Asseco wdroży Otwartą Platformę Finansowania w Banku Pekao SA

Asseco dostarczy dla Banku Pekao SA wygodne narzędzie finansowania handlu - Otwartą Platformę Finansowania (OPF), która zadba przede wszystkim o obsługę factoringową obecnych klientów banku, ułatwi pozyskanie nowych, a także zintegruje procesy zarządzania i finansowania wierzytelnościami. Jest to jedno z pierwszych rozwiązań tego typu na polskim rynku.

Asseco dostarczy dla Banku Pekao SA wygodne narzędzie finansowania handlu - Otwartą Platformę Finansowania (OPF), która zadba przede wszystkim o obsługę factoringową obecnych klientów banku, ułatwi pozyskanie nowych, a także zintegruje procesy zarządzania i finansowania wierzytelnościami. Jest to jedno z pierwszych rozwiązań tego typu na polskim rynku.

Dzięki Otwartej Platformie Finansowania klienci otrzymają m.in. możliwość korzystania z zaprojektowanych na potrzeby przedsiębiorstw miniaplikacji. Jedną z pierwszych, będzie dedykowana do przetwarzania i zarządzania fakturami zarówno od strony wystawcy, jak też odbiorcy. Z kolei pracownicy banku zyskają intuicyjne i szybkie narzędzie, w którym będą mieć pełną informację o klientach, zaakceptują złożone przez nich wnioski lub przygotują sprofilowaną ofertę marketingową. W istotny sposób przyspieszeniu ulegną zatem procesy obsługi obecnych oraz potencjalnych klientów. Z OPF będą mogły korzystać firmy z sektora korporacyjnego, średnich i małych przedsiębiorstw oraz jednoosobowe działalności gospodarcze.

Reklama

Nowe rozwiązanie zostanie stworzone na bazie platformy omnikanałowej, wykorzystującej wybrane moduły systemów Asseco Customer Banking Platform (Asseco CBP) oraz Asseco Advisory Banking Platform (Asseco ABP).

- Obecnie klienci oczekują od swojego banku czegoś więcej niż tylko korzystnej oferty handlowej. Istotne jest przy tym zaoferowanie im usług, dzięki którym w wygodny, szybszy i co najważniejsze bezpieczny sposób przeprocesują swoje dokumenty finansowe. Platforma dostarczana przez Asseco, będzie wspierać usługi factoringowe dostarczane dla obecnych klientów oraz pomoże nam również pozyskać nowych - powiedział Piotr Karwiński, dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej, Bank Pekao SA.

- Dzięki doświadczeniu, które zdobyliśmy podczas wdrożeń rozwiązań bazujących na platformie omnichannelowej mogliśmy zaproponować klientowi kompleksowe rozwiązanie służące do obsługi produktów finansowania handlu. Wszystkie jego funkcjonalności są opracowane przez nas specjalnie na potrzeby tego projektu. Warto przy tej okazji podkreślić, że platforma została zaprojektowana zgodnie z podejściem "user centered design" czyli tak, aby przede wszystkim spełnić potrzeby użytkownika końcowego - powiedział Maciej Przybyła, zastępca dyrektora Pionu Banków Komercyjnych, dyrektor Departamentu Usług, Asseco Poland.

Planowane zakończenie wdrożenia to koniec pierwszego kwartału 2019 r.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »