Kierownik najwięcej zarobi w IT i ubezpieczeniach

Według wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, połowa kierowników w 2014 roku zarabiała przynajmniej 6200 zł. Oznacza to, że osoba zatrudniona na szczeblu kierowniczym musiała pracować dwa miesiące, aby otrzymać miesięczną średnią dla dyrektorów i niespełna 9 dni, by zarobić przeciętną pensję pracownika szeregowego. Nie jest zaskoczeniem, że najwyższe pensje otrzymywali kierownicy z branży IT.

Wskaźnik gender pay gap, czyli procentowa różnica między zarobkami kobiet i mężczyzn, w przypadku stanowisk kierowniczych wyniósł ponad 13,5 proc. Jednak im wyższe zarobki, tym luka płacowa niższa. Połowa kobiet zarabiała w 2014 roku od 3900 do 8800 zł, a zarobki 50 proc. mężczyzn na tym szczeblu mieściły się w przedziale 4500-10 020 zł.

Nie jest zaskoczeniem, że najwyższe wynagrodzenia dostawali kierownicy w branży IT. Tam na szczeblu kierowniczym mediana wyniosła 9000 zł. Nieznacznie niższe zarobki były w bankowości i ubezpieczeniach. Na drugim biegunie znaleźli się kierownicy zatrudnieni w kulturze i sztuce. Wynagrodzenie co drugiego zatrudnionego na szczeblu kierowniczym nie przekroczyło 3780 zł.

Dwukrotność mediany ogólnopolskiej dla stanowisk kierowniczych otrzymywali architekci - projektanci systemów IT oraz kontrolerzy finansowi pracujący na szczeblach kierowniczych. Nieznacznie poniżej 6200 zł zarabiali kierownicy laboratoriów, kierownicy do spraw obsługi klienta, czy kierownicy serwisu. Najniższe wynagrodzenie w tej grupie otrzymywali kierownicy sklepów małopowierzchniowych i kierownicy punktów/oddziałów sprzedaży.

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi

Sylwia Radzięta, Sedlak & Sedlak

wynagrodzenia.pl
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »