Reklama

Jak spędzają wakacje Polacy?

Ponad 20 proc. Polaków w tym roku nie wyjedzie na wakacje – wynika z badań ankietowych. Niezależnie od sposobu spędzania wolnego czasu, rodacy starają się przerwę w pracy spędzić aktywnie, nie unikając sportowych aktywności.

Jak pokazały wyniki badań, co trzeci Polak na letnim wypoczynku spędzi w tym roku do 7 dni, 24 proc. skorzysta z 10-dniowego urlopu, a 22 proc. nigdzie nie wyjedzie.

Serwis Prezentmarzeń realizując badanie "Wakacyjne zwyczaje Polaków" zapytał 1083 respondentów czy w trakcie urlopu potrafią oderwać się od pracy? Aż 66 proc. zadeklarowało, że zdecydowanie tak, 22 proc. przyznało, że zabiera ze sobą laptopa i od czasu do czasu pracuje, a 12 proc. nie potrafi na urlopie oderwać się od służbowych obowiązków.

Spośród 1083 respondentów badania "Wakacyjne zwyczaje Polaków" 46 proc. deklaruje, że na letni wypoczynek wydaje do 3000 zł, 27 proc. do 2000 zł, a 19 proc. do 4000 zł. Tylko 8 proc. zapytanych na wakacje wydaje powyżej 4000 zł. Ponad połowa zapytanych Polaków (54 proc.) finansuje swój wyjazd na urlop z oszczędności, 35 proc. z bieżących zarobków, a 11 proc. zapożycza się.

Reklama

Podczas urlopu największą wagę przywiązujemy do atrakcyjności turystycznej miejsca - 29 proc. wskazań oraz możliwości skorzystania z lokalnych rozrywek - 38 proc. odpowiedzi. Dla 24 proc. respondentów równie ważny jest komfort i wygoda zakwaterowania.

Psychologowie od lat alarmują o nieumiejętności postawienia granicy między życiem zawodowym i prywatnym, która dotyka coraz większą liczbę pracujących osób. Pomimo czasu przeznaczonego na wypoczynek służący regeneracji fizycznej i psychicznej, wciąż towarzyszy nam stres - co zastaniemy po powrocie z urlopu do pracy. (js)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »