Best Brands: rozdanie „Oscarów marketingu” już we wrześniu w Warszawie

Za nami wręczenie „Oscarów marketingu” w Brukseli, Mediolanie oraz Monachium. Cykl prestiżowych wydarzeń Best Brands Awards w Europie zwieńczy uroczysta gala w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Najsilniejsze marki w Polsce poznamy już 15 września na pierwszym finale w naszym kraju.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Ranking Best Brands powstał w roku 2004, a jego pierwotnym celem było promowanie najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim. Od tego czasu wiele się zmieniło. Dziś wydarzenie urosło do ogromnych rozmiarów i obecnie ma wymiar międzynarodowy. Za każdym razem odbija się szerokim echem w mediach, diagnozując i wyznaczając nowe trendy. Nie inaczej jest w tym roku.

Badanie, które jest barometrem

Na każdym rynku, gdzie obecny jest ranking Best Brands, nagrody przyznawane są w kilku kategoriach. Są one odzwierciedleniem panujących w danym kraju i dających się zaobserwować trendów konsumenckich. Wspólnym dla wszystkich państw elementem jest badanie, przeprowadzane zawsze w taki sam sposób. Unikalna metoda badawcza to bowiem jeden z aspektów, który wyróżnia "Oscary marketingu" na tle innych rankingów branżowych.

Reklama

Decydującą rolę w badaniu ma głos i opinia konsumentów. Siła marki mierzona jest na podstawie dwóch wskaźników: "Share of Wallet" oraz "Share of Soul". W pierwszym najważniejszy jest rzeczywisty sukces rynkowy, w drugim - atrakcyjność marki w oczach odbiorców.

Kategorie, w jakich wręczane zostają nagrody Best Brands, potrafią bardzo mocno się od siebie różnić. Niektóre trendy regularnie jednak powracają i rysują się wyraźniej niż inne (jak np. klimat oraz rozwój marek w internecie).

Mediolan, Monachium, Bruksela i... Warszawa

Skalę wydarzenia najlepiej oddają nazwiska zaproszonych gości i sław. Tylko w tym roku przybyli: były prezydent Niemiec Joachim Gauck, Ana Ivanović, utytułowana serbska tenisistka, zwyciężczyni piętnastu turniejów singlowych, a dziś ambasador dobrej woli UNICEF, Bastian Schweinsteiger, kultowa postać niemieckiego futbolu, światowej sławy chef-pâtissie Pierre Marcolini, twórca najlepszych belgijskich czekoladek o tej samej nazwie czy Marco de Rossi, założyciel WeSchool. W poprzednich latach byli to m.in. : Jane Goodall, Bob Geldof, czy Kiefer Sutherland. Nazwiska mówią same za siebie. Na europejskich galach wśród oklasków licznie zgromadzonej publiczności spotyka się ze sobą świat polityki, sportu i biznesu.

Mediolan, Monachium, Bruksela... Mimo że gale nieco różniły się między sobą formułą i kategoriami, jedna rzecz pozostaje wspólna: Best Brands Awards zawsze są przyznawane na podstawie unikalnej metodologii, która gwarantuje rzetelność i wiarygodność rankingu. Dzięki temu rozdanie "Oscarów marketingu" nie tylko na stałe wpisało się w kalendarze wydarzeń branżowych w dobrze rozwiniętych europejskich krajach, ale również nieustannie zwiększa swój zasięg o nowe.

Prestiż i medialne zainteresowanie - te dwie rzeczy połączyć niezwykle trudno. Best Brands Awards udaje się to nieustannie, o czym mogą świadczyć tegoroczne gale w tak różniących się od siebie krajach, jak Włochy, Niemcy czy Belgia. Nie inaczej z pewnością będzie w Warszawie. Ranking wprowadza na polski rynek grupa komunikacyjna Group One wraz GfK Polonia, która przeprowadziła badania.

Nagrody zostaną wręczone w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Polish Brand, Best Sustainability Brand oraz Best Omnichannel Brand. Pod koniec maja dowiemy się kto poprowadzi wydarzenie, poznamy też keynote speakerów, którzy wystąpią 15 września na pierwszej uroczystej gali.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »