Reklama

Pekao rozwija cyfrowe finanse

Bank Pekao S.A. przyspiesza z cyfryzacją, żeby dostarczać klientom usługi finansowe w sposób jak najbardziej prosty i bezpieczny. Klienci Banku Pekao mogą dzięki temu dużo lepiej kontrolować swoje rachunki i płatności. Bank pomaga także rodzicom w edukacji finansowej dzieci za sprawą aplikacji PeoPay KIDS.

PeoPay KIDS został stworzony z myślą o dzieciach. Jest to pakiet, który ma nauczyć dziecko zarządzać finansami. Pakiet składa się z konta osobistego, konta oszczędnościowego, karty do konta i aplikacji dla dzieci. Dzięki PeoPay KIDS dziecko może nie tylko bezpiecznie wydawać swoje kieszonkowe, ale przede wszystkim uczy się jak zarządzać swoimi finansami.

Aplikacja pomaga rodzicom, aby przekazywali dzieciom zasady gospodarowania pieniędzmi i gromadzenia oszczędności. Dzięki temu nauka finansów dla najmłodszych staje się nie tylko czystą teorią, ale także bardzo atrakcyjną i nieskomplikowaną praktyką.

Reklama

- PeoPay KIDS stworzyliśmy w odpowiedzi na potrzeby rodziców i samych dzieci. Dzięki niej dzieci będą zdobywały nowe umiejętności, które przydadzą im się w dorosłym życiu. Dostępny w aplikacji trener - Lis, Złotówka lub Żubr - nauczy ich podstawowych pojęć oraz pokaże, jak skutecznie oszczędzać i gospodarować swoimi pieniędzmi - mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Zasady działania aplikacji są przejrzyste. Najmłodsi mogą tworzyć skarbonki w ramach konta oszczędnościowego i odkładać pieniądze na wybrane przez siebie cele. W każdym momencie mogą sprawdzać swoje postępy zbiórki. Mogą zrealizować przelewy z bezpłatnego Konta Przekorzystnego lub doładować telefon.

Dzięki dostępowi do Panelu Rodzica w aplikacji PeoPay i bankowości internetowej Pekao24, opiekunowie mają możliwość na bieżąco sprawować dyskretny nadzór nad finansami dziecka, w tym: weryfikować jego wydatki, kontrolować saldo konta, czy ustawić funkcje, które będą dla niego dostępne. Jednocześnie mogą zadbać o bezpieczeństwo dziecka - ustalić dzienny limit wydatków na karcie płatniczej lub - kiedy zajdzie taka potrzeba - zablokować kartę lub aplikację. Rodzic ma także możliwość wykonania natychmiastowego przelewu na konto swojej pociechy albo zlecenia stałego kieszonkowego w postaci cyklicznej płatności. Córka lub syn mogą również poprosić o przelew zewnętrzny, a rodzic zadecyduje czy go zatwierdzi, odrzuci lub zmieni jego parametry.

Każdy rodzic może aktywować pakiet PeoPay KIDS w szybki i wygodny sposób bez wychodzenia z domu - w aplikacji PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24. Do wypełnienia wniosku wystarczy znać numer PESEL i jego podstawowe dane, nie jest wymagane podawanie danych dokumentu tożsamości dziecka.

W edukacji finansowej dzieciom w aplikacji mobilnej PeoPay KIDS pomoże Brygada PeoPay KIDS, która składa się z Lisa, Żubra i Złotówki. W aplikacji pełnią oni rolę wirtualnych trenerów, którzy udzielają dziecku podpowiedzi i wprowadzają je w świat finansów.

Aplikacja do zarządzania finansami przez dzieci jest najnowszym cyfrowym osiągnięciem Pekao. Od początku powstawała przy pełnym zaangażowaniu dzieci, które miały ważny głos w jej tworzenie i wygląd. To one decydowały jak wyglądają wizerunki kart czy postaci trenerów. Nic nie pojawiło się bez udziału najmłodszych konsultantów.

Edukacja finansowa dzieci to ważna misja. Ale cyfryzacja banku i tworzenie dostępnych zdalnie usług finansowych jest także bardzo ważna w rozwoju biznesu. Jeśli ktoś chciałby zostać klientem  Banku Pekao, może w każdej chwili założyć rachunek całkowicie zdalnie, bez wychodzenia z domu.

Bank wdrożył możliwość otwarcia konta na selfie w II kwartale 2019 roku. Obecnie 27 proc. kont jest otwieranych na selfie.

To nie jedyna istotna dla Pekao innowacja, gdyż sama aplikacja PeoPay cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, a coraz więcej z nich staje się klientami mobilnymi. Wartość transakcji PeoPay w okresie od II kwartału zeszłego roku do końca czerwca tego roku wzrosła 2,6 razy. Dzięki PeoPay Pekao ma już ponad 1,8 mln użytkowników mobilnych, a ich liczba wzrosła w ciągu roku prawie o jedną trzecią. PeoPay to możliwość zarządzania wszystkimi finansami i korzystania z bankowych produktów całkowicie bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Teraz aplikacja Banku Pekao dostępna jest także w Huawei AppGallery.

Dzięki kanałom cyfrowym i mobilnym rośnie aktywności klientów banku i zwiększa się jego sprzedaż. To istotne po załamaniu się popytu na kredyty i usługi bankowe w marcu i kwietniu. Nowa sprzedaż pożyczek gotówkowych na koniec czerwca w Pekao wzrosła w porównaniu z kwietniem o 77 proc. A bardzo duża część tej sprzedaży to sprzedaż cyfrowa.

Pożyczka gotówkowa w Pekao jest już dostępna w nowym serwisie Pekao24 i w nowej aplikacji PeoPay - na kliknięcie. Poza tym zamówić ją można przez telefon. Dzięki cyfryzacji udział pożyczek gotówkowych sprzedawanych cyfrowo w całej sprzedaży tego rodzaju kredytów przez bank wzrósł do 68 proc. w II kwartale tego roku, gdy rok wcześniej było to jeszcze 38 proc.

Klienci Banku Pekao mogą także korzystać z usługi Qlips, która pozwala wygodnie opłacać faktury i domowe rachunki, zarówno w bankowości internetowej Pekao24, jak i aplikacji PeoPay. Pozwala ona na jeszcze lepsze zarządzanie płatnościami.

W swojej bankowości elektronicznej klient znajduje przygotowaną płatność za rachunek - za telefon, wodę, prąd - i wystarczy ją tylko zaakceptować za pomocą jednego kliknięcia. Można zdecydować o natychmiastowej realizacji płatności lub samodzielnie ustawić datę przelewu. Można też wybrać opcję opłacania rachunków całkowicie automatycznie - wystarczy uaktywnić taką funkcję i ustawić maksymalną kwotę płatności.

p.d.

Tekst powstał w ramach cyklu "Nie tylko o finansach", którego partnerem jest Bank Pekao S.A.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »