Wyzwanie dla start-upów. Do wygrania projekt w Banku Pekao
Bank Pekao ogłasza nabór dla start-upów i zachęca innowatorów do zaproponowania rozwiązań z obszaru zautomatyzowanej analizy opinii użytkowników aplikacji mobilnych. Zwycięzca przetestuje swój projekt w Pekao.
Zgłoszenia w ramach konkursu będą przyjmowane do 14 grudnia.
- Jestem przekonany, że dzięki konkursowi możemy znaleźć rzetelnych, a zarazem kreatywnych partnerów do współpracy i obiecujące, zgodne z oczekiwaniami banku, rozwiązania. Start-upy zaś, będą mogły sprawdzić w praktyce, użyteczność swoich pomysłów, a w przypadku wygranego projektu - damy im możliwość przetestowania go w dużej i renomowanej instytucji finansowej. To realna wartość dla obu stron - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao.
Pekao szuka dostawcy innowacyjnego rozwiązania, które umożliwi szybką analizę komentarzy i opinii na temat aplikacji mobilnych banku, którymi podzielili się ich użytkownicy w sklepach z aplikacjami - Google Play i App Store. Konkurs jest skierowany do start-upów i firm technologicznych. Spośród nadesłanych projektów, bank wyłoni te, które najlepiej odpowiedzą na postawione wyzwanie. Autorzy najlepszych pomysłów zostaną zaproszeni do zaprezentowania swoich projektów w formie sesji pitchingowej on-line.
Zwycięzca konkursu będzie miał możliwość przetestowania zaprezentowanego rozwiązania w formie PoC (proof of concept), a także w przypadku jego wdrożenia w organizacji, zyska szansę na podjęcie dłuższej współpracy z Bankiem Pekao.
Projekty zgłaszane do udziału w konkursie powinny spełniać kilka kryteriów. Narzędzie musi być na tyle inteligentne, by rozumieć sens zamieszczanych przez klientów komentarzy, mimo błędów ortograficznych i stylistycznych.
Powinno potrafić skategoryzować opinię pod kątem sentymentu wypowiedzi i utworzyć na tej podstawie statystykę. Inny warunek zakłada, że zaproponowane rozwiązanie musi być automatycznie zintegrowane z aplikacjami mobilnymi oraz dawać możliwość manualnego dodawania uwag z innych kanałów informacji, na przykład ze skrzynki mailowej.
- Jako bank wsłuchujemy się w opinie klientów, zależy nam, aby żaden z komentarzy nie został pominięty. Ich ogromna ilość zachęca nas do poszukiwania automatyzacji prostych, a zarazem żmudnych i czasochłonnych procesów, a takim właśnie jest manualna analiza komentarzy na temat aplikacji mobilnych. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania oraz dostawcy pozwoli nam jeszcze uważniej wsłuchać się w głos klienta - dodaje Jan van der Saar, dyrektor Biura Laboratorium Innowacji w Banku Pekao.
Zgłoszenia zbierane są przez stronę www.pekaoinnovators.pl
w.r.
Tekst powstał w ramach cyklu "Nie tylko o finansach", którego partnerem jest Bank Pekao