Reklama

Pekao chce być jeszcze bardziej mobilny

Pekao, trzeci co wielkości bank na rynku, zapowiada, że w drugim kwartale wprowadzi kolejne cyfrowe nowości w aplikacji mobilnej. Już teraz wprowadzone dotychczas zmiany przyniosły wymierne efekty.

- Mieliśmy bardzo dobry pierwszy kwartał, który w naszym banku jest stosunkowo wymagający, a warto podkreślić rekordowe wyniki sprzedażowe bankowości detalicznej - podkreśla Michał Krupiński, prezes Pekao. W pierwszym kwartale konto w banku otworzyło 113 tys. klientów.

- Mamy fantastyczne przyspieszenie akwizycji nowych klientów detalicznych, bo liczba nowych kont osobistych wzrosła o 40 proc. - dodaje Krupiński.

Zapowiada wydatki na projekty strategiczne, przede wszystkim transformację cyfrową, a w pracę nad nimi w banku jest zaangażowanych obecnie tysiąc osób.

Reklama

- Mamy zdolność do migrowania klientów do kanałów zdalnych. Co trzecia pożyczka gotówkowa jest już udzielana w ten sposób - mówi Krupiński.

Przypomina, że bank wprowadził między innymi możliwość otwierania konta poprzez selfie w aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych, a wkrótce również będzie to możliwe dla mikroprzedsiębiorców.

Użytkownicy aplikacji mogą korzystać z autoryzacji mobilnej zamiast sms-owej. W planach są kolejne funkcje i usługi. - Jeszcze w drugim kwartale zaprezentujemy kilka ciekawych znaczących nowości w aplikacji Peopay - dodaje prezes. Nie zdradza jednak na razie szczegółów.

Bank pracuje też nad nowym modelem placówek. - Mamy zidentyfikowanych kilka kłopotów, między innymi brak placówek franczyzowych i część będziemy chcieli przekształcać właśnie w placówki partnerskie. Mamy duże oddziały w centrach miast, a w niektórych atrakcyjnych miejscach nie jesteśmy obecni - wskazuje Krupiński. Zastrzega, że bank nie planuje zamknięć oddziałów w tym roku.

W kwietniu bank ogłosił zwolnienia grupowe. Planuje też zmiany w systemie organizacyjnym. - Myślimy też o spłaszczeniu struktur zarządczych w sieci, bo dotychczasowe były archaiczne - tłumaczy Krupiński.

W banku trwają też prace nad przyspieszeniem i uproszczeniem procesów, także kredytowych, a zmiany w niektórych obszarach są już wprowodzane. Jako przykład bank podaje skrócenie czasu obsługi i otwierania konta - teraz jest to 7 min, a wcześniej było to 40 minut.

krześ

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »