RMF FM liderem rynku radiowego, na podium także Radio ZET i Jedynka

Od czerwca do sierpnia br. najchętniej słuchaną ogólnopolską stacją radiową było RMF FM. Na podium znalazły się również Radio ZET i Program 1 Polskiego Radia - wynika z badania Radio Track, zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych.

Jak pokazują dane, udział RMF FM w rynku radiowym od czerwca do sierpnia 2018 r. wyniósł 25,4 proc., czyli o 0,2 pkt. proc. więcej niż w okresie od marca do maja 2018 r. Drugą najchętniej słuchaną ogólnopolską stacją radiową było Radio ZET z wynikiem 11,8 proc. W porównaniu z poprzednim okresem stacja odnotowała spadek o 1,3 pkt. proc. Kolejne miejsce zajęła Jedynka - Program 1 Polskiego Radia, z udziałem w rynku radiowym na poziomie 7,1 proc. To o 0,4 pkt. proc. lepszy wynik niż w okresie od marca do maja br.

Zaraz za podium uplasowała się Trójka - Program 3 Polskiego Radia z wynikiem 5,6 proc. Dla porównania, w sierpniu 2017 r. udział Trójki w rynku radiowym wynosił 6,6 proc. Następnie w okresie od grudnia 2017 r. do lutego 2018 r. spadł do 5,7 proc., a od marca do maja br. wzrósł o 0,3 pkt. proc. i wynosił 6 proc.

Reklama

Piątą pozycję zajęła stacja VOX, która zachowała taki sam wynik, jak w miesiącach od marca do maja 2018 r., czyli 3,8 proc. Za nią, z wynikiem 2,1 proc., uplasowało się Antyradio (wzrost o 0,2 pkt. proc. w porównaniu z poprzednim okresem). Na siódmej pozycji znalazło się Radio TOK FM (1,7 proc., spadek o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z poprzednimi miesiącami).

Słuchalność Radia Maryja od czerwca do sierpnia br. wyniosła 1,7 proc. To najniższy wynik stacji od sierpnia 2017 r., kiedy udział Radia Maryja w rynku wynosił 1,8 proc. W okresie od grudnia 2017 r. do lutego 2018 r. wzrósł on do 2,2 proc., a od marca do maja br. wynosił 2,1 proc. Natomiast udział radia RMF Classic w rynku radiowym od czerwca do sierpnia br. to 1,2 proc., co oznacza spadek w porównaniu z okresem marzec-maj br. o 0,2 pkt. proc.

Od czerwca do sierpnia br. najmniejszy udział w rynku radiowym, 0,4 proc., odnotowały: Radio Muzo.fm (wzrost o 0,1 pkt. proc. w porównaniu z poprzednimi miesiącami), Dwójka - Program 2 Polskiego Radia (taki sam wynik jak w poprzednim okresie) oraz Polskie Radio 24 (spadek o 0,2 pkt. proc.).

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. Badania Radio Track, które są jedynymi kompleksowymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce, obejmują pomiarem polskie stacje radiowe aktualnie nadające w kraju na podstawie przyznanej koncesji. Badania są realizowane na ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15-75 lat, która liczy 84 tys. osób rocznie. Dane zbierane są techniką komputerowo wspomaganego wywiadu telefonicznego.

Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »