FABRITY (FAB): Zakończenie przeglądu opcji strategicznych w Grupie K2 i wyznaczenie kierunków rozwoju. - raport 40
Raport bieżący nr 40/2018
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Po przeanalizowaniu możliwości rynkowych, Zarząd K2 Internet S.A. (Spółka, Emitent) podjął decyzję o kontynuowaniu rozwoju organicznego Grupy K2 - największej niezależnej grupy komunikacyjno-technologicznej w Polsce. Otrzymane w procesach przeglądu oferty na zbycie udziałów spółek segmentu agencyjnego i mediowego oraz spółki zależnej OKTAWAVE Sp. z o.o. Zarząd Emitenta ocenił jako niesatysfakcjonujące. Przejście przez te procesy pozwoliło jednak przebadać kierunki rozwoju rynku i przełożyć je na decyzje o dalszym wzroście głównych obszarów aktywności Grupy K2 w Polsce.
Strategia Agencji K2 (segment agencyjny) zakłada dostarczanie wartości na każdym etapie ścieżki konsumenta. Od reklamy w telewizji, przez content w social mediach, do serwisu internetowego, czy bota w telefonie. Strategia bazuje na założeniu, że skoro konsumenci płynnie przechodzą dziś od kontaktu z komunikacją marki do korzystania z usługi czy robienia zakupów, to firmom potrzebni są partnerzy, którzy potrafią budować spójne doświadczenie na każdym etapie tej ścieżki. Aby to było możliwe Agencja będzie dalej rozwijać szeroki zakres usług w oparciu o zespół 150 specjalistów. Portfolio agencji zostało podzielone na 3 obszary – rozwijanie marek, tworzenie cyfrowych produktów oraz transformowanie biznesu, które niedawno zostały zaprezentowane na nowej stronie www.k2.pl wraz z odświeżoną marką.
Dynamicznie rozwijająca się agencja K2 Media (segment mediowy) pracuje aktualnie nad długoterminowym pozycjonowaniem i skupia się na marketingu precyzyjnym. Trzy główne obszary rozwoju to: po pierwsze - zaawansowane usługi mediowe tj. zakup programatyczny, performance oraz search marketing, po drugie - rozwój własnej Platformy Zarządzania Danymi (DMP) oraz doradztwo w zakresie zarządzania danymi klientów, po trzecie - consulting obejmujący e-commerce, SEO czy analitykę webową.
Działająca w ramach Grupy K2 firma OKTAWAVE Sp. z o.o., będąca dostawcą największej polskiej chmury obliczeniowej, skupi się na uruchomieniu drugiego centrum danych, co dodatkowo umocni najsilniejszy wyróżnik, jakim jest bezpieczeństwo ich przetwarzania. OKTAWAVE jako jedyna spółka w Polsce posiada certyfikaty bezpieczeństwa ISO27001 oraz CSA STAR, a aktualnie pracuje nad własnymi rozwiązaniami kryptograficznymi. Równolegle prowadzi największy projekt rozwojowy wspierany funduszami EU, polegający na wdrożeniu usługi strumieniowego przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Usługi te będą również podstawą do oferowania przez K2 Media własnego DMP.
Najszybciej rosnąca spółka Grupy K2 – FABRITY - będzie kontynuowała rozwój organiczny w usługach produkcji oprogramowania na zamówienie oraz analityki, projektowania i wdrażania systemów wspierających procesy biznesowe. Dzięki zwiększeniu sprzedaży za granicą spółka posiada w tej chwili zespół blisko 100 osób wyspecjalizowanych w dostarczaniu oprogramowania.
W najbliższym czasie Grupa K2 planuje uruchomić nowe przedsięwzięcia, które uzupełnią zakres oferowanych usług i zwiększą jej konkurencyjność. Wzrost sprzedaży zagranicznej będzie kluczowym elementem poprawy rentowności, a blisko 400 osobowy zespół już teraz podejmuje skuteczną rywalizację z agencjami zagranicznymi. W zeszłym roku Grupa K2 osiągnęła rekordowe obroty i wynik finansowy w swojej historii.
Dane osoby dokonującej powiadomienia: Maria Antoniak – Młodszy Specjalista ds. administracji
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2018-08-20 | Tomasz Tomczyk | Prezes Zarządu | Tomasz Tomczyk | ||
2018-08-20 | Rafał Ciszewski | Wiceprezes Zarządu | Rafał Ciszewski | ||