Skonsolidowane przychody Grupy Lubawa wyniosły narastająco 172,4 mln zł i przełożyły się na 1,9 mln zł zysku netto

Sprzedaż grupy kształtowała się na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku ubiegłego, rosnąc o 1 proc. Zysk netto odnotował spadek o 57 proc. rok do roku, co było przede wszystkim rezultatem jednostkowego wyniku netto Lubawy SA, który kształtował się na ujemnym poziomie 5,8 mln zł przy przychodach 17,3 mln zł (+8 proc. rdr).

Sprzedaż grupy kształtowała się na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku ubiegłego, rosnąc o 1 proc. Zysk netto odnotował spadek o 57 proc. rok do roku, co było przede wszystkim rezultatem jednostkowego wyniku netto Lubawy SA, który kształtował się na ujemnym poziomie 5,8 mln zł przy przychodach 17,3 mln zł (+8 proc. rdr).

- Niższy zysk grupy wynikał przede wszystkim z niższego zysku Lubawy SA, a także niższej rentowności kontraktów realizowanych w segmentach materiałów reklamowych i tkanin. W segmencie materiałów reklamowych spowodowane było to zmianami kursów walut, wyższymi kosztami półproduktów aluminiowych oraz wzrostem kosztów pracy. W obszarze tkanin niższy wynik był rezultatem mniej korzystnej, w porównaniu do poprzednich kwartałów br., struktury sprzedaży przypadającej na III kw. br. - wyjaśnia prezes Lubawy SA, Marcin Kubica.

W pierwszych trzech kwartałach br. segment materiałów reklamowych z przychodami zewn. na poziomie 74,3 mln zł (-0,6 proc. rdr) pozostawał największym obszarem działalności grupy. W segmencie tkanin grupa wykazała 73,3 mln zł przychodów (-5,1 proc. rdr). Poprawę odnotował segment sprzętu specjalistycznego, którego sprzedaż wzrosła o 69 proc. do poziomu 16,9 mln zł.

Reklama

- Wzrost sprzedaży w segmencie sprzętu specjalistycznego był efektem zrealizowania większej liczby kontraktów, w tym dostawy siatek maskujących dla armii USA. Największa sprzedaż w tym obszarze przypada z reguły na IV kw., co powinno znaleźć potwierdzenie także w bieżącym roku. W ostatnim czasie udało nam się zdobyć dwa większe kontrakty dla polskiego wojska, obecnie bierzemy też udział w szeregu innych postępowań, które mają szansę zakończyć się dla nas korzystnie jeszcze przed końcem roku - wyjaśnia prezes Marcin Kubica.

W perspektywie nadchodzących kwartałów grupa duży nacisk będzie kłaść na rynki zagraniczne, na których już dziś oferuje produkty śmiało konkurujące z rozwiązaniami największych globalnych producentów. Na przyszły rok planowane jest także zakończenie budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, a także finalizacja prac nad nową wieloletnią strategią dla Grupy Kapitałowej Lubawa.

-----------

Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa SA. Główną osią działalności grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.

Za sprawą ścisłej współpracy między spółkami zależnymi, w zakładach produkcyjnych powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną oraz medyczną, po militarną. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, przedsionki do przyczep kempingowych, tkaniny techniczne i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »