Reklama

Ranking najgorzej opłacanych stanowisk w 2009 roku

Jak pokazują dane Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak, zdecydowanie najgorzej w 2009 roku wiodło się szwaczkom. Ich zarobki kształtowały się na poziomie 1396 PLN brutto (mediana) i były zaledwie o 120 PLN wyższe od ustawowej płacy minimalnej.

Zaraz za nimi uplasowali się kelnerzy z miesięcznymi zarobkami rzędu 1500 PLN (bez napiwków). O 38 PLN więcej otrzymywali kasjerzy-sprzedawcy. Mało płatny zawód mieli również telemarketerzy, których miesięczne dochody w 2009 roku wyniosły 1588 PLN. Niskie były także płace referentów zatrudnionych w biurach podróży (1630 PLN) oraz osób zajmujących się na co dzień sprzedażą usług i produktów (1650 PLN).

Kolejne miejsce w rankingu najgorzej opłacanych stanowisk przypadło barmanom.

Mimo, iż osoby na tym stanowisku mogą się pochwalić nieco wyższymi dochodami niż kelnerzy, ich zarobki pozostawiają nadal wiele do życzenia (1788 PLN). Listę najmniej dochodowych stanowisk zamykają ex aequo: sekretarki medyczne, recepcjoniści i nauczyciele wychowania przedszkolnego. Otrzymywali oni wynagrodzenia rzędu 1800 PLN brutto.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

Jak kształtują się zarobki Polaków w 2010 roku? Na jakich stanowiskach oferowano w tym roku najwyższe płace? Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Każdy zainteresowany po wypełnieniu ankiety otrzyma analizę wynagrodzenia dla wybranego stanowiska. Ponadto po zakończeniu badania, jego uczestnicy jako pierwsi otrzymają najnowsze dane o płacach w Polsce.

Weź udział w badaniu!

Redakcja portalu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »