IAI (IAI): Raport miesięczny za lipiec 2018 r. - raport 16

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za lipiec 2018 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


O 63,4% przychody w lipcu 2018 r. były wyższe niż te w lipcu 2017. Oznacza to, że według szacunków zarządu przekroczyły one 3,4 miliona złotych. Spółka utrzymuje wysokie tempo wzrostu przychodów przekraczające 60% rocznie.

Reklama


Informacje dotyczące IdoSell Shop(więcej: https://www.idosell.com/pl/shop/):

Nowy moduł Rekomendacji towarów agreguje wszystkie opcje rekomendacji w jednym miejscu i daje dostęp do nowych, bezpłatnych inteligentnych rekomendacji. Teraz z poziomu jednego miejsca w panelu można zarządzać wszystkimi rekomendacjami w sklepie. IAI zebrało w nim rozproszone w innych miejscach opcje. Dodane zostały też dostępne od 1 sierpnia bez dodatkowych opłat, inteligentne rekomendacje i możliwość ich włączania samodzielnie. To ogromna zmiana, gdyż nikt przed IAI, nigdy nie zaoferował na tak dużą skalę inteligentnych rekomendacji, które przez lata zostały dopracowane tak, że są w stanie nie tylko zastąpić człowieka w ustalaniu rekomendacji, ale przy dobrym opisaniu towarów, zwiększyć istotnie wartość zamówień. Rekomendacje towarów pozwalają poprawiać konwersje. Czasami ktoś kto poszukuje czegoś np. w wyszukiwarce Google lub wchodzi z reklamy sklepu w Google Zakupy trafia na jeden towar w nadziei, że w ten sposób znajdzie to czego naprawdę szuka. Brak rekomendacji zwiększa szansę na porzucenie poszukiwań. A dobre rekomendacje pozwolą dotrzeć szybko do tego co chwyci konsumenta za serce i doprowadzi do sprzedaży. Oczywiście nie zawsze, ale przez lata bycia pionierem w obszarze inteligentnych rekomendacji produktowych, IAI wie że finalny efekt wzrostu obrotów potrafi być od kilku do nawet 25% lepszy z rekomendacjami. Dotychczas inteligentne rekomendacje, oparte na podobieństwie towarów, były dostępne w ramach dodatkowo płatnej usługi systemu inteligentnych rekomendacji - IAI RS. Jednak od zawsze IAI chciała, aby narzędzia te stały się kiedyś możliwe do wdrożenia automatycznie i samodzielnie przez klientów, dzięki czemu zwiększymy przychody możliwie wielu sklepom. Teraz, dla sklepów korzystających z abonamentów Dedicated Cloud dostępna jest opcja samodzielnego włączenia IAI RS, w cenie abonamentu. Oczywiście dla sklepów o dużym ruchu, pozwalającym na wyuczenie się zachowań użytkowników, IAI w najbliższych tygodniach zaoferuje możliwość samodzielnego wdrażania systemu inteligentnych rekomendacji - Rekomendacji inteligentnych generowanych na podstawie zachowania klientów (Rekomendacje behawioralne). To rozwiązanie nadal pozostanie płatne, chociaż w tym przypadku nie będzie już negocjowalności stawek. Sklep internetowy może wybrać czy chce się rozliczać stawką procentową czy nową opcją, stawki płaskiej (tzw. flat fee). Co ciekawe, stawka płaska i prowizyjna mogą być wybierane zamiennie. Rekomendacje realnie zwiększają konwersje, a przez to liczbę i wartość zamówień w sklepie. To przez opłaty abonamentowe i prowizyjne przekłada się na przychody IAI i ich dalsze wzrosty.


IAI stale rozwija swoją ofertę w zakresie fulfillmentu. Teraz w IdoSell Shop pojawiła się integracja fulfillment z Omnipack. Fulfillment to coraz popularniejszy kierunek dla rosnących sklepów internetowych chcących spełniać coraz bardziej wyśrubowane oczekiwania konsumentów. Polega on na zlecaniu obsługi magazynowania i wysyłki do wyspecjalizowanej firmy. Zamiast inwestować we własne zaplecze magazynowe (budynki, kadry i inne koszty) sklep wynajmuje je od specjalistów, a sam skupia się na zwiększaniu sprzedaży. Teraz do wachlarza dostępnych w IdoSell Shop rozwiązań (Arvato, OEX) dołącza jeden z liderów fulfillment w Polsce, czyli Omnipack. Omnipack zajmuje się zapleczem logistycznym sklepu: magazynowaniem, pakowaniem, wysyłką oraz obsługą zwrotów. Omnipack dysponuje profesjonalnym zapleczem logistycznym. Posiada własny magazyn klasy A położony w okolicach Warszawy, przy Autostradzie A2. Magazyn wyposażony jest w infrastrukturę regałową dostosowaną do potrzeb e-commerce. W ten sposób logistyka rozwijającego się sklepu nadąża za zwiększającą się sprzedażą oraz szczytami sprzedażowymi (black friday, cyber monday, etc.). Sklep internetowy skoncentruje się na rozwoju sprzedaży: działaniach marketingowych, zarządzaniu produktem oraz cenami. Co więcej koszty operacji magazynowych są bardzo przewidywalne i sklep nie ponosi wielu ryzyk związanych z działalnością operacyjną magazynu. Czyli w tej sytuacji zamówienia realizowane są szybciej, sklep ma więcej potencjału marketingowego, jakoś realizacji zamówień rośnie, a to wszystko przekłada się na wyższe przychody sklepów internetowych korzystających z IdoSell Shop, co z kolei przez opłaty prowizyjne i abonamentowe, przekłada się na rosnące przychody samego IAI.


IdoSell Shop zawsze stawia na automatyzację powtarzalnych czynności, tak aby praca była możliwie jak najprostsza i najszybsza. Od lipca, opłacone zamówienie pochodzące z serwisu Amazon, system może automatycznie przekazać do hurtowni (dropshipping). Po złożeniu i opłaceniu zamówienia przez klienta w serwisie Amazon, nastąpi przekazanie zamówienia do hurtowni. Paczka jest wysyłana do klienta przez hurtownię, a status zamówienia i numer przesyłki jest aktualizowany w panelu administracyjnym. Praca właściciela sklepu sprowadzi się do pozyskania klientów i marketingu, a wszystkie operacje logistyczne dla takich zamówień przejmuje hurtownia internetowa. Jest to interesująca oferta dla firm poszukujących nisz na rynkach międzynarodowych i działających sprawnie marketingowo, które mają dostęp do producentów lub hurtowników towarów. W ten sposób łatwo mogą zbudować dystrybucję, a ogólne zwiększenie liczby zamówień w sklepach IdoSell Shop przekłada się na wyższe przychody samej IAI.



Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: https://www.idosell.com/pl/booking/)

IdoSell Booking zaprezentowało nowy, lepszy sposób integracji z serwisem Airbnb. Teraz można obsługiwać rezerwacje z Airbnb w systemie IdoSell Booking jako rezerwacje a nie jak dotychczas jako blokady. Dotychczas serwis Airbnb integrowany był w taki sposób, że wszelkie rezerwacje i blokady z tego serwisu przenoszone były do IdoSell Booking za pomocą mechanizmu tzw. blokad. W treści blokad natomiast zapisywane były informacje na temat rezerwacji. Nie było to jednak tak wygodne jak rezerwacja z informacją o konkretnym źródle. Dzięki temu integracja działa w sposób taki jak integracja np. z Booking.com czy innych serwisów agregujących ofertę. Czyli wprowadzając konkretne ustawienia integracji wskazując np. polityki zwrotów czy dodatki, a także modyfikując rezerwacje i uwzględniając je w raportach czy w różnych analizach można tworzyć dużo lepszą ofertę na Airbnb. Klienci IdoSell Booking zyskują przede wszystkim prostszą obsługę niż w dotychczasowej postaci blokad, lepszą analitykę i raportowanie, dużo lepsze możliwości modyfikowania i tworzenia opisu miejsc noclegowych i ostatecznie wsparcie w kontroli rozliczeń z rezerwującymi. Airbnb to bardzo popularny serwis z ofertami noclegowymi, lepsza integracja z nim przynosi klientom IdoSell Booking, więcej zamówień, co przez model prowizyjny przekłada się na większe przychody IAI.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w lipcu 2018 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W lipcu 2018 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 2 lipca 2018 r. - Treść uchwał podjętych na ZWZA w dniu 29.06.2018 r.

2. 2 lipca 2018 r. - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 29 czerwca 2018 roku

3. 2 lipca 2018 r. - Podjęcie uchwały w sprawie wypłaty dywidendy

4. 9 czerwca 2018 r. - Raport miesięczny za czerwiec 2018 r.


W lipcu 2018 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI raporty:

1. 5 lipca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR

2. 12 lipca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR

3. 30 lipca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w sierpniu i we wrześniu 2018 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W sierpniu i we wrześniu 2018 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 14 sierpnia 2018 r. - Raport kwartalny za II kwartał 2018 r.

2. 10 września 2018 r. - Raport miesięczny za sierpień 2018 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich



Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »