Reklama

Lidl Polska: Od 1 marca 2400 zł brutto na początek

Lidl 1 marca wdrożył program podwyżek wynagrodzeń dla swoich pracowników. W przeciągu dwóch lat (2014-2016) wynagrodzenie pracownika sklepu wzrosło tym samym aż o 12 proc. Tegoroczne podwyżki objęły, tak jak w latach ubiegłych, wszystkich pracowników.

Rozwój sieci w całym kraju znajduje swoje odzwierciedlenie w polityce płacowo-socjalnej Lidla, który plasuje się w czołówce najlepszych pracodawców w branży handlowej pod względem dbałości o warunki zatrudnienia. Potwierdzeniem tego jest chociażby fakt, iż firma znalazła się w gronie nagrodzonych pracodawców i otrzymała wyróżnienie Top Employer Polska 2016. Każdy pracownik sieci Lidl w Polsce zatrudniany jest w oparciu o umowę o pracę i oferowany jest mu atrakcyjny system wynagrodzeń z gwarantowanymi podwyżkami po przepracowaniu określonego czasu.

Reklama

Do lutego 2015 r. pensja minimalna na stanowisku pracownika sklepu wynosiła ponad 2200 zł brutto na początku pracy, z gwarantowanym wzrostem do poziomu 2700 zł po dwóch latach stażu i dalszymi możliwościami awansu. Równie atrakcyjnie prezentowało się wynagrodzenie dla menedżerów sklepu, którzy obejmując stanowisko otrzymywali 4100 zł brutto oraz samochód służbowy, a po dwóch latach ich wynagrodzenie wzrastało aż do 5900 zł brutto. Po podwyżkach pensja na stanowisku pracownika sklepu wynosi 2400 zł - 2800 zł brutto na początku pracy z gwarantowanym wzrostem do poziomu 2850 zł - 3250 zł po dwóch latach stażu pracy. Natomiast wynagrodzenie menadżera sklepu dla osób rozpoczynających pracę na tym stanowisku wynosi aż 4400 zł - 5000 zł brutto. Po dwóch latach, analogicznie jak w przypadku pracownika sklepu, wzrost wynagrodzenia jest gwarantowany i kształtuje się na poziomie 6300 zł - 6800 zł brutto.

- Sukces Lidla jest sukcesem wszystkich pracowników, dlatego stale dbamy o dobre warunki zatrudnienia i kolejny raz wdrażamy program podwyżek. To podziękowanie za codzienny trud i zaangażowanie - mówi Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska. Sieć obecnie zatrudnia ok. 15 000 osób. W 2015 roku do Lidla dołączyło około 1000 nowych pracowników i firma zakłada podobną skalę rozwoju w bieżącym roku. - Zależy nam, aby nasi pracownicy nie tylko byli zadowoleni z warunków finansowo-socjalnych, ale też kształcili się, dlatego inwestujemy również w ich rozwój. Roczne wydatki na szkolenia w okresie dwóch ostatnich lat wzrosły o 3 mln zł, sięgając poziomu 20 mln zł w 2015 roku. Plan na 2016 rok zakłada dalsze zwiększenie nakładów w tym obszarze - dodaje Maksymilian Braniecki.

Lidl inwestuje w swoich pracowników nie tylko regularnie podnosząc płace, ale także zapewniając szeroki pakiet benefitów, w tym bezpłatną, prywatną opiekę medyczną. Dodatkowo firma oferuje możliwość przystąpienia na preferencyjnych warunkach do ubezpieczenia medycznego i grupowego wraz z całą rodziną. Do bogatego pakietu socjalnego dochodzą bony i paczki świąteczne, których - tylko w samym 2015 r. - ufundowano 11 000. Uznaniem wśród pracowników cieszy się także program "wyprawka dla pierwszoklasisty" - w latach 2012-2015 blisko 4000 maluchów otrzymało bogate pakiety na start swojej drogi naukowej.

Lidl jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie i prowadzi rekrutację do swoich sklepów w całej Polsce. Na kandydatów czekają miejsca pracy, m.in. w: Warszawie, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu, Trójmieście, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy, Toruniu i Wrocławiu.


- - - - - -
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Teraz w wielu krajach Europy istnieje około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 550.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »