Spróbuj innej, mocno nietypowej pracy!

Ten rok był zdecydowanie lepszy na szukanie pracy niż poprzedni. Jak szacuje portal Pracuj.pl, liczba ofert w tym serwisie wzrosła do tej pory o ponad 40 proc., w porównaniu z rokiem 2009. Choć większość propozycji dotyczyła typowych stanowisk dla specjalistów, to wśród ponad 220 tysięcy propozycji, znalazły się też mniej znane, jak: nocny audytor, sms copywriter, trener aplikacji mobilnych, tester dili czy tester destynacji.

Nowe zawody to naturalne zjawisko wynikające z dynamicznych zmian otaczającej nas rzeczywistości, szczególnie w zakresie nowych technologii. Od dwóch lat wyjątkowo intensywnie rozwija się rynek usług mobilnych oraz media społecznościowe, które z rosnącą liczbą użytkowników generują popyt na specjalistów, którzy będą się z nimi komunikować. Na przykład w opisie stanowiska sms copywriter można przeczytać, że zadaniem osoby zajmującej tę pozycję będzie tworzenie krótkich przekonujących tekstów reklamowych, skłaniających odbiorców do wzięcia udziału w kampanii marketingowej. Z kolei wśród atutów kreatywnego administratora social media wymieniono uzależnienie od portalu Facebook.

Reklama

Niektóre z nietypowych stanowisk są jednak przede wszystkim sposobem na wyróżnienie się firmy spośród konkurencji, a nie zapowiedzią nowego trendu na rynku pracy. Na przykład, oferta firmy Exim Tours, która niedawno na portalu Pracuj.pl szukała testera destynacji, była częścią trwającej kampanii wizerunkowej tego touroperatora. Oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem, bo po raz pierwszy ktoś zaproponował stanowisko pracy, na którym można łączyć obowiązki z przyjemnością podróżowania, czyli sprawdzać miejsca wypoczynku rekomendowane przez tę firmę klientom. Wśród wymagań stawianych kandydatom wpisano wręcz "ciekawość świata" oraz "uwielbienie i umiejętność przemieszczania się", ale uwaga (!) również na osłach, wołach i wielbłądach.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

Nawet nie oferując żadnych niestandardowych warunków pracy, wiele firm próbuje, poprzez nietuzinkowy opis stanowiska, przyciągnąć uwagę zarówno potencjalnych pracowników, jak i klientów. Na przykład jedna z firm budujących i zarządzających hotelami szukała osoby na stanowisko superkonsjerża, czyli osoby odpowiadającej za obsługę gości, tytułując swoje ogłoszenie w taki o to sposób: "Superbohater potrzebny od zaraz. Masz ukrytą moc, dołącz do nas". Co więcej, idealnego kandydata na to stanowisko powinno cechować "nieustające poczucie humoru, nieugięta elastyczność i kompatybilność z nowymi technologiami".

Przeglądając oferty pracy można też było natknąć się na inne, wzbudzające ciekawość, opisy stanowisk, które choć brzmią niestandardowo wcale takie nie są, jak: młodszy specjalista ds. zarządzania barwą, model/modelka wzorcowy/a czy przedstawiciel handlowy ds. rynku nowoczesnego albo regionalny przedstawiciel handlowy ds. sprzedaży warchlaków.

Czasem dziwnie brzmiące nazwy stanowisk wynikają z ich bardzo specjalistycznego charakteru, na przykład: spawacz elektrod otulonych, ekspert ds. walidacji modeli czy sztauer (pracownik przeładunkowy) i choć przeciętnemu Kowalskiemu mogą wydawać się egzotyczne, to istnieją na rynku od dłuższego czasu.

Warto też wspomnieć o ofercie od nietuzinkowego pracodawcy, jaka znalazła się w mijającym roku na Pracuj.pl. opactwo oo. benedyktynów z podkrakowskiego Tyńca szukało osoby na stanowisko kierownika swojego instytutu kultury.

Szukasz pracy? Przejrzyj oferty w serwisie Praca INTERIA.PL

Jak widać praca niejedno ma imię i warto uważnie czytać oferty, by znaleźć tę naprawdę wymarzoną.

Pracuj.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »