Pojazd elektryczny Triggo debiutuje na Kongresie 590 w Rzeszowie

Spółka Triggo na tegorocznej edycji Kongresu 590 zaprezentowała pierwszy egzemplarz wersji przedprodukcyjnej (PB3) pojazdu elektrycznego, dedykowanego rynkom car sharing. W pełni funkcjonalny i jeżdżący model stanowi punkt wyjścia do produkcji serii pilotażowej.

Pozytywny odbiór wśród uczestników Kongresu wskazuje na zainteresowanie licznych gremiów biznesowych rozwojem rynku elektromobilności w Polsce.

Wpisujące się zarówno w krajowe, jak i globalne trendy Triggo jest jednym z niewielu w pełni polskich pojazdów bliskich komercjalizacji. Poza otoczeniem rynkowym projektowi sprzyja innowacyjność w skali światowej, chroniona patentami w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Kongres 590 w Jasionce k. Rzeszowa to jedno z najbardziej istotnych wydarzeń ekonomicznych w Polsce, miejsce spotkań przedstawicieli biznesu, nauki, polityki i legislacji. Wydarzenie objęte jest honorowanym patronatem władz państwowych.

Reklama

Ponadto spółka od dzisiaj tj. 16 do 18 listopada przedstawia pojazd na targach branżowych Warsaw Motor Show, które odbywają w Nadarzynie k. Warszawy.

Unikatowe połączenie zalet skutera i samochodu, sterowanie cyfrowe drive by wire, niska masa własna, zunifikowany system baterii, czy kompaktowe wymiary to czynniki mogące przyciągać uwagę fanów motoryzacji.

- Z dumą prezentujemy publicznie pojazd Triggo będący efektem naszej wieloletniej pracy. Duże zainteresowanie uczestników Kongresu wskazuje na słuszność obranej przez nas ścieżki rozwoju. Obecnie prezentowany model wypełnia wszystkie założenia projektowe i stanowi w pełni sprawną

i mobilną wersję, będącą punktem wyjścia do produkcji serii pilotażowej.

Zamówiona już partia 9 pojazdów będzie podstawą do dalszych testów, także w warunkach miejskich, Będziemy je intensywnie prowadzić w 2019 roku, być może z partnerami z ważnego dla nas rynku car sharing - mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu i Założyciel Triggo S.A.

Najważniejszą cechą technologii pojazdu jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad, ułatwiając manewrowanie w intensywnym ruchu miejskim i znalezienie miejsca do parkowania. Pojazd posiada przy tym w pełni zamkniętą dwuosobową kabinę pasażerską. Konstrukcja jest chroniona globalnymi patentami obejmującymi kraje Europy, Azji i Ameryki Północnej, których o całkowitą populacje stanowi 2,4 mld mieszkańców.

Zespół konstruktorów spółki w trakcie prac zaimplementował wszystkie założenia projektowe, obejmujące przede wszystkim rewolucyjny układ zawieszenia o zmiennej geometrii, jak również strukturę nośną pojazdu, przednie i tylne zawieszenie, cyfrowe układy sterowania.

Projekt techniczny nadwozia Triggo powstał przy współpracy z wiodącym dostawcą usług projektowych dla globalnej branży automotive. Prace nad prototypem zostały wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dofinansowaniem z Funduszy Europejskich.

- Z uwagą śledzimy globalne trendy i prognozy w zakresie wzrostu zainteresowania użytkowników pojazdami elektrycznymi. To w połączeniu z zyskującym na popularności modelu car sharing wpisującym się w ekonomię współdzielenia, buduje potencjał komercyjny Triggo - dodaje Rafał Budweil.

Według analityków Deloitte, w 2040 roku na świecie 50 proc. samochodów osobowych będzie dysponować napędem elektrycznym (w 2030 roku użytkowanych będzie 56 do 160 mln aut z takim napędem). Według Nich na wzrost popularności segmentu będą miały wpływ spadające ceny przy rosnących parametrach technicznych, jak zasięg i połączenie nieszablonowego designu

z innowacyjnymi technologiami.

Z kolei według ekspertów Keralla Research, w ciągu najbliższej dekady liczba użytkowników systemów typu car sharing może wzrosnąć kilkukrotnie do ponad 35 mln osób, a flota pojazdów - do przeszło 400 tys. szt. (wobec ok. 100 tys. obecnie). Oprócz aspektu rynkowego, Istotnym punktem wsparcia jest również otoczenie legislacyjne w Polsce (m.in. ustawy o innowacyjności i elektromobilności itd.).

Triggo stanowi unikatowy, w pełni elektryczny pojazd, łączący najlepsze cechy jednośladów i niewielkich samochodów miejskich, który od podstaw jest realizowany przez polską myśl techniczną od 2010 roku. Założenia i koncepcje Triggo są chronione międzynarodowymi patentami obejmującymi obszar zamieszkały przez blisko 2,4 mld osób.

Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie usług car-sharingu i elektromobilności na największych światowych rynkach europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Potencjał Triggo wynika ze sprzedaży zarówno produktu, jak i licencji.

Kluczową cechą Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia zwężenie się auta do szerokości motocykla. Taka konfiguracja gwarantuje swobodną jazdę w korkach między samochodami oraz zajmowanie mniejszej ilości przestrzeni parkingowej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: elektromobilność | samochód elektryczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »