ZBP o awarii w bankowości: problem z dostępem do e-kont

Problem z logowaniem do kont internetowych w kilku bankach już został rozwiązany, albo za chwilę będzie rozwiązany - powiedział w poniedziałek rzecznik prasowy Związku Banków Polskich (ZBP) Przemysław Barbrich. Chodzi m.in. o ING Bank Śląski, Alior Bank, Pekao i Millennium.

"System jest bezpieczny, a banki na awarie reagują natychmiast" - podkreślił w rozmowie z PAP przedstawiciel ZBP.

Jak dodał, "takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn". "Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na kont, inni płacą ZUS. Kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki w okienku, dziś kolejek nie ma, ale może dojść do chwilowego problemu z szybkim połączeniem z bankiem. Warto wiedzieć, że dobie rozwoju internetu i zakupów on-line, dziś średnio sześć razy dziennie klient loguje się w banku" - powiedział Barbrich.

Reklama

"Zapewniam, że problemy, które się dziś pojawiły już zostały wyeliminowane, i więcej się nie powtórzą, co nie znaczy, że nie pojawią się inne. Nie ma jednak zagrożenia, że przelewy nie dotrą do adresatów. Nawet, jeśli będą miały małe opóźnienie, odbędzie się to szybciej, niż o słabiej rozwiniętej bankowości internetowej i mobilnej" - podkreślił rzecznik ZBP.

Rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego Piotr Utrata poinformował, że problem z dostępnością do systemu Moje ING został rozwiązany przed godziną 14. "Nie mamy potwierdzenia, żeby to był atak hakerski, był to problem techniczny" - dodał.

Z awarią aplikacji internetowej uporał się również Bank Millenium. "Od godziny 15, aplikacja działa i klienci mogą już korzystać bez przeszkód ze swoich kont". "Nie mogę nic powiedzieć o przyczynach awaria. Ustalamy źródło - poinformowała Agnieszka Kubaja z biura prasowego Banku Millennium.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: banki internetowe | e-biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »