Pekao chce być jeszcze bardziej mobilny
Pekao, trzeci co wielkości bank na rynku, zapowiada, że w drugim kwartale wprowadzi kolejne cyfrowe nowości w aplikacji mobilnej. Już teraz wprowadzone dotychczas zmiany przyniosły wymierne efekty.
- Mieliśmy bardzo dobry pierwszy kwartał, który w naszym banku jest stosunkowo wymagający, a warto podkreślić rekordowe wyniki sprzedażowe bankowości detalicznej - podkreśla Michał Krupiński, prezes Pekao. W pierwszym kwartale konto w banku otworzyło 113 tys. klientów.
- Mamy fantastyczne przyspieszenie akwizycji nowych klientów detalicznych, bo liczba nowych kont osobistych wzrosła o 40 proc. - dodaje Krupiński.
Zapowiada wydatki na projekty strategiczne, przede wszystkim transformację cyfrową, a w pracę nad nimi w banku jest zaangażowanych obecnie tysiąc osób.
- Mamy zdolność do migrowania klientów do kanałów zdalnych. Co trzecia pożyczka gotówkowa jest już udzielana w ten sposób - mówi Krupiński.
Przypomina, że bank wprowadził między innymi możliwość otwierania konta poprzez selfie w aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych, a wkrótce również będzie to możliwe dla mikroprzedsiębiorców.
Użytkownicy aplikacji mogą korzystać z autoryzacji mobilnej zamiast sms-owej. W planach są kolejne funkcje i usługi. - Jeszcze w drugim kwartale zaprezentujemy kilka ciekawych znaczących nowości w aplikacji Peopay - dodaje prezes. Nie zdradza jednak na razie szczegółów.
Bank pracuje też nad nowym modelem placówek. - Mamy zidentyfikowanych kilka kłopotów, między innymi brak placówek franczyzowych i część będziemy chcieli przekształcać właśnie w placówki partnerskie. Mamy duże oddziały w centrach miast, a w niektórych atrakcyjnych miejscach nie jesteśmy obecni - wskazuje Krupiński. Zastrzega, że bank nie planuje zamknięć oddziałów w tym roku.
W kwietniu bank ogłosił zwolnienia grupowe. Planuje też zmiany w systemie organizacyjnym. - Myślimy też o spłaszczeniu struktur zarządczych w sieci, bo dotychczasowe były archaiczne - tłumaczy Krupiński.
W banku trwają też prace nad przyspieszeniem i uproszczeniem procesów, także kredytowych, a zmiany w niektórych obszarach są już wprowodzane. Jako przykład bank podaje skrócenie czasu obsługi i otwierania konta - teraz jest to 7 min, a wcześniej było to 40 minut.
krześ