MDIENERGIA (MDI): Uzupełnienie „Sprawozdania Zarządu z działalności za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2017 roku.” - raport 19

Raport bieżący nr 19/2018

Podstawa Prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd spółki pod firmą: MDI Energia Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ( zwanej dalej "Emitent”, "Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości informacje uzupełniające do Sprawozdanie Zarządu z działalności za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2017 roku opublikowanego 03 kwietnia 2018 roku.

1) pkt. "V.1 Omówienie sytuacji finansowej i majątkowej.” – nowe brzmienie

Wzrost przychodów wraz z lekkim spadkiem rentowności odzwierciedla sytuację rynkową w 2017 roku: dobrą koniunkturę w budownictwie mieszkaniowym przy jednoczesnym wzroście kosztów podwykonawstwa. W 2017 roku spółka nie realizowała projektów ogólnobudowlanych w obszarze energetyki odnawialnej. Wynikało to z faktu iż ustawodawca nie uchwalił ustawy o odnawialnych źródłach energii (OZE). W świetle dobrze prosperującego rynku mieszkaniowego i realizowanych przez Spółkę projektów płynność MDI jest niezagrożona. Poziom zadłużenia (niższy niż w 2016 roku) wynika ze specyfiki działalności związanej z realizacją dużej ilości projektów mieszkaniowych nie wymagających angażowania znaczących środków obrotowych. W 2017 roku Spółka nie prowadziła inwestycji własnych.

Reklama

2) pkt "III. Ład korporacyjny.” – nowe brzemiennie

1. Wskazanie zasad ładu korporacyjnego, które nie były przez Spółkę stosowane, wraz ze wskazaniem jakie były okoliczności i przyczyny nie zastosowania danej zasady oraz w jaki sposób Spółka zamierza usunąć ewentualne skutki nie zastosowania danej zasady lub jakie kroki zamierza podjąć, by zmniejszyć ryzyko nie zastosowania danej zasady w przyszłości

Uchwałą Zarządu z dnia 8 stycznia 2016 roku Spółka przyjęła Ład Korporacyjny rekomendacje i zasady zawarte w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016”. Informacja na temat stanu stosowania przez Spółkę rekomendacji i zasad zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016” została przez spółkę podana do publicznej wiadomości w Raporcie Bieżącym Raport 1/2016 DPSN z dnia 11 stycznia 2016 roku oraz opublikowanym na stronie internetowej Spółki. Zasady te, za wyjątkiem wymienionych poniżej, są stosowane przez Spółkę od dnia ich przyjęcia.

Spółka nie stosuje następujących rekomendacji i zasad ze zbioru "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016”:

"I.R.2. Jeżeli spółka prowadzi działalność sponsoringową, charytatywną lub inną o zbliżonym charakterze, zamieszcza w rocznym sprawozdaniu z działalności informację na temat prowadzonej polityki w tym zakresie.” - Zasada nie jest stosowana, Spółka nie prowadzi wyżej wymienionych działalności. W przypadku prowadzenia działań o takim charakterze Spółka będzie stosować rekomendację.

"I.Z.1.3 schemat podziału zadań i odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu, sporządzony zgodnie z zasadą II.Z.1” - zasada nie jest stosowana, zdaniem Spółki przedstawienie takiego schematu powodowałoby ograniczenie członków zarządu w podejmowaniu decyzji,

a odpowiedzialność zarządu zgodnie z przepisami prawa jest równa i niezależna od podziału zadań.

"I.Z.1.10. prognozy finansowe – jeżeli spółka podjęła decyzję o ich publikacji - opublikowane w okresie co najmniej ostatnich 5 lat, wraz z informacją o stopniu ich realizacji” - zasada nie jest stosowana, Spółka w okresie 5 lat nie publikowała prognoz i nie planuje ich publikacji.

"I.Z.1.15. informację zawierającą opis stosowanej przez spółkę polityki różnorodności – nie ma

"I.Z.1.18. informację na temat powodów odwołania walnego zgromadzenia, zmiany terminu lub porządku obrad, a także informację o przerwie w obradach walnego zgromadzenia i powodach zarządzenia przerwy” - zasada nie jest stosowana, w przypadku zarządzenia przerwy w obradach walnego zgromadzenia Spółka stosuje zasadę poprzez zamieszczenie treści podjętych uchwał przez walne zgromadzenie, podobnie jak w przypadku zmiany terminu, zmiany porządku obrad, odwołania walnego zgromadzenia.

"I.Z.1.20. zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, w formie audio lub wideo” - zasada nie jest stosowana, Spółka nie stosuje zasady z uwagi na brak takiej potrzeby w ocenie Emitenta oraz bezpośrednie uczestnictwo kluczowych, zainteresowanych akcjonariuszy na walnym zgromadzeniu. Spółka przeprowadziła testowe transmisję w 2017 i 2018 roku i rozważy zastosowanie jej od 2019 roku.

"I.Z.1.21. dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych w spółce za komunikację z inwestorami, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz adresu e-mail lub numeru telefonu” - zasada nie jest stosowana, za komunikację z inwestorami odpowiedzialny jest Zarząd Spółki. Ze względu na skalę działalności Spółka nie zatrudnia osób na stanowisku PR/IR Manager.

I.Z.2. Spółka, której akcje zakwalifikowane są do indeksów giełdowych WIG20 lub mWIG40, zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w zasadzie I.Z.1. Niniejszą zasadę powinny stosować również spółki spoza powyższych indeksów, jeżeli przemawia za tym struktura ich akcjonariatu lub charakter i zakres prowadzonej działalności” - zasada nie jest stosowana, Spółka dokłada starań aby strona w języku angielskim była dostępna w możliwie najszerszym zakresie. Obecnie Spółka będzie gwarantowała funkcjonowanie strony internetowej w języku angielskim w ograniczonym zakresie w uwagi także na wysokie koszty oraz obecną strukturę akcjonariatu. W przypadku zaistnienia nowych uwarunkowań przedmiotowa kwestia zostanie ponownie rozważona przez Zarząd Spółki.

3) pkt. "VI.8 Informacje dotyczące produktów, towarów i usług.” – nowe brzmienie

W okresie sprawozdawczym przychody Spółki pochodziły (w 99%) ze świadczenia usług ogólnobudowlanych dla podmiotów krajowych. Pozostała część przychodów stanowiła sprzedaż towarów. Spółka nie wykonywała działalności wytwórczej produktów.

4) "Źródła zaopatrzenia w materiały do produkcji, towary i usługi.” – nowy punkt

Spółka nawiązuje współpracę z podmiotami krajowymi oraz - incydentalnie – zagranicznymi kontraktując niezbędne do wykonania zawartych umów usługi i materiały budowlane. W opinii Zarządu Spółka nie jest uzależniona od w tym zakresie od jednego lub większej ilości podmiotów. Wśród odbiorców usług świadczonych przez Spółkę jedynym podmiotem, który w okresie sprawozdawczym przekroczył 10% próg udziału w przychodach była spółka MD-LSO2 sp. z o.o., nie będąca spółką powiązaną, z udziałem 11,9% przychodów ze sprzedaży ogółem. Wśród dostawców 10% próg udziału w zaopatrzeniu Spółki w roku 2017 przekroczyły następujące (nie będące podmiotami powiązanymi) podmioty: Lubelskie Przedsiębiorstwo Budowlane sp. z o.o. z udziałem 18,3% oraz Budimex S.A. z udziałem 11,5%.

5) "Pożyczki udzielone w roku obrotowym” – nowy punkt

W okresie sprawozdawczym Spółka udzieliła dwukrotnie krótkoterminowych pożyczek w kwocie 3 milionów oraz 1,5 miliona podmiotowi powiązanemu. Pożyczki oprocentowane były w wysokości 5%, a termin spłaty wynosił odpowiednio 57 i 27 dni. Obie pożyczki zostały spłacone w terminie wraz z należnymi odsetkami.

6) "Poręczenia i gwarancje udzielone i otrzymane w roku obrotowym.” – nowy punkt

Szczegółowa informacja w zakresie poręczeń i gwarancji została opisana w Nocie 37 Informacji objaśniających do Raportu Rocznego za 2017 rok.

7) pkt. "VI.5. Wykorzystanie środków z emisji / nowe emisje akcji” – nowe brzmienie

Środki z emisji akcji serii B i C z roku 2015 zostały przeznaczone na pokrycie zobowiązań kontraktowych Spółki. W 2017 roku nie było nowej emisji akcji.

Zarząd Spółki uchwałą nr 01/12/2017 z dnia 27 grudnia 2017 roku podjął decyzję o emisji do 20 000 Obligacji serii AW, BW, CW o wartości nominalnej 1.000 PLN każda w celu sfinansowania planowanego rozwoju własnej działalności. Dnia 28 grudnia 2017 roku objęta i opłacona została pierwsza seria Obligacji (seria AW) o wartości 2.000.000 zł.

8) pkt. "VI.6 Ocena możliwości realizacji zamierzeń inwestycyjnych” – nowe brzmienie

Spółka nie prowadzi działalności inwestycyjnej. Jak to zostało opisane w pkt. 3 powyżej, Spółka analizuje indywidualnie każdą z propozycji inwestycyjnych pod kątem prawdopodobieństwa osiągnięcia zakładanych rezultatów, ryzyka inwestycyjnego oraz możliwości finansowania tego projektu inwestycyjnego.

9) pkt "II.3. Wynagrodzenia osób zarządzających i nadzorujących” – nowe brzmienie

Wartość wynagrodzeń, nagród lub korzyści w tym wynikających z programów motywacyjnych lub premiowych prezentowane są w Załączniku nr 1 do niniejszego raportu.

10) "Zobowiązania wynikające z emerytur i świadczeń o podobnym charakterze dla byłych osób zarządzających, nadzorujących.” – nowy punkt

Nie występują.

11) pkt. "V.2 Informacje dotyczące firmy audytorskiej” – nowe brzmienie

Rada Nadzorcza Spółki w dniu 13 grudnia 2016 roku dokonała wyboru biegłego rewidenta - firmy PKF Consult Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, któremu powierzone zostało badanie i przegląd sprawozdań finansowych Spółki za 2017 i rok 2018. Wybór firmy PKF Consult Sp. z o.o. Sp.k. został dokonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi. Umowa z firmy PKF Consult Sp. z o.o. Sp.k. została zawarta w dniu 16 stycznia 2017 roku.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-09-21 Grzegorz Sochacki Prezes Zarządu

Załączniki

Archiwum.zip
Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »