LARK (LRK): Sprostowanie informacji zawartych w miesięczniku PROFIT - raport 52
Nr 52 Zarząd PPWK S.A. informuje, że działając w oparciu o art. 31 Ustawy z dnia 26 stycznia 1984 roku - Prawo Prasowe (Dz. U. 1984 Nr 5 poz. 24 z p. z.), zażądało opublikowania sprostowania nieprawdziwych i naruszających dobra osobiste Zarządu i Spółki informacji zawartych w artykule pt. Wirtualna klapa PPWK, który ukazał się w wydaniu miesięcznika PROFIT z maja 2002 roku. Poniżej przedstawiamy treść sprostowania. W związku z nieprawdziwymi informacjami zawartymi w artykule pt. Wirtualna klapa PPWK, który ukazał się w wydaniu miesięcznika PROFIT z maja 2002 roku, działając jako Prezes Zarządu Polskiego Przedsiębiorstwa Wydawnictw Kartograficznych im. E. Romera S.A. oświadczam, że:
1. nieprawdą jest, że PPWK S.A. wprowadza nową, radykalną strategię, która przewiduje odejście od wydawnictw papierowych. PPWK S.A. posiada największą na rynku ofertę z zakresu kartografii tradycyjnej (papierowej) i utrzymuje pierwszą pozycję na rynku w zakresie sprzedaży atlasów, co więcej w segmencie atlasów samochodowych udział w rynku bardzo istotnie wzrósł. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest permanentnie wzrastająca liczba publikacji w ostatnich latach, a mianowicie: w 1999 roku były to 134 publikacje, w 2000 roku 194 publikacje, a w 2001 roku 343 publikacje.
PPWK S.A. stopniowo rozszerza zakres i rodzaj produktów oferowanych swoim klientom. Istotnie w ofercie PPWK S.A. znajdują się obecnie produkty cyfrowe, jednakże działalność związana z ich produkcją nie jest wynikiem realizacji nowej, radykalnej strategii, lecz zmierza do wykorzystania nowego kanału sprzedaży informacji zawartych w produktach tradycyjnych.
Potwierdzają to następujące dane: 1) nakłady na produkty tradycyjne (papierowe) w latach od 1999 do 2001 - 10.327.564 zł., 2) nakłady na produkty cyfrowe w latach od 1999 do 2001 - 6.304.346,77 zł.
2. nieprawdą jest, że PPWK S.A. przeniosła do spółki zależnej PPWK Inwestycje Sp. z o.o. prawa autorskie do map turystycznych. Prawa autorskie do map turystycznych oraz całości kartografii tradycyjnej pozostają własnością PPWK S.A.. Jednocześnie oświadczam, że w trakcie przygotowywania przedmiotowej publikacji przekazałem autorce artykułu p. Elżbiecie Glapiak informacje dotyczące PPWK S.A., oraz zwracałem uwagę na fakt, że informacje, które mają być umieszczone w artykule nie są prawdziwe. Biorąc powyższe pod uwagę, a także dbając o interes akcjonariuszy PPWK S.A. oświadczam, że będę żądał od redakcji miesięcznika PROFIT zamieszczenia w dziennikach Gazeta Wyborcza i Rzeczpospolita płatnego ogłoszenia informującego o tym, że informacje zawarte w publikacji Wirtualna klapa PPWK nie były prawdziwe, a wypadku odmowy opublikowania takiego oświadczenia będę dochodził wyjaśnienia tej sprawy na drodze sądowej.