Asseco przyspieszyło obsługę programów 500+ i 300+

Samorządy, które korzystają z oprogramowania dostarczanego przez Asseco Data Systems, obsłużą wnioski szybciej, niż dotychczas. W lipcu b.r. Asseco przetworzyło już blisko 300 tys. wniosków złożonych w sposób elektroniczny - trzykrotnie więcej niż w lipcu ubiegłego roku.

Samorządy, które korzystają z oprogramowania dostarczanego przez Asseco Data Systems, obsłużą wnioski szybciej, niż dotychczas. W lipcu b.r. Asseco przetworzyło już blisko 300 tys. wniosków złożonych w sposób elektroniczny - trzykrotnie więcej niż w lipcu ubiegłego roku.

System Rodzina+, dedykowany do obsługi świadczeń "Rodzina 500+" i "Dobry Start" funkcjonuje w 9 największych polskich miastach. W związku z rozszerzeniem w 2019 r. grupy beneficjentów objętych programem "500+" konieczna była modyfikacja systemów IT tak, aby mogły sprawnie obsłużyć większą, niż dotychczas liczbę wniosków.

Pomimo bardzo krótkiego czasu na wdrożenie, wszystkie potrzebne modyfikacje zostały ukończone z sukcesem, a przepustowość systemu potwierdza liczba przetworzonych dotychczas wniosków. Pracownicy urzędów odpowiedzialnych za obsługę świadczeń korzystają z usprawnień, takich jak np. automatyzacja rejestracji wniosków i wysyłania decyzji za pomocą e-maili opatrzonych podpisem elektronicznym. W efekcie skraca to średni czas procesu obsługi wniosku z 12 do 4 dni - mówi Jarosław Jastrzębski, Wiceprezes Asseco Data Systems.

Reklama

System Asseco dokonuje automatycznej weryfikacji podanych przez wnioskodawcę danych osobowych i identyfikacyjnych, sprawdza m.in., czy pobierają oni inne gminne świadczenia społeczne, a także dzięki integracji z systemem NFZ potwierdza fakt zamieszkania rodziny na terenie Polski. Wszystkie informacje są następnie przekazywane do Centralnej Bazy Beneficjentów prowadzonej przez MRPiPS.

Asseco Data Systems, które specjalizuje się m.in. w tworzeniu produktów IT dedykowanych jednostkom samorządowym, odpowiedzialne jest za obsługę programów "500+" i "300+" w Krakowie, Szczecinie, Bydgoszczy, Kielcach, Toruniu, Zielonej Górze, Elblągu, Piasecznie i Rumii. W ciągu 2018 r. Asseco obsłużyło łącznie ponad 326.000 wniosków.

KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »