UOKiK wydał zgodę na przejęcie PLL LOT przez Polską Grupę Lotniczą

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na przejęcie przez Polską Grupę Lotniczą: PLL LOT, Aircraft Maintenance Services oraz LS Airport Services - poinformował w czwartek Urząd.

Polska Grupa Lotnicza jest spółką Skarbu Państwa powołaną w celu konsolidacji wybranych aktywów Skarbu Państwa na rynku lotniczym.

LOT Aircraft Maintenance Services należy do grupy kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu, która zajmuje się obsługą techniczną statków powietrznych. LS Airport Services -spółka Skarbu Państwa - zajmuje się świadczeniem usług lotniskowych i obsługi naziemnej (tzw. usługi handlingu naziemnego).

W wyniku koncentracji, Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT Aircraft Maintenance Services oraz LS Airport Services staną się podmiotami kontrolowanymi przez Polską Grupę Lotniczą.

Reklama

W styczniu tego roku premier Mateusz Morawiecki powołał Polską Grupę Lotniczą, która jest spółką akcyjną z kapitałem 1,2 mld zł. Polska Grupa Lotnicza docelowo skupi najważniejsze spółki Skarbu Państwa z branży lotnictwa pasażerskiego.

Podmioty, które wejdą do PGL mają zachować odrębność organizacyjną, ale będą realizowały jedną, wspólną strategię odpowiadającą potrzebom rynku lotniczego w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponadto, każda ze spółek ma zachować swoją tożsamość, odrębność kapitałową i będzie prowadziła konkurencyjną działalność na rynku usług lotniczych.

Projekt Polskiej Grupy Lotniczej jest jednym z elementów strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Polskie Linie Lotnicze LOT w ubiegłym roku zarobiły ponad 280 mln zł na działalności podstawowej, czyli przewozie pasażerów - informował ostatnio prezes spółki Rafał Milczarski. To o ok. 100 mln zł więcej niż w 2016 r. Linia w ub.r. przewiozła prawie 7 mln pasażerów.

Zarząd LOT-u "w sposób stały" pracuje nad strategią rozwoju spółki. "W 2016 roku ogłosiliśmy strategię LOT-u do roku 2020. I mogę powiedzieć, że tę strategię zrealizujemy, myślę że znacznie wcześniej. Zakładam, że do końca roku 2019.

Już w bieżącym roku liczę gorąco, że uda nam się dojść do bariery 9 mln pasażerów, co będzie historycznym wynikiem" - zapowiedział szef spółki.

Jego zdaniem najważniejszym problemem, z jakim boryka się LOT, jest kwestia przepustowości na warszawskim Lotnisku Chopina.

LOT od początku 2016 r. uruchomił 41 połączeń - wśród nich nowe kierunki dalekodystansowe, jak Los Angeles, Tokio i Seul.

Od stycznia do końca lipca br. LOT w sumie przewiózł na pokładach swoich samolotów 3,7 mln pasażerów. To o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.

"W całym 2017 r. planujemy przewieźć 6,6 mln pasażerów. W ten sposób LOT zamierza utrzymać tytuł jednej z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie" - mówił prezes. W ub.r. polski przewoźnik na pokładach swoich samolotów przewiózł ponad 5,5 mln pasażerów.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,82 proc. akcji), TFS Silesia (0,144 proc. akcji) oraz pracownicy (0,036 proc. akcji).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | PLL LOT | port lotniczy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »