Zysk netto grupy TVN poniżej konsensusu

Zysk netto Grupy TVN w pierwszym kwartale 2010 roku wyniósł blisko 64 mln zł w porównaniu z 29,1 mln zł straty rok wcześniej. Wynik był o 19,2 proc.poniżej konsensusu rynkowego, który zakładał zysk netto na poziomie 79,2 mln zł.

Zysk netto Grupy TVN w pierwszym kwartale 2010 roku wyniósł blisko 64 mln zł w porównaniu z 29,1 mln zł straty rok wcześniej. Wynik był o 19,2 proc.poniżej konsensusu rynkowego, który zakładał zysk netto na poziomie 79,2 mln zł.

TVN podał, że wynik ten zawiera 120 mln zł zysku z różnic kursowych w efekcie umocnienia złotego w stosunku do euro, który przełożył się na zyski na obligacjach Senior Notes 10,75 proc. i części zobowiązań operacyjnych, które znacząco przekroczyły koszty odsetkowe netto w kwocie 68 mln zł złotych.

EBIT spadł do 40 mln zł w I kwartale z 174,4 mln zł rok wcześniej. Wynik operacyjny był o 21,1 proc. poniżej 50,7 mln zł konsensusu.

Spółka potwierdziła wcześniejsze szacunki, co do wyniku EBITDA, która spadła o 51 proc. rok do roku do 98,1 mln zł oraz przychodów, które wzrosły o 26 proc. do 548,4 mln zł.

Reklama

Przychody Grupy TVN według porównywalnych danych wzrosły rok do roku o 8 proc. Wzrost ten wynika ze zwyżki przychodów platformy "n" o 33 mln zł dzięki zwiększeniu bazy abonenckiej rdr o 33 proc. i stabilnego poziomu ARPU oraz wzrostu telewizyjnych i internetowych przychodów reklamowych o 11 mln zł w efekcie wzrostu cen spotów reklamowych i ich wyższej sprzedaży.

TVN oczekuje niskiej jednocyfrowej dynamiki przychodów z reklamy TV w II kw.

Grupa TVN w drugim kwartale oczekuje niskiej jednocyfrowej dynamiki wzrostu telewizyjnych przychodów reklamowych rok do roku - prezentacja spółki.

Wysoka oglądalność kanału TVN w marcu i kwietniu pozwoli na odrobienie strat z okresu żałoby do końca roku. 9 dni bez reklam stanowi około 10 proc. przychodów kwartalanych.

Aby odrobić dni bez reklam z okresu żałoby TVN planuje maksymalnie wykorzystać zasoby reklamowe w maju, zakłada wzrost ceny spotów reklamowych. Grupa przedłuży sezon wiosenny na czerwiec.

Wzrosną przychody reklamowe

Przychody reklamowe TVN w 2010 roku wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim a średnim, gdyż grupa widzi ożywienie na rynku reklam - podał TVN w komunikacie prasowym.

Wcześniej grupa mówiła w tym roku o niskim jednocyfrowym wzroście przychodów reklamowych rzędu 2-3 proc.

- Świetne wyniki Grupy TVN odzwierciedlają naszą wiodącą pozycję rynkową we wszystkich obszarach biznesowych. Jesteśmy świadkami pierwszych efektów strategicznych działań w kierunku dywersyfikacji, natomiast poprawa otoczenia gospodarczego wraz ze ścisłą kontrolą kosztów pozwoliły nam na osiągnięcie wzrostu zarówno przychodów, jak i wskaźnika EBITDA. Jednocześnie widzimy pozytywne sygnały z rynku reklamy wskazujące na jego powrót do wzrostu po tymczasowym wpływie tragicznej katastrofy lotniczej w Smoleńsku i okresu żałoby narodowej - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

- Biorąc to pod uwagę spodziewamy się, że dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej w drugim kwartale osiągnie poziom niskiego jednocyfrowego wyniku, natomiast w całym roku przychody reklamowe Grupy TVN wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim a średnim. Platforma 'n' ponownie odnotowała satysfakcjonujące wyniki oraz wzmocniła swą ofertę poprzez poszerzenie pakietu kanałów HD. Osobiście mocno wierzę, że Grupa TVN będąc największą multimedialną grupą kapitałową na rynku znajduje się w unikalnej pozycji do osiągania korzyści z silnej struktury bilansu i dalszego wzrostu zdywersyfikowanych strumieni przychodów. Naszym głównym celem pozostaje dalsza poprawa zyskowności w Grupie i budowanie długoterminowej wartości dla naszych udziałowców - dodał.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | Netto | TVN SA | reklamy | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »