IAI (IAI): Raport miesięczny za maj 2017 r. - raport 13

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za maj 2017 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


48% wzrostu przychodów ze sprzedaży w maju 2017 roku wobec maja 2016, jest potwierdzeniem szybkiego wzrostu Spółki kolejny miesiąc z rzędu. Przychody ze sprzedaży w maju według szacunków Zarządu osiągnęły poziom ponad 2,15 miliona złotych. Tak dobre wyniki w maju, pierwszym kwartale 2017 roku i rekordowy zysk z 2016 roku pozwalają na rekomendację wypłaty dywidendy na historycznym poziomie 12 groszy za akcje (dwa razy więcej niż rok temu). Spółka w ten sposób buduje znaczącą historię dywidendową.

Reklama


Po sukcesie dwóch edycji WebCampu, Spółka w maju przygotowała podobne wydarzenie, tym razem dedykowane programistom PHP, które okazało się bardzo dużym sukcesem. W sumie na IAI PHP Camp #1 zarejestrowało się prawie 400 osób z wielu miejsc w Polsce i zza granicy. Co znacznie i pozytywnie przekroczyło oczekiwania Spółki. Ostatecznie 25 uczestników odebrało certyfikaty ukończenia szkolenia zorganizowanego przez programistów z IAI. Sześciu najlepszych otrzymało dyplomy oraz zaproszenia na płatny staż. Te wyniki pokazują, że Spółka ma atrakcyjną ofertę nie tylko dla klientów, ale także dla ambitnych pracowników, którzy chcą z nią związać swoją karierę. To potwierdza, że perspektywy rozwoju Spółki są silne i stabilne. Spółka już pracuje nad kolejną edycją WebCampa, aby przyciągnąć kolejne osoby, które będą mogły obsłużyć rosnącą liczbę zamówień generowanych przez Klientów IAI. Ambitni i zaangażowani ludzie pozwalają IAI realizować kolejne ambitne projkety.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):


FinTech jest terminem, który generuje bardzo dużo zainteresowania wśród inwestorów oraz spółek technologicznych. IAI jest pionierem łączenia rozwiązań typu FinTech w platformach SaaS, ponieważ już w 2011 stworzyła podwaliny IAI Pay, czyli zintegrowanych, skrojonych pod sklepy internetowe usług płatności. Kolejną nowością, która pokazuje jak rozwiązania fin-tech sprawdzają się w praktyce w e-handlu jest projekt Banking Pro, który oferuje automatyczne księgowanie płatności ze zwykłych przelewów (masowe płatności SIMP) bez prowizji za PayByLink. Zostało to stworzone przy współpracy z ING Bankiem Śląskim i trzeba podkreślić, że udało się bardzo szybko stworzyć dobrą ofertę nie dostępną do tej pory na rynku, a rozwiązującą realne problemy i bardzo obniżające koszty większym sprzedawcom internetowym. W dużym sklepie internetowym księgowanie przelewów zwykłych, które ciągle stanowią większość wolumenu wpłat w sklepach internetowych, jest jednym z ostatnich procesów wykonywanych ręcznie. Sprawia to, że zamówienie wysyłane jest nawet o jeden dzień później, sprzyja powstawaniu pomyłek i sporo kosztuje, bo czas pracowników nie jest za darmo. Korzystanie z PayByLinków ma za to tę wadę, że wymaga płacenia prowizji co jest dotkliwe w zamówieniach hurtowych i nie można umieścić linka do płatności na fakturze na termin. Po włączeniu usługi Banking Pro każdemu klientowi Sklepu, jeśli ten wybierze opcję zapłaty zwykłym przelewem, przypisany zostanie indywidualny numer rachunku bankowego, na który będzie opłacał należność za swoje zamówienia. Po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku, ta zostanie automatycznie zaksięgowana do zamówienia w panelu administracyjnym IAI‑Shop.com. Dzięki tego typu Systemowi Identyfikacji Masowych Płatności (SIMP) księgowanie płatności dokonanych za pomocą zwykłych przelewów staje się zupełnie automatyczne i nie wymaga fizycznej ingerencji przez pracownika sklepu. Na identycznej zasadzie działają dostawcy różnych masowych usług np. operatorzy telekomunikacyjni, dostawcy prądu czy gazu. Na otrzymanym od nich rachunku za wykonaną usługę znajduje się zawsze indywidualny numer konta bankowego, na który należy dokonywać opłat. Kolejny raz IAI S.A., dzięki efektowi skali i swojej innowacyjności, sprowadza usługi znane i powszechne dla dużych firm, do rynku mniejszych firm i oferuje je na tym rynku w atrakcyjnych kosztach. W ten sposób efektywnie zwiększa wydajność tych firm oraz ogranicza ich koszty działania. To przekłada się na kolejne zamówienia usługi IAI-Shop.com oraz na większe przychody z samych opłat za usługę Bankig Pro.


Każdy sprzedawca internetowy poszukuje nowych metod promocji, często wykorzystując współczesne trendy związane z growthhacking oraz wykorzystaniem celebrytów i influencerów internetowych. Dlatego możliwość angażowania influencerów przez kody rabatowe w stylu Ubera to tylko jedna ze zmian w nowym programie partnerskim w sklepach IAI-Shop.com. Pozwala to tworzyć wokół sklepu internetowego ekosystemu blogerów, youtuberów, gwiazd instagrama lub snapchata, które mogą reklamować sklep oraz uzyskiwać z tego powodu prowizję. Program partnerski inaczej nazywany marketingiem afiliacyjnym to model współpracy sklepu internetowego z influencerem (np. bloger, wydawca treści), w którym w zamian za promowanie sklepu w mediach (social media, blogi, YouTube, fora internetowe) i w efekcie pozyskanie zamówienia, wypłaca partnerowi prowizję. To bardzo opłacalny dla sklepu model promocji, rozliczenia prowadzi się w modelu PPS (Pay-Per-Sale), więc tylko za efekty. Nowy program partnerski umożliwia udostępnianie odbiorcom influencera kodu rabatowego dzięki któremu oferta staje się wyjątkowa, a sam zarabiać na każdym zamówieniu w którym kod rabatowy zostanie użyty. Ponadto nowości to: wybór od jakich zamówień partner ma otrzymać prowizję (atrybucja Last Click), możliwość ograniczenia przyznawania prowizji partnerom od zamówień już pozyskanych klientów, opcja opóźnienia wypłaty prowizji (możliwość uniknięcia wypłacenia prowizji za zamówienia zwrócone), uwzględnienie zwrotów zamówień w saldzie prowizji partnera oraz przyznawanie punktów w programie lojalnościowym, zamiast pieniędzy. Sklepy internetowe mają kolejne nowoczesne narzędzie do promowania swojej oferty. Daje pełną swobodę i możliwość kreowania bardzo indywidualnych strategii sprzedażowych także uwzględniając offline lub sprzedaż tylko jednego produktu lub ebooka w oparciu OPS (One-Page Shop – sklepu jednego towaru na jednej stronie). Sklepy mają pełną swobodę aby efektywnie pobudzać sprzedaż, co łączy je z IAI-Shop.com oraz zwiększa przychody Spółki przez prowizje oraz abonamenty.


Przykładem na to jak różnorodnie i swobodnie może być wykorzystane IAI-Shop.com jest prowadzenie sprzedaży punktów handlowych i gastronomicznych na olbrzymią imprezę jaką jest finał regat The Tall Ships Races 2017 w Szczecinie. Finałowi regat towarzyszyć będzie Jarmark pod Żaglami wraz z setkami punktów handlowych, gastronomicznych i rozrywkowych. Właśnie te miejsca są sprzedawane przez system IAI-Shop.com. W oparciu o specyficzne wymagania klienta powstał indywidualny i oryginalny sklep w ramach Otwarty SaaS™. Tym projektem, IAI udowadnia, że sklep internetowy to nie tylko wysyłka towarów, a prowadzenie specyficznej sprzedaży nie wymaga dedykowanych rozwiązań graficznych i biznesowych. Warto podkreślić, że sklep internetowy Żeglugi Szczecińskiej nie powstał dla tej jednej imprezy, a docelowo ma obsługiwać wszystkie ogólnopolskie imprezy, które Żegluga Szczecińska będzie organizować. Uniwersalność systemu IAI-Shop.com znalazła zastosowanie w tak niekonwencjonalnym biznesie jak internetowa sprzedaż stoisk na wielkie wydarzenia. To pokazuje, że IAI-Shop.com oferowane w Otwartym SaaS™ znajduje coraz szersze zastosowanie. W ostatnim czasie Spółka prezentowała Inspiracje sklepów sprzedających serwery oraz świeże ryby. Tym razem udowadnia, że wykorzystując IAI-Shop.com może z powodzeniem sprzedawać stoiska na wielkie imprezy. Niestandardowe zlecenia, przyciągają kolejnych klientów oczekujących daleko idącej personalizacji. To przekłada się na przychody Spółki.


Automatyzując i usprawniając procesy biznesowe Spółka kilka miesięcy temu wprowadziła w pełni elektroniczny obieg faktur na linii sklep internetowy – kupujący. Teraz został on dodatkowo rozbudowany o możliwość uzależnienia zwrotu środków od tego, czy klient pobrał fakturę korygującą. W celu obniżenia podstawy opodatkowania wynikającej np. ze zwrotu towarów, należy posiadać potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez klienta. Problem ten najłatwiej rozwiązać wysyłając klientom faktury elektronicznie, które od dłuższego czasu dostępne są w IAI-Shop.com. Teraz takżę dzięki nowym statusom dla zwrotów i reklamacji o nazwie "oczekiwanie na zatwierdzenie faktury korygującej", można także uzależnić zwrot środków od tego, czy klient odebrał korektę faktury. Dzięki temu możliwe staje się wygodne oddzielenie reklamacji i zwrotów do których odebrane zostały przez kupujących wymagane dokumenty, co pozwoli sklepom na wygodne rozliczenie podatkowe takich zwrotów. Jest to kolejna automatyzacja procesów oraz miejsce ograniczania kosztów sklepów internetowych. Wiele takich udoskonaleń przekłada się na wzrost zamówień przez nowych klientów oraz dłuższe relacje z obecnymi klientami.


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)


Otwarciem na kolejne rynki najmu czasowego, nie tylko obiektów noclegowych, ale także rzeczy jest nowy szablon Wizytówki przygotowany specjalnie pod wypożyczalnie sprzętu i samochodów. Powstał z myślą o klientach, których działalność nie jest związana z noclegami i rezerwacjami. Każda wypożyczalnia samochodów, dzięki darmowej stronie Wizytówce ma możliwość w czytelny i przejrzysty sposób zaprezentowania swojej oferty z jednoczesną możliwością wypożyczenia produktów on-line. Wielojęzyczność wizytówki sprawia, że klienci z zagranicy bez przeszkód mogą korzystać z produktów dostępnych w wypożyczalni. Specjalnie pod rynek wypożyczalni wprowadzone jest wyszukiwarka osadzona na stronie głównej, dzięki temu klienci szybko zorientują się czy dany produkt występuje w ofercie. Listę z ofertą przygotowana jest tak, aby niezależnie od formatu zdjęć prezentowała się ona estetycznie. Dodatkowo na tej stronie jest opcja filtrowania, która pozwoli na przyglądanie oferty po typie oraz na wyszukanie przedmiotu rezerwacji wśród wyświetlonych. Na stronie szczegółów oferty wykorzystana jest nowa forma galerii, która pozwoli na szybkie przeglądanie poszczególnych zdjęć a na stronie kontakt prezentacja informacji na temat wszystkich wypożyczalni. Nowe rozwiązania pokazują szeroki wachlarz zastosować IdoSell Booking oraz przyciągają nowych klientów. Są komplementarne ze nowymi rozwiązaniami w cenniku, które pozwalają opłacać nie prowizję za najem, ale każdą sztukę oferowanego towaru.


Kolejny system obsługi hoteli został zintegrowany z IdoSell Booking. Oprogramowanie S4H Hotel to kompleksowy system zarządzania obiektem hotelowym o prostej i przejrzystej obsłudze, który z powodzeniem może być stosowany w: hotelach, motelach, pensjonatach, domach wypoczynkowych czy sanatoriach. Sprawdza się doskonale zarówno w pojedynczych hotelach, jak i sieciach hoteli. Połączenie programu z panelem IdoSell Booking za pośrednictwem Booking Bridge w wersji 3.6 pozwoli na rozszerzenie możliwości składania rezerwacji w obiekcie o rezerwacje online za pomocą Kalendarza Rezerwacji (widget), ale także pozwoli np. na wykorzystanie możliwości Channel Menagera IdoSell Booking, który wszystkie informacje otrzymane z programu S4H będzie wykorzystywał do aktualizowania nie tylko informacji na wizytówce WWW obiektu, ale także zaktualizuje oferty obiektu w innych serwisach, m.in. Booking.com, Expedia.com, TripAdvisor, eholiday.pl czy BookApart.com. Daje to możliwość łatwiejszej sprzaży IdoSell Booking do wielu hoteli korzystających z S4H Hotel, jako uzupełnienie pozwalające na lepszą sprzedaż internetową oraz stronę internetową hotelu.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w maju 2017 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W maju 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 maja 2017 r. – Raport miesięczny za kwiecień 2017 r.

2. 15 maja 2017 r. - Raport okresowy za I kwartał 2017 roku

3. 25 maja 2017 r. - Korekta raportu za I kwartał 2017 roku IAI S.A. - omyłka pisarska

4. 26 maja 2017 r. - Raport roczny Spółki za 2016 rok

5. 28 maja 2017 r. - Rekomendacja wypłaty dywidendy z zysku za rok 2016

6. 30 maja 2017 r. - Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.


W maju 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości dwa raporty przez system ESPI:

1. Rekomendacja wypłaty dywidendy z zysku za rok 2016

2. Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu czerwcu i lipcu 2017 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W czerwcu i lipcu 2017 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 27 czerwca 2017 r. – WZA IAI S.A. w Szczecinie

2. 6 lipca 2017 r. - planowany dzień dywidendy (ostateczną decyzję podejmie WZA)

3. 10 lipca 2017 r. - raport miesięczny za czerwiec 2017 r.

4. 13 lipca 2017 r. - planowany dzień wypłaty dywidendy (ostateczną decyzję podejmie WZA)


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »