Reklama

Historia międzynarodowego sukcesu

Ranking Best Brands powstał w 2004 r., a jego celem od początku jest promowanie najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz tych, którzy stoją za ich sukcesem. Dziś to wydarzenie ma wymiar międzynarodowy, a sama gala wręczenia nagród, nazywana często „Oscarami marketingu”, cieszy się uznaniem branży. Jednak nie chodzi wyłącznie o nagrody.


Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

- Ranking Best Brands to także narzędzie do analizy silnych marek na rynku. Tym efektywniejsze, że łączy solidną metodologię opracowaną przez GfK z doświadczeniem komunikacyjnym grupy Serviceplan, które pomaga skutecznie budować, nomen omen, brand awareness całej inicjatywy - mówi Wojciech Putrzyński, CEO agencji Change Serviceplan wchodzącej w skład Group One, organizatora pierwszej polskiej edycji tego rankingu.

Już w drugiej połowie tego roku w Warszawie odbędzie się gala wręczenia Best Brands Awards. Tym samym będzie to okazja, aby docenić osoby, które odpowiadają za strategię nominowanych i nagrodzonych w rankingu marek. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach. Dlaczego warto przyglądać się temu wydarzeniu i jaka jest jego historia?

Reklama

Historia, z której możemy się uczyć

Ranking Best Brands został stworzony przez Serviceplan Group oraz niezależny instytut badań konsumenckich GfK 18 lat temu w Monachium. Początkowo jego celem było promowanie najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim. Dzięki unikalnej metodologii wyłaniania najsilniejszych marek, szybko zdobył międzynarodowe uznanie - i to nie tylko w Niemczech. W roku 2014 nagrody Best Brands zostały wręczone w Chinach, a w następnych latach we Włoszech, Belgii czy Francji. W każdym kraju "Oscary marketingu" stały się jednymi z najważniejszych wydarzeń branży marketingowej i co roku odbijają się szerokim echem w mediach. Na sukces Best Brands składa się również długotrwała współpraca z wiodącymi zagranicznymi mediami takimi jak "Die Zeit" czy "Forbes".

Warto podkreślić, że na przestrzeni lat nagradzane były nie tylko największe i najbardziej rozpoznawalne marki, które dysponują dużymi budżetami reklamowymi. Nierzadko miejsce na podium zajmowały także te mniejsze, które jednak w swoich kategoriach miały silną pozycję. Za przykład może posłużyć m.in. platforma internetowa Treedom, wyróżniona we włoskiej edycji konkursu, dla której nagroda okazała się skutecznym narzędziem dotarcia do kluczowych osób w biznesie i promocji do szerszej publiczności.

Wiedza i prestiż

Za organizację polskiej edycji konkursu odpowiada Group One - największa niezależna grupa komunikacyjna w kraju; partnerem merytorycznym badania jest GfK Polonia. - Group One to obecnie 14 spółek, wyspecjalizowanych w różnych obszarach komunikacji, ale jest jeden wspólny mianownik naszych działań - to budowanie silnych marek. Nasza struktura biznesowa pozwala bardzo szybko reagować na zmiany rynkowe, ale żeby dostosowywać marki, z którymi pracujemy, do bieżącej sytuacji, musimy stale śledzić jak zmieniają się preferencje konsumentów. Zaangażowanie w rozwój projektu Best Brands ma dla nas znaczenie strategiczne, bo pozwala nam szybciej dostrzegać i lepiej rozumieć te zmiany. To z kolei przekłada się na precyzyjniejsze rekomendacje dotyczące konkretnych działań, które podejmują nasi Klienci - mówi Wojciech Putrzyński, CEO agencji Change Serviceplan wchodzącej w skład Group One.

Dlaczego Best Brands to coś więcej niż nagrody? Ponieważ dzięki unikalnej metodzie badawczej marketerzy otrzymują dużą dawkę wiedzy, zarówno o samym rynku, jak i konsumentach - ich potrzebach i zachowaniach. Kompleksowa analiza marek obejmuje dwa wskaźniki: "Share of Wallet", czyli rzeczywisty sukces rynkowy oraz "Share of Soul", gdzie kluczowe znaczenie ma atrakcyjność dla konsumentów. W ramach pierwszej polskiej edycji konkursu zbadano aż 34 kategorie produktowe oraz 260 marek, a odpowiedzi udzieliło ponad 5 tys. respondentów. Warto dodać, że udział marek w badaniu jest nieodpłatny i nie można się do niego zgłosić. Ranking Best Brands to więc z jednej strony prestiżowe nagrody, z drugiej - źródło niezwykle cennych informacji o kondycji obecnych na danym rynku marek.

Gala Best Brands co roku gromadzi ok. 300 osób, a w samym Monachium - ponad 600. Pojawiają się na niej przedstawiciele wielu firm oraz organizacji branżowych, mediów jak również wybitne osobowości ze świata biznesu, kultury, rozrywki, jak również znani politycy. Do tej pory jako keynote speakerzy wystąpili m.in. dr Jane Goodall, badaczka, posiadaczka Orderu Imperium Brytyjskiego, Andrea Bocelli, Steve Wozniak - współtwórca Apple, Bob Geldof, Kiefer Sutherland oraz José Manuel Barroso.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »