Metaverse i sustainability: globalne trendy, które kształtują naszą przyszłość

W naszej najbliższej przyszłości jeszcze częściej będziemy spotykać się z tymi dwoma słowami - metaverse i sustainability. Z wpływem tych trendów liczyć musi się zarówno biznes, jak i my sami. Jesteśmy w momencie kształtowania się nowych cyfrowych światów, które mają nam do zaoferowania zupełnie nowe spektrum możliwości oraz rozwiązań technologicznych. Równolegle jednak w świecie realnym musimy wykazać się odpowiedzialnością w obliczu postępujących zmian klimatycznych i wspólnie podjąć działania tu i teraz. Czy jak nigdy wcześniej jest to czas dla innowacji?

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

- Przyszłość firm niezależnie od sektora, w którym działają zależy już teraz nie tylko od konkurencyjnych strategii biznesowych, ale także od konkurencyjności klimatycznej. Wynika to zarówno z działań regulacyjnych (np. wejście w życie dyrektywy Corporate Sustainability Reporting Directive nakładającej na firmy obowiązek raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju ESG), jak i z oczekiwań samych konsumentów względem marek. Ograniczanie śladu węglowego wciąż niestety nie jest priorytetem w polskich firmach, a tego oczekują dodatkowo globalne centrale czy instytucje finansujące. W Group One podchodzimy do tematu sustainability poważnie. Jako pierwsza firma w Polsce z branży mediowej przystąpiliśmy do Science Based Target Initiative. Wdrażamy strategię zrównoważonego rozwoju, opracowujemy realne działania, a także zobowiązujemy się raportować efekty tych działań. Mamy świadomość tego, że współpracując z klientami stajemy się automatycznie częścią ich łańcucha dostaw. Czujemy się za niego odpowiedzialni, tej odpowiedzialności oczekujemy także od naszych dostawców - Sylwia Jedyńska, Sustainability Manager w Group One.

Reklama

- Strategiczna decyzja to taka, której przeciwieństwo również ma sens, jest realną alternatywą. Jestem w stanie uzasadnić decyzje o inwestycji firmy, w której pracuje w metaverse, ale znajduje również mocne argumenty by tego nie robić. Z ochroną środowiska, sustainability jest inaczej. Bo czy decyzja truć - nie truć, zanieczyszczać - nie zanieczyszczać jest realną, symetryczną alternatywą? W mojej ocenie nie. To decyzja oczywista vs krótkowzroczna i nieprzemyślana - Rafał Wachnik, Managing Director Value Media.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »