NewConnect w orbicie zainteresowań

Inwestorzy wykazują spore zainteresowanie ofertami spółek, które jako pierwsze zadebiutują na nowym rynku akcji GPW - NewConnect. Oferty w trybie private placement spółek Mera Schody i WDM-u zakończyły się nadsubskrypcjami, oferty Digital Avenue i S4E jeszcze trwają, ale nie powinno być problemów z ich uplasowaniem.

Inwestorzy wykazują spore zainteresowanie  ofertami spółek, które jako pierwsze zadebiutują na nowym rynku  akcji GPW - NewConnect. Oferty w trybie private placement spółek  Mera Schody i WDM-u zakończyły się nadsubskrypcjami, oferty  Digital Avenue i S4E jeszcze trwają, ale nie powinno być problemów  z ich uplasowaniem.

- W obu przypadkach, zarówno Mera Schody, jak i WDM, zainteresowanie inwestorów było bardzo duże. Zgłosili oni popyt znacząco przewyższający liczbę sprzedawanych papierów. Dopisali również inwestorzy instytucjonalni. Dostrzegli oni potencjał wzrostowy obu spółek - powiedział Adrian Dzielnicki, wiceprezes Wrocławskiego Domu Maklerskiego.

Mera Schody pozyskała z emisji akcji 13,7 mln zł. Cena jednego waloru akcji wyniosła 5 zł, co daje wycenę całej spółki na poziomie 50 mln zł. Akcje nowej emisji stanowią około 27 proc. w podwyższonym kapitale spółki.

Reklama

Środki z emisji Mara Schody przeznaczy na podwojenie mocy produkcyjnych. Spółka planuje wypracować w tym roku ok. 1,5 - 2 mln zł zysku netto przy przychodach rzędu 30 mln zł. W latach 2008-2009 planowane jest podwojenie obrotów i potrojenie zysku netto.

Wartość oferty Wrocławskiego Domu Maklerskiego wyniosła 23,2 mln zł, z czego 16 mln zł stanowiły wpływy z emisji nowych akcji. Cena jednej akcji wyniosła 2 zł, co implikuje wycenę spółki na poziomie 165 mln zł.

Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na rozwój WDM TFI (2,5 mln zł), inwestycje portfelowe typu pre-IPO (11 mln zł), utworzenie punktów inwestycyjnych pod marką WDM w największych miastach w Polsce (1,5 mln zł) oraz na inwestycję w internetową dystrybucję jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych (1 mln zł).

WDM szacuje, że w 2007 r. osiągnie 5,5 mln zł przychodów i 3,5 mln zł zysku netto. W 2008 roku przychody mają wynieść 17,5 mln zł, a zysk netto 11,5 mln zł.

Zarówno Mera Schody, jak i WDM mogą zadebiutować na NewConnect w dniu, kiedy wystartują notowania na tym rynku, czyli 30 sierpnia.

- Chcemy aby nasze spółki zadebiutowały pierwszego dnia notowań. Oferty są już zakończone, przechodzimy obecnie przez procedury przed KDPW i GPW - powiedział Dzielnicki.

30 sierpnia zadebiutują na NewConnect jeszcze dwie spółki, będą to firmy portfelowe MCI Management: S4E i Digital Avenue. Także ofertom tych spółek towarzyszy zainteresowanie inwestorów.

- Zainteresowanie inwestorów jest spore. Sprzedaż akcji rozpoczęliśmy w czwartek po południu i potrwa ona do końca tygodnia, część inwestorów już potwierdziła swoje deklaracje nabycia, część analizuje, część zadaje dodatkowe pytania - powiedział Andrzej Jasieniecki, prezes Digital Avenue i dyrektor inwestycyjny w MCI Management.

- Oferta S4E jest już praktycznie domknięta, a w Digital Avenue potrzebujemy jeszcze trochę czasu - dodał.

Digital Avenue w wyniku oferty podwyższy kapitał do 214 tys. akcji, czyli maksymalnie o 25 proc.

- Cena maksymalna wynosi około 40 zł za akcję, co daje wycenę spółki na poziomie około 24 mln zł (pre-money - przyp. PAP). Digital Avenue chce pozyskać maksymalnie 8 mln zł - powiedział Jasieniecki.

- W przypadku S4E cena maksymalna wynosi 10 zł na akcję, co daje wycenę całej spółki na poziomie 16,7 ml zł (20 proc. akcji MCI) - dodał.

Oferta Digital Avenue dotyczy tylko akcji nowej emisji, natomiast oferta S4E obejmuje około 20 proc. istniejących akcji sprzedawanych przez MCI Management.

Digital Avenue to nowopowstała spółka, której celem jest rozwój i konsolidacja przedsięwzięć w zakresie cyfrowej rozrywki, kontentu oraz mediów. Tworzy ona grupę kapitałową, do której należą spółki działające na pograniczu rynku internetowego, mobilnego oraz mediów i rozrywki.

Przejęcie udziałów w spółce Medusa, która tworzy i rozbudowuje serwisy internetowe oraz inwestycje w nowe przedsięwzięcia to główne cele emisyjne Digital Avenue.

Prognoza Digital Avenue na 2007 rok zakłada uzyskanie 0,25 mln zł straty na poziomie EBITDA i 2,5 mln zł przychodów. Plany na rok 2008 zakładają wypracowanie 0,25 mln zł zysku EBITDA i 6 mln zł przychodów, a w kolejnym roku odpowiednio: 1 mln zł i 10 mln zł.

S4E działa w obszarze rozwiązań informatycznych do archiwizacji i ochrony danych. Plany rozwojowe spółki zakładają koncentrację na rozszerzeniu oferty skierowanej do partnerów biznesowych. W planach jest również wprowadzenie nowych linii produktowych i stworzenie centrum kompetencyjnego. Spółka przygotowuje się także do przejęć.

W 2006 roku S4E miało 0,48 mln zł zysku netto i 22,1 mln zł przychodów. Prognoza na 2007 rok zakłada uzyskanie 0,98 mln zł zysku netto i 35 mln zł przychodów.

S4E w 2008 roku chce się przenieść na rynek regulowany, a Digital Avenue zapowiedziało zmianę rynku notowań w horyzoncie 24 miesięcy.

Oprócz wymienionych spółek plan debiutu na NewConnect zapowiedziały: Security System Integration, MW Trade, Stark Development, ColorPress, Columb Technilogies i Krynicki Recykling.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | inwestorzy | DIGITAL | GPW | schody | DIGITAL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »