Reklamowa równia

Po dziesięciu miesiącach rynek reklamy przekroczył poziom całego roku 2000. Niestety, tylko na papierze. Realnie media zarobiły najwyżej tyle samo ile przed rokiem. Gorzej, że prognozy na 2002 r. nie zapowiadają przełomu.

Po dziesięciu miesiącach rynek reklamy przekroczył poziom całego roku 2000. Niestety, tylko na papierze. Realnie media zarobiły najwyżej tyle samo ile przed rokiem. Gorzej, że prognozy na 2002 r. nie zapowiadają przełomu.

Ponad 7,48 mld zł brutto wydano w Polsce na reklamę w mediach w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku, wynika z danych firmy Expert Monitor. Chociaż nominalnie jest to więcej niż w całym roku 2000, to rzeczywista sytuacja na rynku reklamy wcale nie jest tak optymistyczna. Realne wydatki na reklamę w Polsce są według ocen specjalistów niższe niż przed rokiem, a sytuacja zarówno gospodarki polskiej, jak i światowej raczej nie wskazuje na to, by w przyszłym roku doszło do radykalnej poprawy.

Przychody ze sprzedaży reklam w Telewizji Polskiej prześcignęły tegoroczną inflację - mówi Tomasz Sieniutycz, szef Biura Reklamy TVP SA. Jego zdaniem jest to dobry wynik, zważywszy że w najlepszym przypadku realne wydatki na reklamę w Polsce w tym roku będą o 2 proc. wyższe niż rok wcześniej. W najgorszym mogą być o ok. 2 proc. mniejsze niż w roku 2000. W przyszłym roku, uwzględniając chociażby ograniczenie reklam piwa, wydatki będą mniejsze. W najlepszym przypadku spadek może wynieść do ok. 2 proc. - mówi Sieniutycz.

Reklama
Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: rynek reklamy | reklamy | wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »