FABRITY (FAB): Zakończenie przeglądu opcji strategicznych w Grupie K2 i wyznaczenie kierunków rozwoju. - raport 40

Raport bieżący nr 40/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Po przeanalizowaniu możliwości rynkowych, Zarząd K2 Internet S.A. (Spółka, Emitent) podjął decyzję o kontynuowaniu rozwoju organicznego Grupy K2 - największej niezależnej grupy komunikacyjno-technologicznej w Polsce. Otrzymane w procesach przeglądu oferty na zbycie udziałów spółek segmentu agencyjnego i mediowego oraz spółki zależnej OKTAWAVE Sp. z o.o. Zarząd Emitenta ocenił jako niesatysfakcjonujące. Przejście przez te procesy pozwoliło jednak przebadać kierunki rozwoju rynku i przełożyć je na decyzje o dalszym wzroście głównych obszarów aktywności Grupy K2 w Polsce.

Reklama

Strategia Agencji K2 (segment agencyjny) zakłada dostarczanie wartości na każdym etapie ścieżki konsumenta. Od reklamy w telewizji, przez content w social mediach, do serwisu internetowego, czy bota w telefonie. Strategia bazuje na założeniu, że skoro konsumenci płynnie przechodzą dziś od kontaktu z komunikacją marki do korzystania z usługi czy robienia zakupów, to firmom potrzebni są partnerzy, którzy potrafią budować spójne doświadczenie na każdym etapie tej ścieżki. Aby to było możliwe Agencja będzie dalej rozwijać szeroki zakres usług w oparciu o zespół 150 specjalistów. Portfolio agencji zostało podzielone na 3 obszary – rozwijanie marek, tworzenie cyfrowych produktów oraz transformowanie biznesu, które niedawno zostały zaprezentowane na nowej stronie www.k2.pl wraz z odświeżoną marką.

Dynamicznie rozwijająca się agencja K2 Media (segment mediowy) pracuje aktualnie nad długoterminowym pozycjonowaniem i skupia się na marketingu precyzyjnym. Trzy główne obszary rozwoju to: po pierwsze - zaawansowane usługi mediowe tj. zakup programatyczny, performance oraz search marketing, po drugie - rozwój własnej Platformy Zarządzania Danymi (DMP) oraz doradztwo w zakresie zarządzania danymi klientów, po trzecie - consulting obejmujący e-commerce, SEO czy analitykę webową.

Działająca w ramach Grupy K2 firma OKTAWAVE Sp. z o.o., będąca dostawcą największej polskiej chmury obliczeniowej, skupi się na uruchomieniu drugiego centrum danych, co dodatkowo umocni najsilniejszy wyróżnik, jakim jest bezpieczeństwo ich przetwarzania. OKTAWAVE jako jedyna spółka w Polsce posiada certyfikaty bezpieczeństwa ISO27001 oraz CSA STAR, a aktualnie pracuje nad własnymi rozwiązaniami kryptograficznymi. Równolegle prowadzi największy projekt rozwojowy wspierany funduszami EU, polegający na wdrożeniu usługi strumieniowego przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Usługi te będą również podstawą do oferowania przez K2 Media własnego DMP.

Najszybciej rosnąca spółka Grupy K2 – FABRITY - będzie kontynuowała rozwój organiczny w usługach produkcji oprogramowania na zamówienie oraz analityki, projektowania i wdrażania systemów wspierających procesy biznesowe. Dzięki zwiększeniu sprzedaży za granicą spółka posiada w tej chwili zespół blisko 100 osób wyspecjalizowanych w dostarczaniu oprogramowania.

W najbliższym czasie Grupa K2 planuje uruchomić nowe przedsięwzięcia, które uzupełnią zakres oferowanych usług i zwiększą jej konkurencyjność. Wzrost sprzedaży zagranicznej będzie kluczowym elementem poprawy rentowności, a blisko 400 osobowy zespół już teraz podejmuje skuteczną rywalizację z agencjami zagranicznymi. W zeszłym roku Grupa K2 osiągnęła rekordowe obroty i wynik finansowy w swojej historii.

Dane osoby dokonującej powiadomienia: Maria Antoniak – Młodszy Specjalista ds. administracji


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-08-20Tomasz TomczykPrezes ZarząduTomasz Tomczyk
2018-08-20Rafał CiszewskiWiceprezes ZarząduRafał Ciszewski

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »