Miliony od UEFA dla polskich miast

Cztery polskie miasta, w których odbędą się mecze piłkarskie Euro 2012, otrzymają od UEFA ponad 5 mln euro (ok. 20 mln zł) w gotówce, sprzęcie oraz prawach marketingowych - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".

Cztery polskie miasta, w których odbędą się mecze piłkarskie Euro 2012, otrzymają od UEFA ponad 5 mln euro (ok. 20 mln zł) w gotówce, sprzęcie oraz prawach marketingowych - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".

Zdaniem gazety to efekt długotrwałych negocjacji, bo początkowo europejska federacja piłkarska nie chciała dać ani eurocenta. Przyznana kwota to o ponad 15 proc. więcej, niż otrzymały w 2008 r. miasta austriackie.

3,25 mln euro otrzymają miasta na organizację stref kibica (dla tych, którzy nie zdołali kupić biletów), ponad 1 mln euro w sprzęcie (telebimy, nagłośnienie itp.) oraz trudne do oszacowania prawa marketingowe np. do reklamowania miasta przed transmisja meczu.

Najwięcej otrzyma Warszawa - milion euro na zorganizowanie stref kibica oraz dużo drogiego sprzętu. Gdańsk, Poznań i Wrocław otrzymają na zorganizowanie takich stref po 750 tys. euro.

Reklama

Europejska federacja pokryje również koszty tzw. city dressingu czyli tysięcy banerów, plakatów i płotków z logo Euro 2012.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Euro 2012 | "Dziennik Gazeta Prawna" | polskie miasta | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »